Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

WPB

WPB

• Lid sinds 17 juni 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2019
  • 17:19

Ik heb een Samsung Note 3 telefoon, die ik op vakantie als router wilde gebruiken voor mijn nieuwe Samsung Galaxy tab A 2018 10.5, tablet. Helaas werkte dit niet. Andere telefoons werken wel als router. Wat moet ik doen. Mijn Note 3 werkt wel als router voor de Lenovo laptop.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1102
  • Reputatie 10
  • 17 juni 2019
  • 20:40

Ik neem aan dat je wifi hotspot bedoelt? Note 3 internet via mobiele data en dat via wifi delen met je Tab.

Of bedoel je Tethering, waarmee je internet van telefoon deelt met tablet via Bluetooth?

Note 3 werkt dus wel als hotspot/Tethering  met de Lenovo. Het zou dan ook moeten lukken met de Tab A 2018, wellicht door met instellingen 'te spelen'.

Wellicht kun je wat meer over de instellingen vertellen…

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

WPB

WPB

• Lid sinds 17 juni 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2019
  • 10:45

Ik zet mijn telefoon op mobiele hotspot. Tablet op verbindingen. Beschikbare netwerken, Android AP staat wel in de lijst,  en als ik erop klik dan blijft er bovenaan een cirkeltje draaien en er gebeurt verder niets. 
Bovenaan staan 3 puntjes. Geavanceerd. daar staat een hele lijst, ook iets met WPS en WPS pincode op uw router invoeren. Moet ik hier iets aan veranderen.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6529
  • Reputatie 250
  • 18 juni 2019
  • 17:18

Heb je de juiste frequentie band gekozen en heb je soms het wachtwoord veranderd van die Android AP hotspot.

WPB

WPB

• Lid sinds 17 juni 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2019
  • 18:48

Dank je, maar kan dit ook in "bejaardentaal" ;-) Ik ben de 65 al lang voorbij en mijn kinderen hebben allemaal Iphone en konden me ook niet helpen . Nee ik gebruik het wachtwoord dat mijn telefoon geeft, maar zover kom ik niet met mijn tablet. Ik klik op AndroidAp, dus hij herkent het schijnbaar wel, maar komt niet verder dan het draaiende wieltje rechts boven.
Misschien kun je me stap voor stap loodsen

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6529
  • Reputatie 250
  • 18 juni 2019
  • 19:48

ik heb zelf geen samsung maar ik zal een poging wagen.

zorg dat onder beveiliging WPA2 PSK geselecteerd is en klik vervolgens op wachtwoord tonen aangevinkt is (het wachtwoord kun je zelf ook veranderen naar wat jij wilt) vervolgens zie je daar het wachtwoord waarmee je tablet/telefoon/pc/mac of wat voor een apparaat je verbinding wilt maken met je note 3.

waarschijnlijk onder geavanceerde optie kun je 5 ghz of 2.4 ghz selecteren jij moet 2,4 ghz hebben.

zet vervolgens wifi hotspot aan en maak verbinding d.m.v het andere apparaat wifi in te schakelen en zoek en klik op de naam van de hotspot van de note 3, vervolgens moet je het wachtwoord ingeven van de wifi hotspot van de note 3.

bekijk de onderstaande link daar staat een handleiding hoe je het bovenstaande voor elkaar krijgt.

https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-note-3/wijzig-instellingen/de-telefoon-als-wifi-hotspot-instellen-en-gebruiken/

ps,

soms wilt het verwijderen van de verbinding op het apparaat waar het een keer fout is gegaan verbindings problemen ook oplossen of een restart/reboot van beide apparaten wil ook wel eens helpen.

ik ben trouwens ook al 54 jaartjes oud en kan nog aardig meekomen in de digi wereld ;-)

Bewerkt (18 juni 2019 19:52)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6529
  • Reputatie 250
  • 18 juni 2019
  • 22:13

zodra je bij de instructies van de onderstaande link bent klik dan net onder beveiliging (rode dotje screenschot) en dan kun je verschillende opties selecteren op je galaxy note 3.

https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-note-3/wijzig-instellingen/de-telefoon-als-wifi-hotspot-instellen-en-gebruiken/

Bewerkt (18 juni 2019 22:16)
WPB

WPB

• Lid sinds 17 juni 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2019
  • 16:46

Gelukt, ik had al bijna opgegeven dat mijn telefoon gebruikt kon worden als mobile hotspot voor mijn Tablet. Ben al een half jaar bezig om het uit te zoeken.Via senioren web waar ik iets las over configureren, heb dat gedaan, maar misschien heeft dat er niets mee te maken. Daarna WIFI toegang voor alle apparaten toestaan. Hij stond op alleen toegestane apparaten. Ik hoop wel dat het veilig is en dat alle apparaten mijn wachtwoord moeten weten.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6529
  • Reputatie 250
  • 21 juni 2019
  • 17:44

Kwa beveiliging is het oké Zolang je maar een wachtwoord moet ingeven zodra er een nieuw apparaat verbinding moet maken met de hotspot van je note 3.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren