Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MartijnK

MartijnK

• Lid sinds 13 april 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 13:41

Mijn dochter heeft op haar Ace problemen met het interne geheugen. ik heb de telefoon geroot en Link2sd er op gezet. Ondanks dat zit het interne geheugen nu vrijwel vol, en lukt het installeren van bijvoorbeeld een update van de facebook-app niet meer. Als ik in link2sd kijk lijkt daar weinig aan te doen, want alles wat in de interne opslag zit, zijn (systeem)-applicaties, die niet gelinkt mogen worden! wat ik weten wil: zijn een heleboel van die systeemapplicaties niet dingen waar je best buiten kunt, en die dus probleemloos verwijderd zouden kunnen worden? Hoe weet ik welke echt essentieel zijn en welke niet?

Alle hulp in deze kwestie is zeer welkom; als ik de geheugenproblemen van mijn dochter's telefoon niet oplos wil ze overstappen op Apple!!

Bewerkt (24 april 2013 15:37)
outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 13:54

Standaard zijn er een tal van apps voorgeinstalleerd. De apps die ze niet nodig heeft, kan ze verwijderen met een system uninstaller

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 13:58

Om systeemapps te verwijderen heb je allereerst al root toegang nodig op het toestel.

Zodra het toestel geroot is kan je via bijvoorbeeld Titanium Backup alle gewenste apps verwijderen.

Voor beide onderwerpen (root, apps verwijderen) zijn er al een hele hoop threads op het forum die dit behandelen, even de zoekfunctie gebruiken en je komt er wel

outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 14:01

Probeer eens Data2SD erop te zetten. Daarmee kan je het interne geheugen “vergroten”
Ik heb standaard 150MB waarvan ongeveer 40MB over blijft.
Door Data2SD te gebruiken heb ik nu 2GB waarvan nu nog 1,6GB vrij.
Tis maar een idee

Jangrie

Jangrie

• Lid sinds 14 september 2011
  • Berichten 396
  • Reputatie 0
  • 29 september 2012
  • 01:08

systeem apps verwijderen heeft geen zin. Waarom? Omdat de plaats die vrij woordt niet voor jouw beschikbaar is!

Meest gekozen oplossing voor de Ace tot nu toe: Link2SD gebruiken, 2de partitie op de SD maken en Apps verlinken.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren