Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

TonyD

TonyD

• Lid sinds 28 december 2011
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 18:51

Jeroen? ik neem aan dat jij ook in nl woont?Raar dat je op dit forum de meeste Wifi problemen ziet met Froyo 2.2.1 versie. Ik woon in België zoals je kan zien. Mijn internet provider is Telenet. Abonnement op Telenet is Fibernet. Dus mijn modem is automatisch draadloos. ik heb het al meerdere malen herhaald ik heb geen last van Wifi probs met mijn Galaxy Ace. Ook niet als ik ergens ga en gebruik maak van Wifi. En ja! Jangrie, dat weet ik dat Kies een k** Prog is. Trouwens Jeroen? (als je m'n verhaal hebt gelezen) heb ik ook eens geflasht met Odin.
Van Gingerbread 2.3.5 terug naar Froyo. Omdat ik dus geen verschil merkte qua werking enzo. Maar zoals je zegt “ En volgens mij wordt daarbij niet alles gewist maar blijven je apps en contacten enzo gewoon staan”?? Als je Flasht met Odin, of een upgrade doet via Kies, haal je toch je Sim en geheugenkaart eruit? dat lijkt me logisch. wordt ook zo gezegd dat je dit moet doen.
Je apps blijven behouden? Dan heb jij meer geluk dan ik. Zoals je weet heeft de Samsung Ace standaard de YouTube app en de Barcode scanner app.
of tenzij die van nederland andes zijn.
Beide was ik kwijt. Niet met de upgrade van kies naar 2.3.5
maar nadien toen ik hem terug naar Froyo 2.2.1 bracht. Niet dat ik beide app's nodig
vind of gebruik. Maar ze waren toch weg.

Bewerkt (24 april 2013 14:01)
Jangrie

Jangrie

• Lid sinds 14 september 2011
  • Berichten 396
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 20:42

Als met met Kies een update maakt: Apps, SMS ALLES wat op je toestel EN op je SD kaart staat blijft bestaan.
Als je flasht met odin of CWM maakt niet uit: je verliest ALLES wat op je toestel was opgeslaan (op het intern geheugen), maar alles op de SD kaart blijft wel bestaan.

Dus:
Kies update -> Alles zoals het was
Flashen (Odin, CWM) -> Apps, instellingen etc weg SD blijft zoals het was

Snijworst

Snijworst

• Lid sinds 08 januari 2012
  • Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 22:39

Thanx

jeroen733

jeroen733

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2012
  • 10:39

@TonyD: Het lijkt me niet dat dit iets met het land te maken heeft. Maar het vroegere probleem dat de telefoon uitviel bij een wifi verbinding had kwam weer vrolijk te voorschijn toen ik weer 2.2.1. erop had staan. Nu dus met 2.3.5 geen enkel probleem.

@TonyD/Jangrie: Ik moet eerlijk zeggen dat ik m'n simkaart en sd kaart bij het flashen gewoon in m'n toestel heb laten zitten. Ben daar geen gegevens op kwijt geraakt dus gaat volgens mij gewoon goed.
Maar wat ik wilde aangeven is dat er volgens mij een verschil zit in het flashen met zo'n one package, dan met die 4 losse bestandjes die je in Odin moet zetten. Want heb 2 keer geflashed met zo'n one package, en contacten en apps e.d. waren gewoon behouden en 2 keer flashen met die 4 losse bestandjes zorgde ervoor dat ik alle apps en contacten enzo kwijt was.

Misschien is het toeval, maar het scheelde mij wel een hoop werk!

Snijworst

Snijworst

• Lid sinds 08 januari 2012
  • Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2012
  • 23:30

Ik heb vanmorgen geflashed met een one-package en al mn contacten en apps waren weg. Heeft dat misschien te maken met dit

Dan naar
'wipe data/factory reset' -> ‘Yes’
'wipe cache partition' -> ‘Yes’
en dan
'Reboot system now'

deel van de tutorial?

Bewerkt (24 april 2013 14:02)
jeroen733

jeroen733

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2012
  • 10:51

Ok, nou dan weet ik het ook niet precies. Vreemd, heb ik gewoon mazzel gehad denk ik!

Jangrie

Jangrie

• Lid sinds 14 september 2011
  • Berichten 396
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 15:20

Nee, als je flasht ben je gewoon alles kwijt wat op het Toestel stond. Wipe Factory etc na het flashen is gewoon om de oude delen van de vorige Firmware te verwijderen!

Als je flasht en je behoud je contacten, dan zaten die op de SIM kaart, juist?

Het is volgens mij onmogelijk dat je na het flashen je apps etc behoud. natürlijk, als die op de SD staan is dat iets anders

En SIM en SD haal je voor het flashen gewoon uit het toestel om problemen te vermijden..het is niet noodzakelijk maar safety first, je weet nooit

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren