Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

mike_s

mike_s

• Lid sinds 30 april 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 30 april 2016
  • 21:48

Beste Android gebruikers,

Vroeger hier vaker gezeten vanwege mijn Samsung Galaxy S1, altijd goede dingen aan overgehouden.
Aangezien ik totaal niet meer weet welke inloggegevens ik toen gebruikt heb, maar even een nieuw account aangemaakt.

Het volgende wil ik graag vragen aan jullie (vergeef me als het al ergens staat, heb gezocht maar kan het niet vinden)

Momenteel heb ik een Galaxy Note 3, modelnummer SM-N9005. Deze wil ik graag rooten, echter vraag ik mij af wat de beste manier is en de makkelijkste om dit te doen. De Knox - teller maakt me verder niks uit aangezien over een maand toch de garantie vervalt, het gebruik van de S-pen is leuk maar als dit door de root weg gaat is het ook geen probleem.

Verder zou ik dan nog wat leuke apps willen weten voor de root.

Mocht er al een ander topic / handleiding bestaan voor het rooten van de note 3 met mijn modelnummer, is een linkje ook goed, dan zal ik erna dit topic verwijderen / sluiten.

Bij voorbaat dank!

Mike

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1077
  • Reputatie 10
  • 1 mei 2016
  • 03:23

Hier kun je alles vinden.

S-Pen zal nog steeds werken met root icm stock ROM en verschillende custom ROMS. 

Succes.

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

mike_s

mike_s

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2016
  • 11:59

Dank voor je reactie!

Wanneer ik een root uitvoer, blijven al mijn apps toch staan op de gsm of wordt er dan ook een recovery uitgevoerd?

OnnoJ

OnnoJ

• Berichten 1077
  • Reputatie 10
  • 1 mei 2016
  • 14:59

In principe blijft alles behouden na uitvoeren van een root process. Wel is het vestandig altijd een backup van je data te maken.

Bij installeren van custom ROM moet je vaak wel alles opnieuw installeren.

Vraag je overigens goed af waarom je überhaupt je toestel wil rooten. Wellicht levert het je eigenlijk niets bruikbaars op…

Gear S2 Classic - stock

mike_s

mike_s

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2016
  • 15:16

Vroeger op de S1 had ik ook een root en je kunt er veel dingen mee doen. De voornaamste reden is om de adds / reclame in applicaties te blokkeren met een add-blocker. Hier heb je, als je een goede applicatie wilt gebruiken, een root voor nodig.

Bewerkt (1 mei 2016 15:16) | Typfout
OnnoJ

OnnoJ

• Berichten 1077
  • Reputatie 10
  • 1 mei 2016
  • 17:00

Blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur. Heb veschillende toestellen geroot, voornamelijk om er van te leren. Best leuk, maar voegde  imo weinig toe. Daarbij kun je ook zonder root veel doen:

Ik gebruik Package Disabler Pro voor het uitzetten van android service en apps welke ik niet wil/niet nodig heb. Geen root nodig.

Als adblocker gebruik ik Adguard. Werkt uitstekend en zonder root!

Gear S2 Classic - stock

mike_s

mike_s

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2016
  • 18:14

Dank voor het meedenken.

Adguard filtert volgens mij alleen de ads die in je browser verschijnen. Ik ben specifiek naar een applicatie op zoek die de ads ook blokkeert in alle apps die op je gsm staan. Dat je dus bijvoorbeeld een spel kunt spelen zonder reclame erbij. 

Groeten,

Michael 

McErnootje

McErnootje

• Lid sinds 09 juni 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2017
  • 19:53

Hoi.

Ook ik heb vragen over het Rooten van een Note3

Ergens las ik dat na het rooten je batterij weer veel langer mee gaat.
Ik moet bij normaal gebruik mijn  Note3 2x opladen (s'ochtends 100% en einde van de middag al bijna leeg) heb inmiddels 3 accu's liggen hier en bij alle hetzelfde probleem. Nu weet ik dat toestellen ook slijten maar toch. Dit moet beter kunnen.

Klopt het dat het na het rooten en het verwijderen van onzin apps (welke ik er ook graag vanaf wil hebben) dat je batterij langer meegaat? 

Helaas weet ik verder niet veel van rooten etc af dus hoop ik dat er iemand is (omg Helmond) die me daar mee kan helpen. De garantie is er allang vanaf want de telefoon is al uit 2013.

Alvast bedankt.

OnnoJ

OnnoJ

• Berichten 1077
  • Reputatie 10
  • 9 juni 2017
  • 21:43

Rooten doet an sich niets voor je batterij duur. Installatie van custom rom zou wel iets kunnen schelen.

Weet niet of het OEM batterijen zijn of goedkope after-market spul. Slechte batterijen kunnen ook oorzaak zijn.

Via batterij verbruik kun je kijken waar de batterij capaciteit door wordt verbruikt, dus weet je zeker of het specifieke apps zijn.

Uitschakelen van 'onzin apps' kan overigens ook prima zonder root, bijvoorbeeld met app als Package Disabler Pro. Daarmee kun je eenvoudig kijken of er idd onzon apps je accu leegsnoepen.

Gear S2 Classic - stock

McErnootje

McErnootje

• Lid sinds 09 juni 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2017
  • 23:58

Bedankt voor de tip.
Ik ben die app gaan gebruiken en idd een hoop apps disabled. Durf ze niet te verwijderen want ben bang teveel weg te doen waardoor het toestel niet meer werkt ofzo.

Wat ik me wel afvraag, als je apps disabled, dan blijven ze wel op je toestel staan maar worden ze helemaal uitgeschakeld klopt dat?

Bedankt.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren