Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Haramo

Haramo

• Lid sinds 19 augustus 2014
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2014
  • 22:59

Hey iedereen.

Ik zou voor mijn onkel zijn samsung gio st5660 willen flashen op zo'n een manier dat zowel gps blijft werken, en dat de arabische taal beschikbaar is.

Ik heb voor mijn eerste keer een flash gedaan van een one packaged (heb wat veel gesurfd om het één en ander te weten over android).

Ik hoopte dat deze de arabische taal zou bezitten, maar spijtig genoeg niet. Dan heb ik een ROM van een arabisch land (UAE) erop gezet. Maar nu werkt gps niet, gps signaal wordt gezocht, maar vind 'm niet. wifi werkt wel nog.

Ik las iets over separate files = aparte bestanden om een smartphone te kunnen flashen. Zou ik het volgende kunnen doen? zoja, waar kan ik een stap voor stap tutorial vinden, want ik verken nu pas de wereld van de android roms:

ofwel de rom installeren met dezelfde modem, en dan een aparte bestand flashen dat verantwoordelijk is voor de taalondersteuning, ik weet neit of dat het besturingssysteem is of iets anders?

Ofwel de rom installeren met arabische taalondersteuning maar andere modemversie en dan de modem bestand apart flashen met de versie die nodig is. en waar kan ik zo een aparte bestanden vinden, ik vind alleen maar one packaged roms.

Het resultaat dat ik wil bereiken is dat alles naar behoren werkt en stabiel is.

Dit zijn de Roms die ik heb gebruikt, zo zie je de verschillen in de modem:

originele stock rom, nadat ik cwm heb geïnstalleerd, heb ik van de originele rom die al op de smartphone zat, een backup gemaakt:
Android versie: 2.3.3
baseband versie: s5660xxkpa
kernelversie: 2.6.35.7-perf-cl561624 root@DELL122 #1

BUILDNUMMER: gingerbread.xxkps

custom rom dat ik probeerde met de hoop dat die de arabische taal ondersteunde, deze heb ik geïnstaleleerd door te gebruik te maken van een one package zip bestand, op de sdkaart geplaatst,d an met cwm laten flashen:

ROM: enhanced236_06.08.2012
android version 2.3.6
baseband version: S5660XXKPA
kernelversion: 2.6.35.7-px-based-kernel dhiika@phiexz #20120607
buildnumber: enchanced236_05.08.2012

arabische rom, deze heb ik met odin 4.42 en GIO_v1.0.ops bestand geflasht:
ROM: United Arab Emirates

android version 2.3.6
baseband version: S5660XXKT6
kernelversion: 2.6.35.7-perf-cl1013784 Ddpi@DELL171 #1
buildnumber: gingerbread.jpkt7

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 21 augustus 2014
  • 12:11

Deze zou ook ondersteuning voor Arabisch moeten hebben: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1572493.

Vraagje, na het installeren van de ROM uit de UAE, heb je toen het toestel helemaal gereset? Dat zou ook nog wel eens kunnen helpen namelijk.

Haramo

Haramo

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2014
  • 13:53

Nee, heb dat niet gedaan. Doe ik dat via odin? Dus de telefoon aansluiten en de ops bestand laden in odin en dan ergens een knop ‘reset’ drukken? Daarna de uae rom er weer opzetten zoals ik eerder gedaan heb?

Kan je da even bevestigen want wil de slimme telefoon niet laten breken… .

Ik zal een kijkje nemen naar wat je gestuurd hebt.

Sander

Sander

• Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 21 augustus 2014
  • 13:59

Eerst de UAE-versie (ik neem aan dat je die van Sammobile hebt) flashen, dan de telefoon opstarten en bij de instellingen het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Kan ook op een andere manier (via de recovery bijvoorbeeld), maar ik denk dat via de instellingen de handigste manier is. Je raakt dan wel alle gegevens (foto's en apps) kwijt, zorg daarom dat je de belangrijkste dingen even kopieert naar een computer. Haal ook eventueel even de SD-kaart uit het toestel als je die reset doet.

Sander

Sander

• Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 21 augustus 2014
  • 16:38

Op Twitter nog de volgende suggestie: de normale Nederlandse ROM gebruiken, deze rooten en dan gebruik maken van MoreLocale: https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.co.c_lis.ccl.morelocale. Zie: https://twitter.com/elroy944/status/502452987227541504.

Haramo

Haramo

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2014
  • 19:16

Ik hou netjes notities bij van wat ik al heb gedaan, en nu lees ik dat ik al een factory reset gedaan heb.

Nadat de flash van de stock rom (arabisch) klaar was, starte de smartphone niet meer normaal op, maar zat vast in een loop.

Dan heb ik volgende advies gevolgd:

Press vol. up + menu key and then Power key if your phone is stuck on boot screen for 4~8sec, and don't leave the button until your phone get restarted and for ~3 secs after.

Toen ik dat deed, kreeg ik linksboven een melding in een kader (sterretjes) op scherm van smartphone:
ramdump mode (arm9 mode)

Heb ik opnieuw de download mode knoppen ingedrukt (volume onder , power en menuknop): dan kreeg ik standaard recovery te zien, niet meer de custom recovery ( cmw ). dan heb ik reset factory gedaan, dan reboot. Dan startte de telefoon wel :-).

Dus reset heeft niet geholpen om de gps te doen werken.

Er staat nog niets belangrijks op de telefoon, dus ik kan naar believen flashen.
Ik zal nu naar de links kijken dat je doorgestuurd hebt.

DAarbijvoegend, inderdaad, de stock rom die ik heb gebruikt, is van sammobile website.

Ik heb al de pagina's van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1572493 doorgenomen. De ROM is niet meer downloadbaar. Bovendien weet ik niet of ik dat met odin v4.42 en dezelfde ops bestand kan doen.

Ik zal het andere proberen, lijkt me veiliger. Kan ik mijn originele ROM dat door de custom cwm opgeslagen werd op de sd kaart, terug flashen met odin? of moet ik cwm eerst terugzetten? Zal de standaard recovery dan ook terug geïnstalleerd zijn? of zal ik die van de UAE rom behouden, want dat is ook een standaard (stock) rom.

Bewerkt (21 augustus 2014 20:05)
Haramo

Haramo

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2014
  • 13:51

Ik heb nog een andere rom van sammobile gedownload, van south africa, deze had dezelfde modem versie. Ik hoop dat gps wel zou werken en dat de arabische taal er ook zou opstaan (had dat ergens gelezen in een tabel dat deze ROM ook arabisch zou hebben, maar ik heb wellicht de tabel verkeerd gelezen).

Maar geen van beide werktte. Nu twijfel ik over de gps, of die wel eerder werktte. Maar mijn onkel zei me dat hij de navigatie app (standaard inbegrepen) vaak gebruikt en die zeker aanwezig moet blijven. Dus ik ga ervanuit dat gps altijd heeft gewerkt.

Nu heb ik de orginele ROM (ook van sammobile) geflast en dan de gps uitgetest, maar krijg hetzelfde ‘searching for gps’.

Ik moet wel zeggen er zit geen simkaart in. Ik heb wifi aangezet. ook wifi uitgezet, want gps moet toch altijd werken?

Met wifi aan, vind die wel mijn locatie. er knippert bovenaan het scherm een icoontje (gps zeker?).

Ik ben dan naar buiten gegaan (balkon) maar blijft knipperen. Moest toch even weg, dan heb ik het volgende geprobeerd:

via een app genoemd ‘navigatie’( krijg de zelfde kaart te zien als ik de app ‘maps’ opstart) opgestart, dan zie ik dat de tekst zoeken naar gps eventjes tevoorschijn komt dan verdwijnt, het icoontje knippert ook niet meer. Maar blijft wel de rijinstructies opladen. Ik ga ervan uit dat wifi of 3G/4G dan toch nodig is om de rijinstructies op te laden?

Dus ik weet het niet meer zeker… (werkt gps zonder wifi of niet?)

Ik heb ook de app geprobeerd dat in twitter voorgesteld was als oplossing om de arabische taal weer te geven. resultaat: geeft geen goeie weergave van de letters, ze lijken niet in juiste volgorde te volgen. En toetsenbord blijft a b c letters tonen. Ik heb het gevoel dat deze app enkel de zoekresultaten in die taal weergeeft dat je hebt geselecteerd.

de namen van de apps blijven hetzelfe, alleen één ofzo van google vertoont een mix van de gewone leters en arabische tekens(maar niet duidelijke tekens)

Ik denk dat ik de originele terug erop moet zetten dat ik heb gebackuped met cwm. Moet ik dan eerst cwm terug erop zetten of kan dat via odin?

Mijn onkel heeft zijn telefoon terug nodig, en zei dat als het niet gaat (direct), dan dat het niet nodig is om arabisch erop te zetten.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren