Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2014
  • 13:27

Ik heb de Note 3 maar wil naar een Note 4, maar ik heb mijn twijfels vanwege de processors. Ik wil eigenlijk naar de Note 4, vanwege de vingerprint reader (ik vind dat er teveel mogelijkheden zijn dat mensen kunnen meekijken bij inloggen en de omslachtigheid) en de Geat VR

Exynos vs Snapdragon
In juni doken er AnTuTu Benchmark foto's op van een N910C en N910S, toen resp. een Exynos en Snapdragon versie. De Exynos versie was iets sneller, wat later bleek te komen door de 64bits cpu's (extern nog steeds 32bits). Toen werd ook aangegeven dat Europa de Exynos versie kreeg wat ik prima vond. Maar nu blijkt dat wij de Snapdragon versie krijgen. Op zich misschien niets mis mee, maar Android L komt vermoedelijk eind van het jaar naar de Note 4. En Android L ondersteund 64bits processoren. De kans bestaat dat het verschil tussen de Exynos en Snapdragon versies dan wel groter zal zijn. En wat brengt Android L straks nog meer waar de Exynos versie gebruik van kan maken en de Snapdragon niet. Ik heb dus een vermoeden dat de Snapdragon na de Android L versie al verouderd is.
Dus in dit geval zou ik de Exynos versie nemen.

LTE-A
De Exynos heeft Cat 4 (150Mbps) versie en de Snapdragon Cat 6(300Mbps). KPN rolt Cat 5(bestaat niet maar zo door mij genoemd omdat het maar 225Mbps is) uit. De Snapdragon zou dus hier maar 1.5x zo snel zijn. Maar LTE-A vind ik op dit moment een snelheidsverbetering waar we hier in Nederland eigenlijk niet op zitten te wachten en zelfs slecht is. Ik heb namelijk en 2GB datalimiet. Omdat de snelheid van mijn verbinding niet hoog is download ik ook geen grote bestanden of bijvoorbeeld YouTube filmpjes van hoge resolutie. Als LTE-A is ingeschakeld dan zou ik naar 4K YouTube filmpjes kunnen kijken op de 2K scherm van de Note 4, misschien niet bewust maar door de snelheid ook niet merkbaar. Maar zo'n filmpje van enkele minuten is gauw 500MB groot. Dus na het bekijken van 4 filmpjes ben ik door mijn databundel heen. En LTE-A neem je volgens mij om grote bestanden te downloaden, maar onze datalimieten staan dit eigenlijk niet toe. Bij LTE-A zou minimaal 50GB databundels moeten zitten. Zolang dit niet zo is, is LTE-A een slechte verbetering in mijn ogen.
Dus de Exynos met zijn Cat 4 vind ik eigenlijk al te snel. In dit geval ga ik dus ook voor de Exynos versie.
Maar KPN gebruikt voor LTE de 800MHz band en de 1800MHz band. Maar het is niet duidelijk of de Exynos ook de 800MHz ondersteund. Wel op een site gezien de N910H, maar de N910S en Snapdragon noemen ze ook in één zin. Want andere versie van de Exynos hebben weer geen 800MHz. Ik weet niet of alleen 1800MHz voldoende is om hier overal 4G (LTE) te ontvangen. 4G vind ik met mijn 2GB bundel voldoende.

Verder maak ik geen gebruik van Custom Rom's, wat één van de voordelen van de Snapdragon is waar veel developers Custom Rom's voor bouwen.

Hier nog wat links:
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/compare/904495?baseline=749167
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/compare/928432?baseline=749167
http://www.devicespecifications.com/en/model/cacc2e00

Mijn vraag is of hier ook al mensen zijn die zich met deze vraagstelling bezig houden? Misschien al meer informatie hebben? Misschien al een besluit hebben genomen en misschien importeren. En hoe zit het met de Exynos LTE banden?

jeroensaccount

jeroensaccount

• Lid sinds 25 oktober 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2014
  • 14:06

Hee Eric,
Ik zit er ook aan te denken om niet klakkeloos de europese SM-N910F qualcomm versie te nemen, heb jij inmiddels al een keuze gemaakt?

- Antwoord op de LTE bands heb ik gevonden, de SM-N910C heeft gewoon de nederlandse bands(hoop ik!):
http://forum.xda-developers.com/note-4/general/note-4-models-lte-bands-chipsets-t2908049
In Nederland heb je bands 20, 3, en 7, volgens mij zijn dat de frequenties LTE 800(Vodafone, KPN), 1800(Vodafone, KPN, T-mobile) en 2600(KPN)

- Over die custom roms, schijnbaar is er een hele coole Perseus kernel die heel veel qualcomm gebruikers niet kunnen gebruiken omdat die alleen voor Exynos wordt gemaakt. En die Android L custom roms zullen zij dan waarschijnlijk ook niet krijgen of wel?

Ik neig toch naar de Exynos, ik lees allemaal verhalen over het iets warmer worden en dat er in sommige qualcomms een beetje lag te ontdekken is(maar dat moet haast wel onzin zijn met deze cpu snelheden). Maar nu met jouw verhaal over android L en 64 bit ben ik wel overtuigd!! Dus mijn eigenlijke vraag is:
Waar kan ik de Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C kopen? Ik hoop er 1 te vinden van omgerekend maximaal 600e ivm koersen enzo.

Heeft iemand al Exynos ervaringen in Nederland? zijn er nog downsides/problemen met bereik?

Groetjes Jeroen

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2014
  • 16:44

Hi Jeroen,

Ik heb ook gezien dat de N910C de 800MHz band voert, na een berichtje van iemand in Saudi Arabia op XDA-developers. Maar niet zo'n mooi lijstje wat jij gevonden hebt.

Ik ben er op zo'n manier uit dat als beide versies hier te koop waren, dan kocht ik de N910C. Maar nu gaat het om het kopen in het buitenland met de daar gehanteerde prijzen en de douanekosten hier. Dus nu komt het meer op de prijs aan. En wat te doen bij een defect. Wel gekeken op Poolse en Kroatische websites, maar geen kunnen vinden die naar Nederland leveren.

Hieronder een lijst waar de N910C volgens Sammobile te koop zou moeten zijn (bij de Firmware updates gekeken):
Afghanistan
Argentina
Baltic
Brazil
Bulgaria
Cambodia
Chile
Colombia
Croatia
Dominican Republic
Egypt
Guatemala
Hungary
Kazakhstan
Macedonia
Malaysia
Mexico
Morocco
Pakistan
Peru
Philippines
Poland
Romania
Russia
Saudi Arabia
Slovenia
South Africa
South America
South East Europe
Thailand
Trinidad and Tobago
United Arab Emirates
Uruguay
Vietnam

henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 26 oktober 2014
  • 12:43

Voordat je een toestel uit het buitenland importeert:

Hou rekening met de REGIO-lock: het toestel moet eerst in gebruik genomen worden in het gebied waarvoor het toestel is bestemd (en minimaal 5 minuten mee gebeld worden); daarna accepteert hij pas SIM-kaarten uit andere regio's!

Het is maar dat je het weet!

Bewerkt (26 oktober 2014 12:56)

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2014
  • 20:52

Bedankt Henk, had ik niet meer aan gedacht. Het was alleen niet duidelijk of de doos op het plaatje ook van de Note 4 was. Even op YouTube gekeken naar een unboxing van een N910C en daar zag ik inderdaad de sticker (http://youtu.be/kQmytbwKvbU?t=57s). Nu schijnt voor de Note 3 wel een Regiolock away programma te zijn, maar die schijnt nog niet te werken voor de Note 4 (http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=56009713&postcount=762).
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing.

(Edit: Ik zag nu onder je groet je type smartphone staan. Overheen gelezen)

Bewerkt (26 oktober 2014 20:56)
svenM

svenM

• Lid sinds 28 oktober 2014
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2014
  • 09:37

Bedankt voor de uitleg,
ik zit met dezelfde vragen als Eric. Ik heb nu wel een site gevonden in polen die goede commentaar krijgt op een review site en netjes en snel antwoord geeft (in het engels).
Nu enkel nog proberen om dit via de zaak te bestellen (dus ik weet nog geen verzendingskosten). Indien iemand dat wil wil ik de link gerust posten.

Als ik het goed gelezen heb zit polen in dezelfde region als Belgie/Nederland, dus zou regio lock geen probleem mogen zijn, correct? Of zie ik daar iets over het hoofd?

http://www.gsmarena.com/samsung_on_region_lock_you_need_5_min_of_voice_calls-news-7184.php
of
http://thenextweb.com/gadgets/2013/09/27/samsung-is-region-locking-all-new-galaxy-s3s4s4-mini-note-ii-and-note-3-handsets-in-europe/

henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 28 oktober 2014
  • 09:45

svenM
Bedankt voor de uitleg,
ik zit met dezelfde vragen als Eric. Ik heb nu wel een site gevonden in polen die goede commentaar krijgt op een review site en netjes en snel antwoord geeft (in het engels).
Nu enkel nog proberen om dit via de zaak te bestellen (dus ik weet nog geen verzendingskosten). Indien iemand dat wil wil ik de link gerust posten.

Als ik het goed gelezen heb zit polen in dezelfde region als Belgie/Nederland, dus zou regio lock geen probleem mogen zijn, correct? Of zie ik daar iets over het hoofd?

http://www.gsmarena.com/samsung_on_region_lock_you_need_5_min_of_voice_calls-news-7184.php
of
http://thenextweb.com/gadgets/2013/09/27/samsung-is-region-locking-all-new-galaxy-s3s4s4-mini-note-ii-and-note-3-handsets-in-europe/

Houdt er rekening mee, dat dit geldt voor het "F“-model; wie weet is het ”C“-model alleen bestemd voor de ”Baltische Staten"!

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

jeroensaccount

jeroensaccount

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2014
  • 10:20

Ik had ook ergens gelezen dacht ik dat alleen de Europese versies een regiolock zou hebben. Of de SM-N910C uit Polen daar nou onder valt of niet ben ik nog niet helemaal uit, want de C is ook in Zuid-Amerika en Azië te krijgen. Ik kan alleen niet meer vinden waar ik dat nou had gelezen. Maar ik denk dat we ons geen zorgen hoeven te maken want óf de C heeft geen regiolock, óf de regiolock is voor Europa en die werkt gewoon in Nederland.
Ik ben wel benieuwd Sven, waar ik hem kan bestellen. Ik heb zelf met Google Translate al een paar Poolse sites afgebeund maar je mag overal alleen maar Poolse postcodes invullen dus ik ben nog steeds op zoek naar een site die ook naar Nederland kan verzenden.

svenM

svenM

• Lid sinds 28 oktober 2014
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2014
  • 10:41

Dit is de site waar ik mee aan het mailen ben ivm btw :

http://www.morele.net
Het lijkt me ook dat de poolse in dezelfde regio zitten.
hier de rechtstreekse link naar de gsm,
dat bespaart een zoekactie in de site

www.morele.net/smartfon-samsung-galaxy-note-4-czarny-sm-n910czkexeo-649175/

Bewerkt (28 oktober 2014 10:42)
jeroensaccount

jeroensaccount

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2014
  • 13:01

Misschien ga ik dan ook maar een mailtje sturen want bij het betalen kan ik ook alleen maar een Poolse postcode ingeven.
Wat zeiden ze dan in het mailtje? Kon je met je Nederlandse bank betalen? en wilden ze het naar Nederland verzenden?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren