Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Androidvanolaf

Androidvanolaf

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 29 september 2012
  • 22:00

Hallo, o_O

ik heb sinds vandaag een probleempje met mijn galaxy nexus
de nexus geeft aan dat hij aan het opladen is maar ik heb geen stekker aangesloten
en als ik de stekker wel verbind dan doet hij niks anders alhoewel hij dan (echt) aan het laden is
ik heb hem al een x uitgedaan een reset gegeven batterij eruit gehad noem maar op dus krijg de (neppe) melding niet weg hebben jullie een ideetjuh voor mij?? :cry:

Groetjes Androidvanolaf

Bewerkt (24 april 2013 15:37)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 29 september 2012
  • 22:29

Even met een oude tandenborstel de USB poort schrobben? Soms kan er vuil opbouwen op de contactpunten wat vreemde situaties kan veroorzaken.

Bewerkt (24 april 2013 15:37)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

NBroekzitter86

NBroekzitter86

• Lid sinds 04 oktober 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2012
  • 21:53

Ik heb helaas sinds vandaag hetzelfde probleem. Ik ben op cursus geweest en ik heb mijn Galaxy Nexus via USB daar aan een laptop verbonden. Ik heb geen stuurprogramma's geïnstalleerd en de laptop heeft verder geen verbinding gemaakt met de telefoon. Hij heeft alleen opgeladen. In een pauze heb ik de telefoon losgemaakt en toen ik hem weer verbond begon de laptop achter elkaar te melden dat er een onbekend USB apparaat verbonden was. Toen ik de telefoon weer losmaakte, gaf hij steeds kort aan dat hij aan het laden was, terwijl de kabel niet verbonden was. Dit gebeurde constant achter elkaar voor enkele seconden. Ik heb geprobeerd de USB connector schoon te maken, maar helaas kan ik nu helemaal niet meer laden. Ik ben er nu wel van overtuigd dat de USB connector beschadigd is, maar ik twijfel of er in eerste instantie een ander probleem was en dat ik de USB connector achteraf gesloopt heb.

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 4 oktober 2012
  • 22:00

Ik heb dit probleem ook.

Alleen met mijn S II.

1e x werkte opladen ook niet meer.
Toen nieuwe usbpoort in S II laten zetten voor 50 euris.

Sinds kort weer, telefoon in water latten vallen. Maar nu laadt hij nog wel op.

Ik laat hem zo. Heb er wel last van maar ga er niet weer 50 euris aan uitgeven.
Ik vervang hem alleen als opladen niet meer werkt. Anders word het wel weer een duur grapje

Geert.

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

NBroekzitter86

NBroekzitter86

• Lid sinds 04 oktober 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2012
  • 22:11

Ik heb even snel op eBay gekeken, maar dat duurt te lang, maar via deze website kun je onderdelen bestellen voor telefoons. Ik heb er een nieuwe USB connector besteld voor 30 euro en een vriend van me weet hoe hij hem moet vervangen. Als het goed is, heb ik het morgen in huis en dat scheelt weer een aantal dagen zonder telefoon :-) Misschien een tip voor als je technische vrienden hebt.

Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2012
  • 22:21

Dit is een bekend probleem dat met meerdere telefoons kan gebeuren (inderdaad ook met de Galaxy S2). Het probleem wordt meestal veroorzaakt door een kortsluiting in de connector, dit kan komen door stof, door onvoorzichtig gebruik in combinatie met de oplader of gewoon domme pech. Je kan uiteraard contact opnemen met Samsung. Ik heb gehoord dat je ook kan proberen om het pinnetje dat uitsteekt in de micro-USB poort met een tandenstoker íetsjes naar boven (richting het scherm) te buigen. Uiteraard is dat op eigen risico! Succes!

Bewerkt (24 april 2013 15:40)
Androidvanolaf

Androidvanolaf

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2012
  • 09:23

Ik heb shot in de zaak ik weet wat het probleem is met mijn galaxy nexus waarom hij aangeeft dat hij aan het laden is zonder een USB kabel te hebben verbonden als ik ga slapen leg ik mijn sleutel pasjeshouder en telefoon op m,n nachtkastje en wat blijkt de galaxy nexus geeft aan dat hij aan het laden is wanneer ik hem bij m,n pasjeshouder leg nu blijkt dus dat hij niet overweg kan met de OV chipkaart de nexus legt via NFC verbinding met de OV kaart elke x als ik de nexus erbij houd gaat hij laden (nep want geen kabel verbonden) dus dit is het hele probleem bij mij hoop dat jij hier eventueel ook wat aan hebt

Groetjes Olaf

Bewerkt (24 april 2013 15:43)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren