Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 15:04

Android 4.2.1 op Galaxy Nexus.

SMSjes worden in zogenaamde “threads” weergegeven, oftewel, gegroepeerd per ontvanger/verzender.
De threads zelf staan in de juiste volgorde, oftewel, de thread met het laatste SMSje staat bovenaan. Echter in de thread zelf is de volgorde net andersom, het laatste smsje staat onderaan, de oudste staat bovenaan…

Ik kan de weergave niet wijzigen, op zich al irritant, ik wil helemaal geen thread weergave, maar het meest hinderlijke is dat de nieuwste smsjes onderaan staan in de thread.

Iemand anders dit al opgevallen, en belangrijker, hoe kan ik dit oplossen?

Bewerkt (24 april 2013 16:06)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 3 januari 2013
  • 11:59

Verplaatst naar Galaxy Nexus gedeelte

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2013
  • 12:14

Ik vraag me af of dit probleem expliciet een Galaxy Nexus probleem is, of Android 4.2.1..
Maar goed, zolang niemand antwoord zullen we dat niet weten ;-)

Whatsek

Whatsek

• Lid sinds 05 augustus 2010
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2013
  • 23:49

Zo is het altijd al geweest bij elk android toestel wat ik heb gehad. Je zou een alternatieve sms app kunnen proberen, misschien dat je daar de instellingen kan doen die je wilt.

marcki23

marcki23

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 08:23

Ik snap het probleem niet? In de thread staat de laatste sms onderaan maar het smsje is in beeld en je hoeft normaal gesproken niet te scrollen. Het nieuwe bericht type je er ‘onderaan’. In mijn ogen ook heel logisch. Als het laatste bericht bovenaan zou staan, en het nieuwe bericht onderaan, is dit veel minder logisch.
Whatsapp en alternatieve sms hebben dit ook.
Misschien een kwestie van wennen en groeperen van sms en mail is meer standaard dan uitzonderlijk.

———- Update van bericht ———-

Ralph;370737
Ik vraag me af of dit probleem expliciet een Galaxy Nexus probleem is, of Android 4.2.1..
Maar goed, zolang niemand antwoord zullen we dat niet weten ;-)

En om deze vragen ook te beantwoordenDit is geen GN of 4.2 issue want dit heeft iedere Android versie. Ik dacht dat iphone ook dit zo standaard heeft. Windows phone nog niet gezien maar ik verwacht hetzelfde.

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 08:36

Normaliter gebruikte ik nooit sms, dus is me noit opgevallen.
In dit is voor mij wel zeker vervelend, de berichten die ik binnenkrijg zijn storingsmeldingen van een stand-by dienst. Ik kan er tientallen per dag krijgen, waarbij de afzender dus steeds dezelfde is, als er dus een nieuwe binnenkomt, moet ik de hele lijst doorscrollen om bij de relevante sms te komen. Het is mij eerlijk gezegd niet opgevallen dat hij direct foccused op de nieuwe sms, ipv gewoon bovenaan beginnen…..
Ik zal eens kijken of ik er inderdaad aan kan wennen, en anders maar kijken voor een andere brichten app.

Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2013
  • 08:48

Ralph;370987
Het is mij eerlijk gezegd niet opgevallen dat hij direct foccused op de nieuwe sms, ipv gewoon bovenaan beginnen…..

Ik denk dat daar je probleem zit: met alle telefoons en Androidversies die ik heb gebruikt wordt in threadweergave direct het laatste smsje weergegeven.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren