Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gigobert

gigobert

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2012
  • 12:05

Mijn Ace laadt niet op via de usb aansluiting van de sigaarplug in mijn auto. Dezelfde usb kabel werkt prima op een usb poort van mijn computer en ook een oplaadkabel direct op 220V werkt probleemloos.
Diverse autoplugs geprobeerd , ook speciaal met output van 1000mA ( 5V ). In een andere auto werkt alles goed ( Peugeot niet, Nissan wel ).
Met div andere apparaten op usb heeft mijn Peugeot geen problemen.
Iemand suggereerde een spanningsomvormer ( 12V-dc naar 220V-ac te kopen 100 of 400 watt ) en dan de gewone oplader te gebruiken.
Is probleem bekend en vooral heeft iemand een suggestie ter oplossing?
Dank bij voorbaat

Bewerkt (24 april 2013 15:17)
Snoop1929

Snoop1929

• Lid sinds 28 juli 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2012
  • 20:12

gigobert;325233
Mijn Ace laadt niet op via de usb aansluiting van de sigaarplug in mijn auto. Dezelfde usb kabel werkt prima op een usb poort van mijn computer en ook een oplaadkabel direct op 220V werkt probleemloos.
Diverse autoplugs geprobeerd , ook speciaal met output van 1000mA ( 5V ). In een andere auto werkt alles goed ( Peugeot niet, Nissan wel ).
Met div andere apparaten op usb heeft mijn Peugeot geen problemen.
Iemand suggereerde een spanningsomvormer ( 12V-dc naar 220V-ac te kopen 100 of 400 watt ) en dan de gewone oplader te gebruiken.
Is probleem bekend en vooral heeft iemand een suggestie ter oplossing?
Dank bij voorbaat

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Laad niet op via een splitter en een single oplader in de auto.

Graag hoor ik het als er een oplossing is.

Met vriendelijke groet,

Thierry

Bewerkt (24 april 2013 15:19)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 28 juli 2012
  • 20:25

Het aanschaffen van een 12v dc naar 220v ac omvormer lijkt me nogal drastisch, temeer omdat, zeker de goedkopere, omvormers meestal niet werken als het stroomverbruik erg gering is. Ik heb er zelf zoeen, gekocht om m'n netbook te kunnen laden in de auto, niet dus, alleen als ik er een 60 watt lamp bij aansluit gaat het werken, en dat is mij wat te gek.

Bewerkt (24 april 2013 15:19)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Snoop1929

Snoop1929

• Lid sinds 28 juli 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2012
  • 13:29

Peter-036;326253
Het aanschaffen van een 12v dc naar 220v ac omvormer lijkt me nogal drastisch, temeer omdat, zeker de goedkopere, omvormers meestal niet werken als het stroomverbruik erg gering is. Ik heb er zelf zoeen, gekocht om m'n netbook te kunnen laden in de auto, niet dus, alleen als ik er een 60 watt lamp bij aansluit gaat het werken, en dat is mij wat te gek.

Dat ga ik sowieso niet aanschaffen. Alleen is het zo raar dat ik er verder bijna niets over kan vinden. Ook bij de telefoon shops weten ze het niet!
Dus als iemand weet wat de oplossing is ……….!!!!

Bewerkt (24 april 2013 15:20)
gigobert

gigobert

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2012
  • 12:04

Nou, ik ben er uit, maar erg soepel ging het niet.
Zoals gezegd ben ik niet geslaagd met de standaard usb plugs maar de 12V naar 220V omvormer ( 1500 watt ) die ik heb gekocht werkt wel. De usb aansluiting die het ding ook heeft doet uiteraard weer niks, maar mijn gewone netstroomlader ingeplugged in de stopkontakt aansluiting van de omvormer, doet het ( en ik hoef geen extra lamp o.i.d aan te sluiten ).
En och, misschien weet ik nog iets te bedenken dat nuttig is in de auto en op 220V werkt !
Het ding is alleen een beetje groot, maar je kan niet alles hebben.

Bewerkt (24 april 2013 15:21)
gigobert

gigobert

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2012
  • 20:41

Even nog een kleine aanvulling en correctie. Allereerst is de omvormer geen 1500 maar 150 watt, maar dat zal een ieder al wel duidelijk zijn.
Verder heb ik geconstateerd dat precies eenzelfde Ace van mijn dochter, wel oplaadt in een sigaar aansluiting van een Nissan ; zelf rijd ik in een Peugeot. Vroeg me af of de spanning of vermogen van de usb aansluiting van diverse auto's verschillen. Ik zal zodra ik de kans krijg, mijn Ace in haar auto proberen, maar dat ligt een beetje complex de komende weken i.v.m. vakanties.

Hielko

Hielko

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 515
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2012
  • 21:26

Als die met dezelfde autoplug en dezelfde usb kabel (aangesloten op de autoplug en je telefoon) het verschillend doet in verschillende auto's, dan zou het toch aan een vermogensverschil tussen beide auto's moeten liggen. Iets anders kan ik (nog) niet bedenken. Ben benieuwd naar de proef.

albertholl

albertholl

• Lid sinds 30 november 2010
  • Berichten 723
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2012
  • 21:37

De plug die in in de auto gestoken wordt heeft in het midden een pinnetje dat meestal in te drukken is. Dat pinnetje zou voor jou auto wel eens te kort kunnen zijn, waardoor het geen contact maakt en er dus geen stroom door kan.

Hielko

Hielko

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 515
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2012
  • 22:01

Dat zou je dan snel moeten kunnen zien, meestal hebben de plugs een ledje waarop je kunt zien of ze iets doen.

gigobert

gigobert

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2012
  • 16:06

Ik kom nog even terug op deze discussie die ik zelf indertijd heb aangezwengeld.
Mijn gevonden oplossing van een !2V naar 220V omvormer werkt dus, maar is duur en een nogal omvangrijk geval om mee te nemen.
In totaal 12 verschillende usb-aanstekers geprobeerd die ondanks werkend ledje niet de Ace aan het laden kregen.
Vorige week begaf de accu van mijn 6 jaar oude TomTom het en een nieuwe accu bleek me 75 euros te moeten kosten. Heb besloten een nieuwe ( veel beter werkend trouwens ) eenvoudige Start20 TomTom te kopen en nu blijkt de meegeleverde usb plug voor mijn sigaren aansteker in de auto niet alleen te werken met de TomTom maar hetzelfde kleine ding doet het ook perfect met mijn Ace !!
Dit bericht ik omdat enkelen gevraagd hebben een eventuele oplossing alsnog te melden.
Uiteraard zijn die opladers los te koop en hoef je er geen TomTom voor aan te schaffen; denk dat 2 tientjes het maximum zal zijn.

Bewerkt (24 april 2013 15:41)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren