Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

mohammedi

mohammedi

• Lid sinds 05 december 2016
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 7 december 2016
  • 11:57

ik heb een note 3 neo er zit jellybean 4.3  op,
om sommige applicties te draaien zeeen hogere versie nodig. enkele gegevens:
ap:    N7505ZHUAOC2
CP:   N7505ZHUAOC2
CSC: N7505ZZHHAOC2

ik heb odin al gedownload en geinstalleerd, backup gemaakt via kies.
ik probeer de firmware te downloaden, maar welke de nederlandse, want csc geeft dat het uit honkong komt en die staat er niet bij.

please help bedankt alvast.

nb: ik heb er niet zo veel verstand van

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 7 december 2016
  • 13:36

je moet zoeken naar type nummer bijvoorbeeld SM-N7505 en dan is de firmware voor nederland PHN.

type nummer staat meestal op het doosje, de achtekant of achter de accu of bij instellingen/info of over de telefoon.

let op! soms wordt eenzelfde toestel uitgebracht met verschillende processoren, wees er dus altijd zeker van dat de software die je wilt gaan flashen voor jou type processor is.

zorg eerst dat de accu voldoende is opegeladen voor je begint en maak ook eerst een backup van je foto's,bestanden enz…

klik hier om te zoeken naar firmware.

pak de gedownloade firmware file uit zet vervolgens je toestel in download mode, open odin en sluit je toestel aan, er moet added! komen te staan, kies in odin ap en kies de software die je net uitgepakt hebt (nogmaals wees er zeker van dat je de juiste firmware voor jou type toestel gebruikt) wacht even totdat de software paraat is.

kies vervolgens start en de firmware wordt geflashed, als het klaar is staat er links bovenaan  pass!

trek nooit de kabel eruit voordat het flashen klaar is, of er moet een foutmelding komen in odin dan kun je wel de kabel eruit halen en eventueel opnieuw te proberen.

bekijk het onderstaande filmpje hoe je firmware moet flashen, filmpje is van een galaxy s6 edge maar het principe is allemaal hetzelfde, zolang je maar zorgt dat je de juiste firmware voor jouw toestel neemt.

https://www.youtube.com/watch?v=YJi_w4c0KyE

Bewerkt (7 december 2016 13:37)
mohammedi

mohammedi

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 7 december 2016
  • 13:48

hoi gizmobinky,

je schreef het volgende:
let op! soms wordt eenzelfde toestel uitgebracht met verschillende processoren, wees er dus altijd zeker van dat de software die je wilt
gaan flashen voor jou type processor is.

hoe weet ik dan dit zo zeker.

dus de firmware die ik moet hebben is gewoon nederlandse, ook al geeft mijn csc code: N7505ZZHHAOC2
deze code geeft namelijk hongkong aan.

mijn besturings software is jellybean, firmware die ik kan downloaden is lollypop maakt dat niet uit.
 en heb ook gehoord dat de laatste 3 cijfers of letters van de builnummer overeen moeten komen, klopt dit? ik heb OC2.
en de te downloaden is pfn

Bewerkt (7 december 2016 14:01) |
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 7 december 2016
  • 14:21

Effe zoeken op internet welk type Samsung jij hebt en of er meerdere verschillen zijn in processor.

Bij Samsung is het zo dat bij een type nummer je meerdere landen kunt gebruiken, heb je bijvoorbeeld een Noors toestel dan kun je op datzelfde toestel ook Duitse software gebruiken.

Gewoon zoeken op jou type Nummer en dan zul je zien dat er voor meerdere landen software beschikbaar is, die kun je gewoon gebruiken, voor Nederland is dan de software phn.

mohammedi

mohammedi

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 7 december 2016
  • 14:26

thanks man, ik wat zoeken,

je bent heel duidelijk, maar of ik wat kan vinden!!!!!!!!!!!!!!!

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 7 december 2016
  • 14:30

Ik heb zelf geen Samsung maar kijk even op je toestel bij instellingen/info en kijk dan welk type nummer je toestel heeft en zoek dan op dat type nummer bij Samsung naar de firmware.

mohammedi

mohammedi

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 7 december 2016
  • 14:35

he man,

type dat is duidelijk, dat is sm-n7505, alleen zoals bij het youtube filmpje dat je me stuurde die heeft het ook over de laatste 3 cijfers en letters van het build nummer, en dat vind ik wel terug bij de samsung site waar je firmware kan downloaden alleen bij hongkong en dat betekent, ze bieden alleen dezelfde versie aan namelijk 4.3.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 7 december 2016
  • 14:45

Als ik zoek bij Samsung naar jou toestel (SM-N7505) dan kom ik uit op ,zie link en daar selecteer je Country en dan Nederland PHN en de laatste versie is 5.1.1, die kun je dan gebruiken.

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N7505/

Bewerkt (7 december 2016 14:46) | text aangepast
mohammedi

mohammedi

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 7 december 2016
  • 14:49

hoi man,

ja klopt dat heb ik ook, alleen de csc code klopt niet. achter nederland staat dpf1 en ik heb oc2

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 7 december 2016
  • 14:53

Dat maakt niet uit, die Nederlandse firmware kun je gewoon gebruiken, anders kon je het niet downloaden onder dat type nummer.

Wat ik al zij de firmware is voor meerdere landen te gebruiken, anders zou PHN er niet tussen staan voor dat type nummer.

Bewerkt (7 december 2016 14:55) | extra info toegevoegd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren