Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dwar

dwar

• Lid sinds 20 november 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 21:56

Vandaag had ik de Galaxy Nexus telefoon van mijn vrouw in de hand omdat hij volgens haar traag was. (is hij ook, maar dat is hopelijk een ander verhaal.)

Toen ik de telefoon herstarte zag ik dat het slotje(icoontje) van de bootloader open is. Nu weet ik zeker dat zij het niet gedaan heeft (en ik ook niet). Er staat geen su op een plek die in $PATH staat (met een terminal alleen su proberen uit te voeren werkt niet).
Volgens mij zijn er maar twee mogelijkheden:
1, Toen de telefoon voor reparatie is weggeweest is hij geunlocked.
2, Een of ander programma vond het nodig om de telefoon te unlocken.

Heeft iemand een idee hoe ik er achter kom welke van de twee het zou kunnen zijn?

Bewerkt (9 mei 2013 21:56)
Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 08:51

Oei, ik denk niet dat je daar na afloop nog achter komt. Wel heb ik veel vaker gehoord dat telefoons na reparatie geunlocked terugkomen, dit lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Maar eh.. nu hij toch geunlocked en, én traag: probeer anders eens de AK kernel en Cyanogenmod 10.1 RC1 (met de Google Apps (gapps))uit: mijn toestel loopt als een zonnetje!

Bewerkt (10 mei 2013 08:51)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 10 mei 2013
  • 10:58

Topic verplaatst naar Samsung Galaxy NexusUnlocken is niet hetzelfde als rooten, dus su zal niet direct werken. Unlocken maakt het mogelijk om te rooten, en andere recoveries en firmwares te installeren.

Misschien hebben ze tijdens de reparatie moeten unlocken om er nieuwe firmware op te installeren, en dan zijn ze daarna vergeten de bootloader weer te ‘locken’. Ik lees dit inderdaad ook wel vaker.

Bewerkt (10 mei 2013 10:58)
Wouter85

Wouter85

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 17:42

nanders;405314
Topic verplaatst naar Samsung Galaxy NexusUnlocken is niet hetzelfde als rooten, dus su zal niet direct werken. Unlocken maakt het mogelijk om te rooten, en andere recoveries en firmwares te installeren.

Misschien hebben ze tijdens de reparatie moeten unlocken om er nieuwe firmware op te installeren, en dan zijn ze daarna vergeten de bootloader weer te ‘locken’. Ik lees dit inderdaad ook wel vaker.

What the man said.

En inderdaad, wil je de GNex een nieuw leven bezorgen raad ik CM 10.1 RC1 ook sterk aan.

Bewerkt (10 mei 2013 17:42)
Nolk

Nolk

• Lid sinds 14 februari 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2013
  • 19:04

Ik heb het ook gehad, dit kwam door de reparatie omdat ze eerst alles op je mobiel gaan verwijderen zodat het probleem dan misschien verholpen is.
Dat het slotje open staat is niet erg.

Bewerkt (12 mei 2013 19:04)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren