Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

punt

punt

• Lid sinds 19 februari 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 20 april 2013
  • 15:43

Hi,

Zoals het onderwerp al uitlegt ben ik op zoek naar een alternatief (of oplossing) voor het kopiëren van bestanden van mijn GNex naar Mac(10.6.8) via USB, wifi gaat me te langzaam voor grote of veel bestanden. Ik gebruik nu Android File Transfer bij gebrek aan beter maar ik heb een gruwelijke sch*thekel aan dit programma omdat de mogelijkheden onwijs beperkt zijn. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om in AFT op je telefoon bestanden te verplaatsen naar een andere map.

Opzich niet heel erg maar waar ik telkens weer op vastloop is dat ik mijn foto's niet kan syncen met de folder op mn laptop. Ik moet dus eerst uitzoeken welke fotos al op mijn laptop staan en dan de ontbrekende bestanden op mijn telefoon selecteren in AFT en kopieren naar de folder. Het makkelijkst zou zijn alle foto's/video's te selecteren en slepen naar de folder op mn laptop en dan de optie krijgen “skip, apply to all” ofzo, maar je moet nu per dubbel bestand op “Skip” klikken. De optie “Replace all” is overigens wel beschikbaar, maar dit zou betekenen dat ie AL mijn bestanden elke keer opnieuw zou gaan verplaatsen en overwriten wat veel tijd in beslag neemt.

Hier moet een oplossing voor zijn! Of liefst een alternatief voor het verschrikkelijke Android File Transfer programma, liefst met een UI, dus geen ADB. Iemand een idee?

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 20 april 2013
  • 16:24

ms via ftp u bestanden over en weer zetten?doe ik zelf en gaat snel en goed

punt

punt

• Lid sinds 19 februari 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 21 april 2013
  • 14:01

Bedankt voor je reactie Angelo,

Echter is dit geen oplossing voor mijn ‘probleem’. Het is niet zozeer dat ik mijn bestanden niet kan verplaatsen van mijn telefoon naar computer maar meer het feit dat ik het programma ‘Android File Transfer’ voor OSX zeer ruk vind. Ik heb het via ftp geprobeerd, het werkt maar in feite is het enige verschil dat het over wifi gaat ipv USB, en het overzetten duurt 5 keer zo lang dan met een usb kabel. Ook heb ik Airdroid geprobeerd, leuke en mooie interface in de browser maar verschrikkelijk traag met overzetten en onhandig omdat je geen destination folder kan zetten (voor zover ik kon zien) en alles naar de Downloads folder op mn mac gedownload wordt, erg onhandig dus in mijn ogen. Ik zou graag mijn foto's/video's willen synchroniseren met een folder op mijn laptop zodat ik niet elke keer hoef uit te zoeken welke bestanden er al op staan en ik gewoon de ‘ontbrekende’ bestanden op mn laptop kan zetten zonder al te veel gedoe.

Misschien moet ik niet zeuren, maar ik vroeg me gewoon af of er alternatieven zijn voor het MAC programma Android File Transfer en toch de usb kabel te gebruiken.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren