Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi A2 (Mi 6X)

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• Nokia 8 Sirocco

• OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

ragbambi

ragbambi

• Lid sinds 09 maart 2014
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2015
  • 15:07

Hallo
Mijn cleanmaster geeft aan dat mijn toestel gevaar loopt voor hackers door towelroot system exploit.
Om die te verwijderen moet ik cm virusscanner downloaden via google play. Maar dat wil ik niet. Veel te veel machtigingen. Ik wert niet eens of die towelroot er wel echt opstaat. Ik kan het nergens terugvinden in mijn samsung note 3 kitkat.
Ik wil hem gewoon zelf handmatig verwijderen.
Ik heb samsung helpdesk gebeld en die adviseerd alleen een fabrieksreset.
Maar dan moet ik b.v voor alle spellen weer helemaal opnieuw beginnen en ik ben bang bestanden zoals verborgen fotos kwijt te raken.
Die verborgen fotos zijn toch altijd een ramp om terug te vinden.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen of probeert cleanmaster me gewoon een programma aan te smeren?

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5767
  • Reputatie 250
  • 26 maart 2015
  • 15:30

Zoek eens naar de app superuser of supersu daar zit als het goed is een optie om root ongedaan te maken als jij de eerste eigenaar bent is dit wel heel vreemd dat dit erop staat, ik kan me wel voorstellen dat een vorige eigenaar je toestel geroot heeft.

Met een beetje pech als je hem tweedehands gekocht hebt staat er ook nog een custom recovery op, de stock firmware flashen is dan de enigste oplossing om je toestel weer stock te krijgen of de stock recovery flashen.

Of installeer dit appje hier om te controleren of je toestel ook daadwerkelijk geroot is, zo ja dan heeft de exploit towelroot zijn werk goed gedaan en loop je inderdaad gevaar omdat je toestel dan geroot is.

Als je niet weet wat root is kijk dan even hier voor uitleg wat root is.

Bewerkt (26 maart 2015 15:46)
ragbambi

ragbambi

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2015
  • 23:21

Hoi.
Ik heb het programmatje erop los gelaten en er staat no root acces.
Ik ben ook de eerste eigenaar.
Betekend dit nu dat towelroot er niet opstaat maar dat cm cleanmaster dus je erin luist. Terwijl zij juist degene zijn die dat tegen moeten gaan.
Of kan de towelroot gewoon niet of nog geen kwaad doen?

Kan ik niet een file manager downloaden waarbij ik wat dieper in het systeem kan zoeken?
Ik ben anyway toch op zoek naar een betere file manager. Ik heb file manager van cheetah maar sinds de laatste update waarbij ook de volledige layout is veranderd is er niet meer mee te werken. Hij opent geen afbeeldingen meer en geeft vaak files niet aan. Ook kan ik nu helemaal niks meer met mijn sd kaart files doen.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 5767
  • Reputatie 250
  • 28 maart 2015
  • 17:38

of towelroot er niet opstaat dan kan ik van hieruit niet zienwaarschijlijk is het progje towelroot meegekomen met het downloaden wat me wel stug lijkt, zoek anders even met een file mannager naar de apk en zoek dan naar tr.apk als je hem gevonden hebt kun je hem gewoon deleten als hij wel geinstaleerd is dan staat hij in de app drawer en kun je hem uninstaleren.

als hij niet geinstaleerd is of je kunt hem niet vinden dan kan het nog zijn dat hij op het systeem staat en daar kun jij niet bijkomen dan is een factory reset de enigste oplossing om van dat bestand af te komen als je geen virus scanner wilt gebruiken.

en het lijkt me ook sterk dat cleanmaster je erin wil luizen.

ik gebruik altijd es file explorer kun je hier downloaden

Bewerkt (28 maart 2015 17:43)
ragbambi

ragbambi

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2015
  • 22:15

Ik kan hem niet vinden in file manager.
Is er dan misschien een online betrouwbare virusscanner die ik kan gebruiken. of 1 met minder machtigingen
Zolang dat het maar geen CM is in ieder geval.
Bedankt

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 5767
  • Reputatie 250
  • 29 maart 2015
  • 14:03

Dat wordt moeilijk omdat de meeste antivirussoftware meer machtigingen nodig hebben anders kunnen ze niets vinden ze zullen toch je hele systeem moeten door zoeken.

Ik heb even het towelroot bestandje gedownload en op mijn systeem gezet en vervolgens het antivirussoftware panda erop los gelaten, zie screenshot.

Verder kan ik niet verder helpen.

ragbambi

ragbambi

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2015
  • 15:22

Oke super bedankt.
Ik ga ook panda maar downloaden en kijken ofdat die hem kan vinden.
Zo niet dan weet ik dat het een reclamestunt is van cleanmaster en dan haal ik die er ook meteen af.
Bedankt voor je tijd en hulp!

ragbambi

ragbambi

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2015
  • 15:30

Ik heb net panda geinstallerd en een scan uitgevoerd.
Er is niks te vinden!
Dat betekend dus dat cleanmaster wel degelijk de boel belazerd om apps te kunnen verkopen. En iedereen is er zo blij mee. Jaja
Ik ga eerst een slechte rating geven en mensen waarschuwen.

edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 9 april 2015
  • 14:43

Cleanmaster werkt op zich best wel aardig maar probeert je inderdaad regelmatig apps te verkopen. De app is mij ook iets te voortvarend met het verwijderen van zaken die op de achtergrond draaien. Ik gebruik Cleanmaster dan ook eigenlijk alleen maar voor het opsporen van achtergebleven data na het verwijderen van een app.

Bewerkt (9 april 2015 14:43)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren