Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

despoo

despoo

• Lid sinds 01 januari 2012
  • Berichten 54
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2012
  • 22:28

Ik heb sinds enkele dagen een Galaxy Nexus en het is mij nog niet gelukt om een andere beltoon in te stellen dan degene die standaard worden gebruikt. Terwijl je normaal gesproken een willekeurig nummer dat op de telefoon is opgeslagen moet kunnen instellen als beltoon.

Is er een bepaalde manier waarop dit wel kan?

Bewerkt (24 april 2013 13:58)
Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 1 januari 2012
  • 23:42

Op mijn SGS2 (Gingerbread 2.3.5) kan ik mijn mp3's opslaan in de map ‘alarms’. Volgens mij heb ik die map zelfs aangemaakt, maar dat weet ik niet zeker meer. Ik neem aan dat het op de Nexus hetzelfde werkt. Dus als je die map alarms niet hebt, dan aanmaken via de pc of via Astro File Manager en daarin je mp3's doen. Die komen vervolgens beschikbaar in het ringtone-menu.

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 04:05

Waarschijnlijk kan het ook vanuit de muziek app, tenminste bij die van htc, de standaard app weet ik niet.
@ paulo.. komen ze dan niet alleen onder alarm ringtones tevoorschijn?Ik kan me herinneren dat ik meer mappen heb aangemaakt.

Media.._
Audio.._
Alarms
Notifications
Ringtones

Zo zit het bij mij, wat je in ringtones neerzet zie je dan als beltoon..
Notification voor geluid voor een sms, whatsapp en mail.
Alarms geluiden voor de wekker.

Als je de track afspeelt met de muziek app en je drukt op menu dan staat daar instellen als beltoon.. maar misschien is dat niet zo met de standaard google muziek app, moet je maar even kijken.
Anders krijg je al die muziek twee keer op je telefoon, ookal zie je het maar 1 keer, want want je in die 3 mappen zet word toch niet getoond in de muziek app.

despoo

despoo

• Berichten 54
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 07:05

Bij mijn htc desire z en sensation kon ik het op twee manieren doen. Of vanuit de mediaplayer zoals rsdf zegt en dan via het menu instellen. Of anders vanuitnde ringtone instellingen zelf kon ik kiezen voor de standaard ringtones of die op mijn sd kaart. Op de nexus krijg ik geen van beide opties. Ik zou kunnen proberen om het betreffende nummer naar de map te kopieren waar alle ringtones in staan. Misschien ziet hij hem dan automatisch. Maar hoe dan ook vind ik het persoonlijk een klein min puntje dat het niet via de telefoon zelf kan. Iets om in een update te fixen imho. Maar ik zal jullie suggesties eens proberen en laten weten wat het resultaat is.

ramon84

ramon84

• Lid sinds 21 augustus 2011
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 11:56

je kan mp3 ringtone maker uit de market downloaden. Kan je het hele nr als ringtone opslaan, of je kiest een stuk uit. Hij slaat ze dan op als ringtone.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 2 januari 2012
  • 11:59

Ringtones vanaf je SD-kaart - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld
Het mooie androidworld wiki

despoo

despoo

• Berichten 54
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 12:40

@redbulletnl de Galaxy Nexus heeft geen SD kaart. Het is net als een Iphone, dus met een vast intern geheugen van 16GB en die wordt voor alles gebruikt. Je hebt geen uitbreidbaar geheugen in de vorm van een SD kaart. Dus zowel de beltonen van de telefoon als mijn eigen muziek is opgeslagen op hetzelfde geheugen alleen kan ik bij het instellen van de ringtone niet aangeven dat ik vanuit de muziekmap een ringtone wil en vanuit de mediaplayer kan ik ook niet aangeven dat ik een bepaald nummer als ringtone wil instellen.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 2 januari 2012
  • 13:20

Eigen beltonen op je toestel vanaf je SD-kaart - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

je kan de pagina nog steeds doorlezen hoor! als je ipv van sdkaart je ander geheugen gebruikt zal het vast wel bruikbaar zijn

SvenEVlasblom

SvenEVlasblom

• Lid sinds 30 december 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 15:10

Als je Astro gebruikt zie je een map staan op je Nexus genaamd Ringtones. Kopieer je MP muziek naar die map (ik heb het via mijn pc gedaan) en de muziek verschijnt bij je standaard ringtones.

galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 19:50

Hier kan je een goede tut vinden: Eigen ringtone op je Galaxy Nexus

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren