Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Spijkerhart

Spijkerhart

• Lid sinds 11 oktober 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 29 september 2013
  • 20:07

Vorige week de Note3 uitgepakt. Na de Note(1) en Note2 dus de derde Note in mijn bezit. De specs zijn aansprekend, maar er zijn een paar zaken die ik toch wil delen.
Het toestel ziet er gelikt uit, is wat lichter dan de Note2, en het scherm is erg mooi. Helder beeld, mooie uitstraling van het toestel.
De dingen die me negatief opvallen: In de snelstartgids staat nergens hoe of waar ik het extra MicroSD-kaartje moet plaatsen. En, na grondige bestudering van het toestel leek het me dat er geen slot aanwezig is…..na bestudering van het internet een fotootje gevonden: hij zit in een gecombineerd slot voor SIM-kaart en daarbovenop de SD-card.
Tweede opvallende wijziging is de kabelaanluiting: Dit is niet meer de universele micro usb aansluiting, maar een specifieke niet eerder aangetroffen type, met “dubbel” uitgevoerde contactsets (blijkt USB-3 te zijn). Lichtjes geprobeerd om een universele uitvoering aan te sluiten maar dat lijkt niet mogelijk. DAT BETEKENT DUS VOORLOPIG GEEN OPTIMALE LAADMOGELIJKHEID IN DE AUTO. Laadsnoer past wel in een universele 12-plug via de USB connector.
Ook het “design” van deze aansluiting heeft een nadeel. Bij gebruikt in een hand rust de onderkant van het toestel op je pink. Op het contactpunt (dus ter hoogte van de aansluiting) zit net een scherp randje. Na een uur gebruik is dat uiterst irriterend. Dit nieuwe type aansluiting zal wel hard nodig zijn geweest (??), qua ergonomie en uitwisselbaarheid een regelrechte achteruitgang!
Tenslotte heeft deze nieuwe aansluiting nog een vervelende consequentie: Zowel de Brodit (active) autohouder voor de Note1 en de Note2 zijn niet te gebruiken voor de Note3. Misschien even wachten met aanschaf tot er een actieve autohouder beschikbaar is?

Na een halve week gebruik blijkt het wel een prima toestel, mooie foto's en zo. Ook het scherm laat bij typen in de landscape houding iets meer tekst zien (was bij de Note2 veel minder), en een leuke functie als je op een website iets selecteert, vergroot hij eerst in een pop-up windowtje, zodat je vervolgens precies het juiste kunt selecteren.
Kortom, een prima toestel, maar wel een klein beetje gevoel van “what's new?” zoals veel Iphone gebruikers ook ervaarden.

Bijlage:

EJS

EJS

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 29 september 2013
  • 20:24

Spijkerhart
De dingen die me negatief opvallen: In de snelstartgids staat nergens hoe of waar ik het extra MicroSD-kaartje moet plaatsen. En, na grondige bestudering van het toestel leek het me dat er geen slot aanwezig is…..na bestudering van het internet een fotootje gevonden: hij zit in een gecombineerd slot voor SIM-kaart en daarbovenop de SD-card.

Als je de snelstartgids goed had gelezen, dan had je op blz 18 gevonden hoe je bij de uitgebreide handleiding kan komen, en daar wordt weer precies uitgelegd hoe je de MicroSD-kaart moet plaatsen

sjaak1960

sjaak1960

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 95
  • Reputatie 0
  • 30 september 2013
  • 20:48

Raar maar ik kan wel gewoon opladen met een usb kabel die ik nog had liggen van de Samsung S4
Dus de usb 3 kabel gebruik ik niet in de auto

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2013
  • 20:55

@Spijkerhart, ik had hetzelfde euvel met de micro-sd. Kon die ook eerst niet vinden. Als toch ‘ervaren’ Android gebruiker lees je de snelstartgids niet door, maar blader je
- zie ik iets nieuws
- zie ik een plaatje van een micro-sd

De gebruiksaanwijzing staat als snelkoppeling in je browser app (zie ook opmerking EJS).

Je kan gewoon een micro-usb aansluiten (rechtse aansluiting van de usb-3 aansluiting). Wat ik gelezen heb is dat ze een usb-3 aansluiting hebben genomen om sneller de batterij te kunnen opladen. Maar je moet nu ook sneller bestanden kunnen overzetten. Dus toch een pluspunt. Ik heb geen last van mijn pink, aangezien ik hem niet op die manier vasthoud (en ook niet een uur lang). Maar jij krijgt vanzelf eelt op die plek en dan is dat probleem ook over

Het scherm vind ik ook mooi. Ik merkte dat eigenlijk pas goed op met FlitsNav in kaart mode. De aanduiding van het verkeer op de kaart was dunner. Ook browsen is veel scherper. Vroeger dacht je misschien: wat moet ik met zo'n hoge resolutie scherm. Maar je ziet het wel.

Bewerkt (1 oktober 2013 20:55)
sjaak1960

sjaak1960

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 95
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2013
  • 00:04

Ik ben al helemaal verliefd op mijn Note 3
Heb ook de Gear erbij en dat werkt redelijk goed..ff snel checken op het horloge als ik een melding krijg.
Waar ik wel van baal is dat er nog geen flipcover op de markt is..ik hoop dat ze bij een volgend product gelijk de accessoires uitbrengen want nu heb ik hem in een sleeve (etui) zitten en dat vind ik zonde van het toestel

congusto

congusto

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2013
  • 15:22

Ik ben ook heel blij met de Note 3. Komend van de S2 op 4.1.2 is de batterij levensduur een verademing, mooi scherm, reageert snel, en eindelijk weer een toestel dat goed aansluit op mijn organizer wensen. Even snel iets opschrijven in een actie memo, aantekeningen bijhouden in S note, etc. Het is allemaal behoorlijk volwassen geworden. Er zitten nog wel een paar kinderziektes in de firmware. Zo raakt het handschrift toetsenbord snel in de war als je meer dan 1 in voertaal hebt geselecteerd, en is het verlopen van de licentie ervan per 1 oktober een blunder (inmiddels opgelost met een update in de play store). In de play store is een goed alternatief te vinden (MyScript Stylus) totdat het meertalenprobleem is opgelost. Of gewoon swypen natuurlijk wat ook prima werkt. Wat wel goed werkt is de handschriftherkenning die te voorschijn komt als je in het invoerveld met de pen linksbovenin het tekstvak zweeft en het pensymbooltje aantikt. Dat is echter niet in alle apps beschikbaar.

Bewerkt (2 oktober 2013 15:26)
mastertour

mastertour

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2013
  • 10:22

www.amltelecom.com hebben flipcovers

Randyjc

Randyjc

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2013
  • 00:41

wat betreft de USB aansluiting: http://www.youtube.com/watch?v=UfCeq22TuRE

Zwitsal

Zwitsal

• Lid sinds 12 oktober 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2013
  • 10:13

Hebben jullie de ontwikkelaarsopties al?
Zo niet, dan krijg je deze door in toestel info 6, 7 of 8 x snel op buildnummer te drukken. Na een aantal keren krijg je een melding te zien..vervolgens nog een paar keer drukken en de ontwikkelaarsopties verschijnt boven toestel info.

RvandeG

RvandeG

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 16 oktober 2013
  • 20:04

sjaak1960
Ik ben al helemaal verliefd op mijn Note 3
Heb ook de Gear erbij en dat werkt redelijk goed..ff snel checken op het horloge als ik een melding krijg.
Waar ik wel van baal is dat er nog geen flipcover op de markt is..ik hoop dat ze bij een volgend product gelijk de accessoires uitbrengen want nu heb ik hem in een sleeve (etui) zitten en dat vind ik zonde van het toestel

Ik heb de Gear ook. Ben tevreden, echter sommige apps zoals de fb notification en twitter, radio etc, werken toch niet helemaal correct. Voor de rest ben ik tevreden met de Gear. Batterij 2 dagen bij normaal gebruik. Binnen 1 uur is de batterij weer volledig vol.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren