Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

werker123

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2011
  • 20:15

hey iedereenik zie in mijn DutchMods topic steeds meer vragen over wat ze moeten doen met een system.imgdus dat ga ik hier uitleggenhet is eigenlijk gewoon een nieuwe rom flashen maar dan zonder odineigenlijk is het gewoon een nandroid backup van je system die je flasht in een apart menutjeheel handig dus als je je mobiel softbrickt en geen pc bij de hand hebtwil je dit? lees dan verder:

1. om system.img te flashen heb je eerst de nieuwste g3mod nodigdit is een andere kernel met een gemodde cwm erin. hier: G3MOD-Froyo v1.8 - Coming Soon - xda-developers . deze kan je gewoon als update.zips flashen of via een tar in odin op dezelfde manier als een custom romkijk daarvoor in een van mijn andere tutorials.
  2. als je nu naar je recovery gaat (zet je mobiel helemaal uit en dan tegelijk volume up-volume down-home-power inhouden tot er i-5800 op je scherm staat) zie je een oranje menutjeje navigeert hier met je volumetoetsen en iets selecteren doe je met de home knopga naar multiboot en dan naar backup current rom. dan backup je je rom naar ROM_1 ofzodit duurt wel even!
  3. druk na afloop een paar keer op back en dan reboot
  4. nu doe je je sd kaart in je pc
  5. ga naar de map android/data/g3mod/, daar zie je een hoop mappen staan met rom namendoe de system.img die je hebt in de bijbehorende map (staat je rom er niet bij? maak dan zelf een map, bijv: DutchMods en sluit altijd af met _ROM
  6. nu kan je je sd kaart weer in je telefoon stoppen
  7. ga weer naar de recovery en dan naar multiboot, druk daar op switch rom en dan selecteer je de rom die jij wiltdan druk je op yes en hij begint met flashen(dit kan weer even duren!)
  8. na de flash kan je weer rebootenje raakt geen gegevens kwijt dus je kan gewoon van rom wisselen zonder dat je iets kwijt raakt! (als je van android versie wisselt is het misschien wel slim om je data en cache te wipen)
  9. veel geluk met flashen!
  10. duurt de boot langer dan 15 min? dan heb je een soft brickdaarom heb je ook een backup gemaakt van je oude rom naar rom_1 gewoon voor de zekerheid
lijst met system.img's: Galaxy GT-15801 ROM/KERNEL List - xda-developers scroll een beetje naar onder en daar staan ze

PS: ik weet dat DutchMods geen eigen map heeftik was iets te laat met releasenin v1.8 heeft dharam mij vertelt dat ie er ook een DutchMods map bij doet

op of aanmerkingen? zeg het even in een reactie of pm en ik stop het erbij

Bewerkt (29 augustus 2011 20:15)
rmissier

rmissier

• Lid sinds 31 augustus 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2011
  • 17:12

mooi werk werkt op mijn broertjes apollo

Bewerkt (31 augustus 2011 17:12)
Mr.Android

Mr.Android

• Lid sinds 01 mei 2011
  • Berichten 228
  • Reputatie 0
  • 7 december 2011
  • 21:06

Handig, ik ga nu DutchMod 5.0 flashen

Bewerkt (24 april 2013 13:50)
wes786

wes786

• Lid sinds 02 maart 2011
  • Berichten 1310
  • Reputatie 0
  • 8 december 2011
  • 17:51

Mijn comment staar er niet bij..

Alsnog, mooie TUT! Erg handig.

EDIT: Ga hem nu even stap voor stap uitvoeren.

Bewerkt (24 april 2013 13:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren