Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Dyon

Dyon

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2013
  • 09:22

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezig van een Samsung Galaxy Note 10.1 zonder 3G.
Hij wordt alleen op het thuis netwerk gebruikt en maakt dus gebruik van WIFI.
De eerste dagen/weken werkte het apparaat perfect, echter, sinds twee dagen werkt de WIFI niet meer.
Hij geeft wel aan verbinding te hebben maar ik kan er echt geen pagina of wat dan ook mee openen, geen app store niks.
Dit is ontzettend irritant aangezien de tablet niet op 3g over kan en nu dus totaal niet gebruikt kan worden.
Als ik WIFI uitschakel en weer inschakel werkt dit kortstondig maar valt daarna weer weg.
Kan dit met een update te maken hebben?
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn WIFI weer aan de praat krijg?
Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Note 2 maar heb hierover een apart topic geopend in het correcte topic gedeelte.

Alvast hartelijk bedankt.

Mvg,

Dyon

Bewerkt (21 mei 2013 14:08)
wappiesoft

wappiesoft

• Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2013
  • 10:40

Als je dit zelfde probleem hebt met 2 verschillende apparaten, moet het probleem wel bij jou router liggen.
Misschien is het een idee om je router te resetten (d.m.v. het knopje achterop) .
Je router is dan helemaal in fabrieks instelling dus alle instellingen die jij erin gezet hebt zijn weg.(ook de beveiliging)
Voor je de router opnieuw instelt kijk even of het dan wel werkt.
Mocht het dan wel werken stap voor stap je router weer beveiligen. Werkt het dan niet meer, weet je zeker dat je router aan vervanging toe is of dat de firmware verouderd is. Indien dit het geval is updaten en kijken wat hij dan doet.
Succes

Bewerkt (21 mei 2013 14:08)

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

Dead_Silence

Dead_Silence

• Lid sinds 14 januari 2012
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 07:46

wappiesoft;392608
Als je dit zelfde probleem hebt met 2 verschillende apparaten, moet het probleem wel bij jou router liggen.
Misschien is het een idee om je router te resetten (d.m.v. het knopje achterop) .
Je router is dan helemaal in fabrieks instelling dus alle instellingen die jij erin gezet hebt zijn weg.(ook de beveiliging)
Voor je de router opnieuw instelt kijk even of het dan wel werkt.
Mocht het dan wel werken stap voor stap je router weer beveiligen. Werkt het dan niet meer, weet je zeker dat je router aan vervanging toe is of dat de firmware verouderd is. Indien dit het geval is updaten en kijken wat hij dan doet.
Succes

Ik heb een KPN Experiabox, WiFi disabled en een Sitecom WLR-4000 wireless router eraan gehangen. Op plekken waar signaal zwak in mijn huis was op mijn Tab 10.1 (2 streepjes), viel ook steeds de verbinding weg via Sitecom router WiFi en duurde het vaak minuten voordat de Tab 10.1 weer online was. Dichtbij de router met vol signaal, geen problemen. Heb nu de router weggehaald en WiFi via Experiabox lopen. Geen problemen meer met de Tab 10.1 in mijn huis. Firmware updates en resetten van Sitecom Router losten de problemen met de Tab 10.1 niet op. Kortom, ik zou niet de Android apparaten de schuld geven :-)

Bewerkt (21 mei 2013 14:09)
Dyon

Dyon

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 10:02

Ok, ik zal dit weekend eens met de router bezig gaan. Ik heb totaal geen verstand van dit soort zaken maar ga het gewoon proberen. Hoe stel ik alles weer in? Doe ik dat gewoon met de laptop? Sorry het komt misschien dom over maar ik heb echt totaal geen verstand van modems/routers/computers/etc.

Alvast hartelijk bedankt!

Bewerkt (21 mei 2013 14:09)
ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 17:30

Welke proviWelkeneb ne?
Ik heb ziggo en daar wil de router/modem wel eens van slag raken als er de hele tijd verschillende apparaten contact willen maken.
Een reset (30sec vn stroom af) wil dan wel eens helpen.
Als ik jou was zou ik eerst de benodigde documentatie bij elkaar googlen over het instellen van je router zodat je niet voor verassingen komt te staan.
Ik zou ook voor de zekerheid via een kabel je laptop op je router aansluiten zodat je altijd contact hebt met het ding.

Gr ximon

Bewerkt (21 mei 2013 14:10)
OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1164
  • Reputatie 10
  • 22 maart 2013
  • 19:27

Mogelijke oplossingen voor wifi problemen:
-Modem resetten
-Wifi kanaal uitzoeken met minimale verstoring en draadloze modem/router vastzetten op dat kanaal
-Maak afspraken met buren wanneer je elkaar steeds op zelfde/variabele wifi kanaal dwars zitten. Een gratis wifi appje (bijv Wifi Analizer uit Google Play) laat je eenvoudig zien welke netwerken je dwars zitten.
-Probeer (indien je router dit ondersteunt) te schakelen tussen 2.4 en 5 GHz band. Eerste heeft vaak beter bereik, maar ook meer last van storing.
-Geef je samsung een vast ip-adres op je netwerk, zeker als je meerdere access-points in huis hebt.
Het is toch vaak kwestie van uitproberen.

Bewerkt (21 mei 2013 14:10)

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren