Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

polo

polo

• Lid sinds 11 september 2010
  • Berichten 574
  • Reputatie 10
  • 15 februari 2014
  • 10:05

Ik kocht een Note 3 via een Nederlandse webshop. Het toestel blijkt de Nordic version, NEE te hebben.
Het updaten naar Kitkat blijkt op zich te laten wachten dus overweeg ik om te rooten en te flashen naar een Belgische of Nederlandse firmware.
Via sammobile kan ik echter geen Belgische landkeuze maken, http://www.sammobile.com/firmwares/1/
Mijn vraag nu, bestaat er geen specifiek Belgische firmware en zo neen welke firmware kan ik dan best kiezen voor gebruik in Belgie?
Mijn toestel gebruik ik via het netwerk van Mobiel Vikings.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 16 februari 2014
  • 00:19

Je hoeft niet te rooten om een andere land versie te installeren. Naar mijn weten is er wel een specifieke BE firmware, maar is het wellicht beter een NL versie te flashen omdat deze sneller middels Kies update-baar is.
Als je van sammobile.com een NL versie download en deze flashed via ODIN zul je de garantie niet verliezen omdat het officiële firmware is.
Nogmaals: rooten is niet nodig als je de officiële firmware installeert.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

polo

polo

• Berichten 574
  • Reputatie 10
  • 16 februari 2014
  • 09:15

Dank je wel, volgende week probeer ik het uit als de update naar Kitkat uitblijft voor de NEE versie.
Mijn vorige toestel was een Samsung Galaxy S1 die ik tig keer flashte maar een brandnieuw toestel flashen geeft mij nog altijd wat watervrees…en dus is hulp van een degelijk forum meer als welkom!

polo

polo

• Berichten 574
  • Reputatie 10
  • 17 februari 2014
  • 12:40

In het weekend de stap naar Nederlandse versie Kitkat gezet met de gewaardeerde hulp van Henk en Sander!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren