Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

daniquexxx

daniquexxx

• Lid sinds 20 september 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 20 september 2016
  • 11:05

Ik heb even een vraagje over de totale opslag beschikbaar op mijn samsung galaxy note 3 neo.

De totale opslag beschikbaar is 17,84 GB waarvan er 1,38 GB vrij is. Dit betekent dat ik al maanden niet mijn software-update kan uitvoeren en ik kan ook bijna geen apps meer updaten omdat ik zo weinig plek over heb.

Afbeeldingen is 2,83 GB
Video's is 1.14 GB
Muziek is 114 MB

en de rest is "overig" 

Nu vraag ik me af wat er allemaal onder overig valt, want dat is wat het meeste in beslag neemt, en nee dat zijn niet mijn gedownloade apps want die nemen ook 'maar' 1.89 GB in beslag. 

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Cachegegevens heb ik al geleegd en heb ook data gewist van apps. Sommige apps heb ik ook al overgeplaatst naar mijn SD kaart, dus nu weet ik even niet meer wat ik kan doen.

Monique1

Monique1

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 20 september 2016
  • 11:59

als het goed is kan je bij je instellingen bij de opslag ook op overig klikken. hierdoor kun je  naar de bestanden gaanwaar het om gaat.

verder valt onder overige: app gegevens, bestanden die gedownload zijn via internet of bluethoot, en android systeem bestanden.
je kan dus het beste eerst kijken naar al je gedownloade bestanden, heb je bijvoorbeeld nog word of pdf bestanden gedownload die je nu toch niet meer gebruikt en dus kan verwijderen. heb je mapjes met bluethoot afbeeldingen of via internet gedownloade afbeeldingen of videos? kijk dan of je die kunt verplaatsten naar je sd- kaart.
hiernaast kunnen je afbeeldingen van bijvoorbeeld whatsapp ook alleen opgeslagen zijn op je mobiele geheugen, anders kan hij ze namelijk niet meer terug vinden in de app zelf. je lkan er dus voor kiezen om deze te verplaatsen of op dezelfde plek te houden, maar bij het verplaatsen kun je ze alleen nog buiten de whatsapp app openen.

als dit allemaal niet werkt zou ik een backup maken van de bestanden die je wil houden (foto's etc) en een factory reset doen. het kan namelijk voorkomen dat apps die je ooit gedownload had maar nu verwijderd hebt nog bestanden achtergelaten hebben op je telefoon waardoor je nu geen ruimte meer over hebt. met een reset worden deze verwijderd.
maar houd er rekening mee dat als je alles backupt en zo ook weer terug zet deze bestanden dus ook weer terug komen.
dus bij de backup zul je wel een beetje selectief moeten zijn.

ik hoop dat dit helpt.

Gr

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren