Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

werker123

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 14:05

oke eerst even iets voor mijn eigen veiligheid/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />: het is niet mijn schuld als je telefoon niet meer aangaat, kapot is of onbruikbaar is door deze tutorial

zorg ervoor dat je telefoon goed is opgeladen zodat hij niet uitvalt tijdens het rooten/flashen!!

als eerste is het belangrijk dat je overal een backup van maakt.
je apps kunnen gebackupt worden met titanium backup
je kan je contacten backuppen door ze te syncen met google of ze te exporteren naar sd kaart door in je contactenlijst op menu te drukken en dan exporteren naar sd kaart, later kan je hem weer importeren. je smsjes kan je backuppen met SMS Backup +
er zijn ook nog veel alternatieven. ik raad je ook aan om al je belangrijke notities over te schrijven. en ook al je apps opschrijven voor als er iets verkeerd gaat met titanium backup.
je raakt alles kwijtna het flashen. dus alles hierboven is heel belangrijk.
voor titanium backup heb je wel root nodig.

het rooten:

rooten kan je doen OP ANDROID 2.1! door z4root te downloaden. deze app kan je z4root - xda-developers hier vinden. gewoon op de knop met permanent root drukken. je telefoon start opnieuw op en dan is hij geroot/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

voor android 2.2 moet je superoneclick gebruiken/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

1. download super one click: SuperOneClick v2.1.1 (Finally fixed!) - xda-developers. zet je telefoon in usb foutopsporing (menu/instellingen/toepassingen/ontwikkeling en dan usb foutopsporing aanvinken/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />)
3. sluit nu je mobiel aan/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> laat hem gewoon zo staan.. druk nu in super one click op root
4. gefeliciteerd! je telefoon start opnieuw op en je bent geroot

hier zijn wat dingen die je kan doen op je apollo met root:
imei backup: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-apollo/16884-how-imei-backuppen.html
3d games afspelen (ook geen witte dingen meer in games als raging thunder/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />): http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-apollo/19183-how-hd-games-spelen-zoals-asphalt-5-nfs-shift-gangstar-stupid-zombies.html

LET OP! voor een custom rom heb je geen root nodig:p alleen nodig om je apps te backuppen. ik zou het wel gewoon doen

het flashen:

nu gaan we alles downloaden wat we nodig hebben om te flashen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1057780 hier zie je een lijst met roms. bekijk alle roms goed:p kies een leuke uit/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> de roms die je volgens deze methode kan je zowat alle roms flashen (natuurlijk raad ik DutchMods aan/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />), let wel op dat je de boot.bin en sbl.bin eruit haalt bij een paar stock roms. als je die flasht heb je kans op een hard brick.
kijk in de thread van de rom zelf of er nog dingen zijn die je moet doen zoals je sdkaart backuppen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

de programmatjes die je nodig hebt zijn odin en de ops en de rom zelf. de download link voor de rom kan je vinden in de threads van de roms. flashing tools (Odin en ops) zijn hier: Free File Hosting, Online Storage &amp File Upload with FileServe

1. start odin op door rechtermuisknop, als administrator uitvoeren te doen
  2. in het balkje met ops ervoor selecteer je de ops, dit is de 2de link hierboven.
  3. nu ga je naar je downloads map, de rom moet je nu uitpakken met winrar of een soortgelijk programma, nu krijg je een .tar file.
  4. ga terug naar odin en laat alle instellingen hetzelfde behalve de one package optie, deze moet je aanvinken.
  5. nu moet je bij het balkje met one package ervoor (onderaan) de .tar file selecteren
  6. ga in download mode door volume down en home en power knop te drukken.
  7. sluit nu je telefoon aan
  8. er moet een geel balkje komen in odin bij het 1ste vierkantje. gebeurd dit niet dan moet je kies geinstalleerd hebben, dit moet voor de drivers.
  9. druk op start/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
uiteindelijk moet het er zo uit zien:

let op dat de bestandsextensie .tar is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />
het flashen kan goed 10 minuten duren dus geen paniek. let wel op dat je je usb kabel er niet uit trekt!!! de 1ste boot kan ook heel lang duren, geen paniek. haal je usb kabel er pas uit als hij helemaal is opgestart.

gefeliciteerd, je hebt nu een custom rom op je telefoon staan/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

als je de hele tijd het bootscreen ziet, langer dan een uur. dan is er iets fout gegaan. als dit gebeurd zet je je telefoon uit en doe je het nog een keer, precies zoals ik het hierboven zeg. het kan ook zijn dat je de base rom eerst moet flashen. dit is meestal xxjpm. dit kan je zien in de thread over je rom.

link naar een youtube filmpje dat goed kan helpen: YouTube - Samsung Galaxy 3 InDroid 3.0 HoneyComb deze is voor indroid maar werkt ook met andere roms precies hetzelfde. rudolf heeft ook meer filmpjes over andere roms/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

suc6!!

Bewerkt (10 april 2011 14:05)
Markie

Markie

• Lid sinds 07 maart 2011
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 16:07

Waarom heb jij dan gekozen voor Indroid ipv Kyrillos? (ik weet dat je het thema mooi vindt, maar wat nog meer)
Welke is nieuwer??
Welke heeft meer mogelijkheden??
IS het mogelijk om Indroid er af te halen en er Kyrillos op te zetten??

Mooi topic WERKER!!

Bewerkt (10 april 2011 16:07)
werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 17:29

ik heb voor indroid gekozen door het mooiere thema (vind ik) en omdat hij ietsjes makkelijker te flashen is. indroid is nieuwer dus heeft (denk ik) wel wat meer bugs. kyrillos heeft een hoop van de bugs er al uit gehaald. ze hebben allebij ongeveer even veel mogelijkheden, kijk maar naar het changelog van beiden want dan zie je dat er niet veel verschil is. en ja als je niet tevreden bent met indroid kan je kyrillos er zo overheen flashen. maar dan ben je wel weer alles kwijt

btw als dit topic je geholpen heeft druk dan ff op het sterretje links onder

Bewerkt (10 april 2011 17:29)
Markie

Markie

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 18:02

Als ik Indroid installeer, heb ik dan ook meteen Lagfix, live wallpapers, Honeycomp thema, boot animations, fugutweaks en die tw-framework enzo??
En ook data2SD

Kan je trouwens ook zelf een rom maken??

Bewerkt (10 april 2011 18:02)
werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 19:07

ja je hebt alles, je hebt ook een costum bootanimation. maar ik heb een andere erop gezet:p in het filmpje kan je zien hoe hij er uit ziet. zelf een rom maken lijkt me geen goed idee:p er is wel een topic over maar dat is best ingewikkeld.

Bewerkt (10 april 2011 19:07)
Markie

Markie

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 19:59

Welke andere is dat dan?
Kun je mij de link sturen waar jij dat van die zelf gemaakte roms hebt gezien?

Bewerkt (10 april 2011 19:59)
werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 20:17

welke andere andere? die snap ik nietbedoel je de bootanimation?

dit is die van de zelfgemaakte rom: Custom ROM development for the rest of us - xda-developers

Bewerkt (10 april 2011 20:17)
mitchie

mitchie

• Lid sinds 05 januari 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 22:27

Mooie uitleg, ik had hem al geinstalleerd en hij loopt vlotjes! (+rep)

Bewerkt (10 april 2011 22:27)
Markie

Markie

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 11 april 2011
  • 08:33

Werker, weet jij ook (HOW TO) Kyrillos 3.3v Flashen?

@Mitch: Waarom heb jij gekozen voor Indroid en niet voor een andere rom zoals Kyrillos?

Bewerkt (11 april 2011 08:33)
werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 11 april 2011
  • 16:00

ik ga straks kyrillos flashen, heb hem al klaar staan. ff mn tel opladen. als ik het succesvol heb geflasht zal ik weer een uitgebrijde tutorial maken

ik heb wat meer onderzoek gedaan maar kyrillos heeft bijv. geen fugutweaks en dat heeft indroid wel.

edit: ik ga kyrillos niet flashen want hij heeft ook geen jit. ik denk dat kyrillos duidelijk langzamer is. alleen als iemand hem echt heeel graag wel zal ik het wel doendeze kan je er zelf opzetten maar dat is redelijk ingewikkeld dus ik raad gewoon indroid aan. wat WEL kan is het thema van kyrillos over indroid gooien

Bewerkt (11 april 2011 16:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren