Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

maxieboy40

maxieboy40

• Lid sinds 29 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2016
  • 20:13

Hallo,

Mensen ik heb een probleempje! 

Ik wil graag een custom rom op mijn note 3 zetten en heb hem al geroot. 
Tot hier gaat alles goed, nu het flashen van de custom rom wat niet goed gaat. 

Ik zit op lollipop 5.0 uiteraard. en wil een custom rom met (note5) 5.1.1 erop zetten van deze link: 
http://forum.xda-developers.com/galaxy-note-3/development/rom-phronesis-rom-v1-0-stable-feature-t3241910

Als ik hem ga flashen gaat alles goed. Maar als ik hem wil starten valt hij in een bootloop en komt hij daar niet uit, dan moet ik weer de stock rom erop gooien en is mijn root ook weer weg. (2 x al gebeurt). 

Ik krijg geen foutmelding in TWRP Recovery. Hij start de aroma launcher. Blijft hangen, en valt dan uit. 

Ik zit op baseband versie: N9005XXUGBOJ1
en buildnummer versie: N9005XXUGBOK6

Mischien dat het hier aan ligt dat het baseband en buildnummer niet overeen komen met de custom rom?
Hier heb ik verder geen verstand van. 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bewerkt (22 februari 2016 21:13)
da.boogers.jr1

da.boogers.jr1

• Lid sinds 21 januari 2016
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2016
  • 07:36

Laat het door professionele mensen doen. Het zelf doen kan je garantie laten vervallen. Maar je mist een driver op je note3 voor dat besturingssysteem. Ik weet zo niet welke.

APP Tester!

Team Chroma, alle hulp in software.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 23 februari 2016
  • 09:06

Laat het door professionele mensen doen. Het zelf doen kan je garantie laten vervallen. Maar je mist een driver op je note3 voor dat besturingssysteem. Ik weet zo niet welke.
Dat is onzin om zoiets door professionele mensen te laten doen, zoiets kun je ook simpel zelf. Hoe weet je dat hij een driver mist? Met rooten / custom firmware flashen vervalt je garantie niet direct, dit zijn horror verhalen van fabrikanten zelf.

@maxieboy40
Weet je 100% zeker dat je geroot bent? Heb je supersu of super user werkend op je toestel?
Als je bijvoorbeeld terminal emulator download en je typt het commando 'su' veranderd er dan een $ in een #?

Wat zijn de stappen die je uitvoert terwijl je de rom flasht? 

maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2016
  • 09:19

Ja, ik heb de SU erop staan en een rootchecker gedaan. En ben inderdaad gewoon geroot. Ik zet daarna TWRP erop en doe een wipe, system, data, dalvik cache etc. En flash daarna de rom. Die laat alles door. Tot het laatste punt waar hij de aroma installeer launcher wil starten. De telefoon en het laadjebalkje loopt vast.  De telefoon valt uit en valt in bootloop……. 

Bedankt alvast voor jullie hulp! 

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6430
  • Reputatie 250
  • 23 februari 2016
  • 10:25

ik heb ook wel eens problemen met custom rom's gehad waar een aroma installer in zat en hij het flashen ook niet af kon maken met als fout bootloop.

de oplossing was toen of andere onderdelen selecteren in aroma of gewoon niets veranderen in de aroma installer maar de voledige rom te installeren.

maar wat ik begrijp stopt het toestel al meteen na het selecteren van de rom in recovery.

misschien is er iets fout gegaan met het downaloden van de rom.zip het beste is om even de rom even opnieuw te downloaden en te flashen.
of gebruik een andere versie (hoger of lager) twrp recovery.

misschien heb je er iets aan ;-)

Bewerkt (23 februari 2016 10:43) | Text aangepast
maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2016
  • 13:57

Als ik het .zip nestand aanklik laat hij hem door. Dan komt er te staan; starting aroma installer. Dat laadbalkje van twrp valt dan stil. De telefoon valt uit. En restart in bootloop. Dit bij versie 5.2 en v6…. terwijl geen ander er last van heeft. Hoe kan dit? 

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6430
  • Reputatie 250
  • 23 februari 2016
  • 18:51

heb je wel de laatste twrp recovery erop staan en heb je versie 6 al een keer opnieuw gedownload en geprobeerd te installeren.

maxieboy40

maxieboy40

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2016
  • 21:04

heb je wel de laatste twrp recovery erop staan en heb je versie 6 al een keer opnieuw gedownload en geprobeerd te installeren.

De laatste staat er inderdaad op, ook de rom opnieuw gedownload en uitgeprobeerd. Helpt ook niks. 

Iemand anders een link van een goede rom (port note5) die stable is. Zonder bugs en andere dingen? Liefst 5.1 of 5.1.1

simon.stulen

simon.stulen

• Lid sinds 23 februari 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2016
  • 23:11

iemand suggesties? 

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6430
  • Reputatie 250
  • 24 februari 2016
  • 23:21

Ik heb weinig kaas gegeten van Samsung telefoons maar probeer eens aan andere rom te flashen ik neem aan dat er nog meer note 5 port's zijn. 

Of een andere recovery dan twrp. 

Verder kan ik je ook niet helpen. 

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren