Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Leanne

Leanne

• Lid sinds 22 juni 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2012
  • 12:05

Hallo allemaal,

ik ben nieuw met Android en blij dat ik dit forum heb gevonden wnat ik loop al gelijk tegen wat dingetjes aan die ik niet begrijp.
Heb nog even gezocht maar echt antwoord op mijn vraag vind ik niet.

Ik heb sinds een week een Android telefoon, namelijk een Samsung Galaxy Ace 2. (dus niet de gewone ace, dit is een dual core en meer geheugen)

In de telefoon zit 4 GB intern geheugen, maar als ik kijk bij OPSLAG bij instellingen zie ik de volgende dingen staan:
SD kaart: 32 GB (mijn micro sim)
USB opslag 1,10 GB
Systeemopslag 1 GB

waar de rest van die 4GB zit is me dan een beetje een raadsel.

Ik heb laatst een groot spelletje gedownload (Sims freeplay) wat standaard op opgeslagen in het telefoon geheugen. DIt is de systeemopslag neem ik aan? Ik moest hier in het begin een update voldoen wat er voor zorgde dat deze ‘partitie’ (zo noem ik het maar even) bijna vol was. (nog 200 mb over van de 1gb). Na een aantal levels kwam er weer een nieuwe update en toen gaf hij aan dat ik ruimte moest vrij maken op het telefoon geheugen OF een SD kaart. Ik wilde dus het spel op mijn externe SD zetten van 32 GB.

Nu dacht ik dat te kunnen doen via INSTELLINGEN en APPLICATIES BEHEREN.
Je kunt dan kopieren naar de SD Kaart.

Maar wat doet hij dan? Gewoon kopieren naar een andere locatie die blijkbaar SD kaart heet op het interne telefoongeheugen. Deze is ook maar 1 GB dus je begrijpt, hier schiet ik echt geen fluit mee op.

Ik heb ook een Appje gedownload: APP 2 SD en die ziet weer heel andere ‘partities’ dan ‘OPSLAG’ bij de instellingen!:
Intern: 1,2 GB
Extern: 1,1 GB ????
Vast: 1,2 GB

Wat zijn al deze dingen? Welke van deze is de USB opslag of de Systeemopslag, ik vind het zo verwarrend en ik begrijp ook niet wat dat externe geheugen dan inhoudt.. dat is niet mijn 32 GB kaart!
Ik heb met deze app ook geprobeerd een programma te verplaatsen van het telefoongeheugen naar de SD kaart, en dan zet hij de programma’s van ‘intern’ naar ‘extern’ maar dat is dus gewoon, net als die gewone manier zonder app, een andere locatie in de telefoon zelf.

Kan iemand mij uitleggen of het uberhaupt mogelijk is om een app te verplaatsen naar een micro SD, heeft iemand hetzelfde probleem gehad en misschien opgelost?
En misschien weet iemand hoe je telefoon geheugen is opgedeeld, waarom zie ik bij INSTELLING, OPSLAG wel mijn geheugenkaart en 2x ronde de 1 GB en bij APP 2 SD ziet hij, in andere benamingen, ongeveer 3,5 gb en helemaal geen microSim.
Ik vind het echt verwarrend.

Overigens, ik had geprobeerd met APP2SD dat betreffende spelletje geprobeert te verplaatsen naar mijn microSim, wat niet gebeurde, maar toen ik de micro sim eruit haalde was het spelletje niet meer beschikbaar omdat mijn telefoon aangaf dat deze daar wel stond opgeslagen. maar er stond niets op mijn SD Kaart en toen ik via de computer keek in mijn telefoongeheugen mappen, stond daar het spel gewoon in.

Kan iemand dit uitleggen? Ik heb geprobeert het zo goed mogelijk duidelijk te vertellen en ik hoop dat jullie het begrijpen.

Thankss!!

Groeten Leanne

Bewerkt (24 april 2013 15:04)
swen1997

swen1997

• Lid sinds 19 juni 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2012
  • 14:00

Ik heb de galaxy ace (oude versie) wat ik heel makkelijk vind om het volledig naar je sd kaart te kopieren is link2sd.

Description - Link2SD

de app kan je gewoon in de play store downloaden.

Leanne

Leanne

• Lid sinds 22 juni 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2012
  • 15:15

swen1997;313834
Ik heb de galaxy ace (oude versie) wat ik heel makkelijk vind om het volledig naar je sd kaart te kopieren is link2sd.

Description - Link2SD

de app kan je gewoon in de play store downloaden.

Hallo,

dank je wel voor je antwoord.
Ik kom er echter nog niet helemaal uit?

Dit is wat INSTELLINGEN -> OPSLAG zegt:

Die ziet dus mijn SD kaart en hij doet het ook gewoon want er staan mp3's op.

Link 2 SD zegt dit:

Die ziet dus mijn SD kaart van 32GB helemaal niet maar ‘ iets ’ van 2 gb. weet niet wat dat is. maar dat is in ieder geval ook iets intern.

En aangesloten op mijn computer zie ik weer heel andere dingen. Volgens Link2SD zou er op moeten staan:
1,20GB Intern
1,10GB SD kaart
602 systeem geheugen

Totaal rond de 3 GB. (zou 4 gb moeten zijn maar ja)

Mijn computer zegt dit:

Dat is weer heel wat anders: Capaciteit 1,84 gb?

Er is wel een map external_sd op de telefoon, maar daar zit niets in.

Ik begrijp gewoon niet meer wat wat is. De telefoon zelf noemt het SD-kaart en USB geheugen. Wat is USB geheugen?
Want die zie ik dan weer niet terug bij Link2SD en App2SD.
hier vind ik intern, extern en telefoongeheugen maar dit blijkt toch allemaal intern te zijn en niet mijn micro sim.

Ik snap er echt niets meer van, sorry voor het lange verhaal!

Sjoerdanne

Sjoerdanne

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2012
  • 19:48

Heb je ice cream op je telefoon? Dan ziet ie die extra opslag inderdaad niet. Je externe kaart opslag staat onder: root->emmc.
Geen idee hoe dit naar de echte extra opslag te krijgen, misschien iemand anders?

Bewerkt (24 april 2013 15:07)
soukyaki

soukyaki

• Lid sinds 03 januari 2012
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2012
  • 03:50

Ik heb de normale ace en ik gebruik gemini app manager, ik heb een geroote telefoon en kan gelijk alles naar me sd sturen zonder problemen, probeer het is met die app, kan je ook in google play vinden. USB geheugen heb ik ook nooit van gehoord. Omdat je mobiel nieuw is kan je, als niks helpt, een factory reset doen en je sd formatten en opnieuw proberen. Wel eerst alles backuppen voordat je zoiets doet natuurlijk

Bewerkt (24 april 2013 15:07)
jacquesharting

jacquesharting

• Lid sinds 15 december 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 15 december 2012
  • 17:38

Ik heb een Galaxy Ace, geroot, Link2SD geinstalleerd, alle Apps waarvoor dat kon naar de SD-kaart verhuisd, cache gecleaned, data is opgeschoond. Ik heb een keer een bepaald type files verwijderd (met een rare naam die ik me niet meer herinner) dat hielp even. Maar nu krijg ik weer dagelijks meldingen: Kan niet bijwerken - telefoongeheugen vol. Terwijl als ik het geheugen check, ik nog 28.3 MB van de interne telefoonopslag vrij heb. Die apps die bijgewerkt worden zijn max 10 MB. Hoeveel intern geheugen heb ik eigenlijk nodig om een App van 8 MB of zo bij te werken? Of is er ergens anders iets dat ik op moet schonen? Ik begrijp er niets van - wie kan mij helpen?? :cry:

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 15 december 2012
  • 19:29

Probeer eens Directory Bind.

Grtz Barre

galaxyace80

galaxyace80

• Lid sinds 21 januari 2012
  • Berichten 156
  • Reputatie 0
  • 15 december 2012
  • 20:29

heb je wel een externe partitie gemaakt op je sd kaart?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren