Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Reyer

Reyer

• Lid sinds 16 december 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 16 december 2012
  • 21:18

Sinds versie 4.2 kan ik niet meer bellen via mijn carkit. Ook het beantwoorden van een binnenkomend gesprek werkt niet meer. 4.2.1 heeft geen verbetering opgeleverd.
In mijn carkit kan ik wel de lijst met contacten zien maar van daaruit een gesprek starten werkt dus niet.
Als ik het gesprek start via de Galaxy Nexus loopt het gesprek (audio) wel via de carkit.
Is er een oplossing? Dit is heel irritant en ook onveilig.

Ik hoorde van een leverancier dat er een discussie gaande is tussen Android en de leveranciers van carkits. Android zou beweren dat e.e.a. werkt volgens de specificaties. De carkit-leveranciers zouden gezegd hebben: als het eerst wel werkte en na de update naar 4.2 niet meer, dan moet het aan Andoid liggen.
Als men naar elkaar wijst, schiet het niet op.
Heeft iemand nog een idee wat te doen?

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
Marcus

Marcus

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 81
  • Reputatie 10
  • 17 december 2012
  • 14:54

Beste Reyer,

Het klopt dat er na 4.2 bluetooth problemen zijn. Het enigste wat je kunt doen is je telefoon naar Fabrieksinstellingen terug te zetten. Maak wel een backup van al je gegevens want deze gaan verloren.

Ik hoop dat het probleem zal zijn opgelost!

Succes.

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
Sinac

Sinac

• Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 17 december 2012
  • 19:36

Naast problemen met de wifi had ik ook problemen met de bluetooth na de update naar 4.2 en 4.2.1. Beiden zijn opgelost na een restore van de telefoon.

Bewerkt (24 april 2013 16:02)
Reyer

Reyer

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 18 december 2012
  • 09:46

Dank voor jullie reacties
Ik moet dus een backup maken (hoe doe je dat het best?), fabrieksinstellingen terugzetten en dan een restore doen.
Houd ik dan daarna 4.2.1 of ga ik terug naar een vorige versie?

Marcus

Marcus

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 81
  • Reputatie 10
  • 18 december 2012
  • 15:21

Met backup bedoel ik je contacten en email synchroniseren ect.. Voor de rest plaats ik al mijn muziek en foto bestanden in een map op de computer.
Hier is een link met een video hoe je een hard reset het beste kunt uitvoeren : Galaxy Nexus Hard Reset Instruction - YouTube

Succes.

H@RM

H@RM

• Lid sinds 13 maart 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 17:06

Hoop voor jou dat het wel werkt. Ik heb mijn telefoon nu op verschillende fabrieks systemen getest (audi/skoda) maar blijf ook problemen houden. Ook na de hard reset.

Mocht het zo zijn dat je een parrot hebt of iets in die trant, probeer dan je carkit een update te geven. Misschien dat het nog een oplossing is.

Bewerkt (24 april 2013 16:03)
Reyer

Reyer

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 16:22

Door omstandigheden even niet aan de oplossing gewerkt. Nu dan eindelijk geprobeerd maar het werkt ook na de hard reset voor geen meter. Al bijna een maand niet kunnen bellen via mijn auto, dus blijven klungelen op mijn smartphone terwijl je autorijdt. Onveilig! Ik zie ook geen update komen.
Als er zoveel Bluetooth problemen zijn, dan zou je toch verwachten dat er snel een update komt.
Mijn enthousiasme voor Android daalt.

Bewerkt (24 april 2013 16:07)
Reyer

Reyer

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 15:51

Vandaag nog geprobeerd met een update van de software van mijn carkit. Werkt nu nog minder goed dan daarvoor (ook geen telefoonlijst niet meer te zien). Frustererend is dat ik ook geen informatie vind van Android dat er aan gewerkt wordt. Weet iemand daar iets van?

Bewerkt (24 april 2013 16:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren