Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

smetje

smetje

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 22:13

Hallo, ik ben volledig nieuw met het gebruik van een Android phone. Ik heb een vraagje voor de (belgische?) experts hier..

Mijn gmail installeren is perfect gelukt, maar als ik mijn telenet account wil installeren krijg ik steeds de melding dat mijn gebruikersnaam of paswoord foutief is. Dit is echter correct!
Ik heb het al enkele malen geprobeerd maar het werkt niet.

Wat doe ik?

Bewerkt (29 juni 2011 22:13)
Francky

Francky

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2011
  • 22:23

Smetje,. juiste server gebruikt? “pop.telenet.be” en als uitgaande de server van je provider van je mobiel dus niet die van telenet.

Als dat niet het probleem is, beschrijf dan even waar je vastloopt.

Bewerkt (29 juni 2011 22:23)
smetje

smetje

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2011
  • 01:16

Francky, dit is wat er staat (selectie pop3 account):

E-mailadres: dat is correct ingevuld
Wachtwoord: eveneens correct ingevuld
Pop 3 Server: telenet.be –> ook al geprobeerd met “pop.telenet.be”
Poort: 110
Beveiligingstype: Geen
E-mail verwijderen van Server: Nooit

Dan doet hij “inkomende serviceinstellingen controleren…” en geeft hij “Installatie kan niet worden voltooid” “kan niet verbinden met server”.
Tenminste deze keer toch, anders geeft hij gewoon dat er een fout is in het adres of paswoord (en ben zeker van niet natuurlijk).

Ik heb ook reeds K9 staan maar ook hier lukt het niet :-(

Bewerkt (30 juni 2011 01:16)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2011
  • 03:45

Je krijgt eerst een scherm met “Configureer e-mail meeste accounts in een paar stappen” en de opties “E-mailadres” en “Wachtwoord” o in te vullen. Uiteraard is je emailadres XXX.XXX@telenet.be.
Dan kies je “Handm. instell.”

Vervolgens vraagt de app “Welk type account?” en kies je voor “POP3-account”.

Nu kom je uit bij “Instellingen binnenkomende server”, daar waar het fout gaat voor jou.
Nu staat er bij “Gebruikersnaam” reeds XXX.XXX ingevuld MAAR moet je zelf nog “@telenet.be” invullen, anders krijg je een foutmelding van dat er een fout in het adres of paswoord is.
Je paswoord staat ook al ingevuld, maar wil ook niet werken tenzij je het opnieuw invoert!!!!!!! Lullig ik weet het

Dus je vult in bij:
Gebruikersnaam: XXX.XXX@telenet.be
Wachtwoord: XXXXXXXXXXXX dus opnieuw handmatig invoeren
POP3-server: in.telenet.be en niet meer pop.telenet.be
E-mail verwijderen van server: Nooit

Dan kom je uit bij “Instellingen uitgaande server”

Daar vul je in bij:
SMTP server: uit.telenet.be ipv smtp.telenet.be
Poort: 25 ipv de 587 die daar staat ingevuld!!!!!!
VINK “Aanmelden verplicht” UIT

Klik nu op “Volgende”. Daarna kun je nog de “Controlefrequentie e-mail” instellen.
Klik ook daarna op “Volgende” en je kunt je account nog een naam geven en je eigen naam instellen die je wil weergeven bij uitgaande mails.
Klik nu op “Gereed” en je bent helemaal klaar.

Let wel dat als je bij uitgaande server uit.telenet.be ingeeft, dat je enkel mails kunt versturen als je via een telenet netwerk surft.
Dus bij een vriend die Belgacom internet heeft, gaat het dus niet. Wel kun je daar je emails ontvangen.

BTW: als ie blijft aangeven dat de installatie niet kan voltooid worden en dat ie niet kan verbinden met de server, dan heb je op dat moment geen internetverbinding met je gsm. Controleer dat even. Ook als je bv een app als Droidwall op je gsm hebt gedownload en je daarin de email app geen toestemming geeft tot internet, zal het je uiteraard niet lukken.
Als je na dit te lezen niet weet wat droidwall is, dan hoef je je ook geen zorgen te maken

Ik hoop dat het duidelijk is en dat het werkt

Slaapwel.

Bewerkt (30 juni 2011 03:45)
smetje

smetje

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2011
  • 19:24

Ik zit voorlopig al zover dat hij de inkomende serverinstellingen aan het controleren is. Dit duurt nu wel al een minuut of 10…
Ik hou je hier alvast op de hoogte of het gelukt is of niet.

In alle geval al enorm bedankt voor de hulp!!

UPDATE: Hij geeft idd dat ik geen verbinding heb. Ik heb hier idd geen wifi netwerk maar kan wel gewoon surfen en bv. facebooken. Is een wifi persé nodig dan??

Bewerkt (30 juni 2011 19:24)
Francky

Francky

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2011
  • 20:17

- in.telenet.be
- mail-in.telenet.be
- pop.telenet.be is allemaal goed voor de inkomende servers.

smetje;186704
UPDATE: Hij geeft idd dat ik geen verbinding heb. Ik heb hier idd geen wifi netwerk maar kan wel gewoon surfen en bv. facebooken. Is een wifi persé nodig dan??
Dat wil zeggen dat je op je datanetwerk zit, afhankelijk van je abonnement kan dit duur worden. (Ik gebruik echter ook bijna uitsluitend de dataverbinding heb pakket van 2GB/maand).
Afhankelijk van op welk soort netwerk je zit zal je je uitgaande mailserver moeten invullen,…
- uit.telenet.be
- mail-out.telenet.be
- out.telenet.be
- smtp.telenet.be (1 van de 4) als je thuis op wifi zit. Als je op dataverbinding zit moet je die van je mobiele provider gebruiken.

Bewerkt (30 juni 2011 20:17)
smetje

smetje

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2011
  • 21:09

Ik heb enkel een data-abo maar kom hier wel mee toe. Is echt enkel om de mails te kunnen checken, niets meer.

Heb ondertussen alles wat Bartito hier geschreven heeft al meermaals geprobeerd, maar krijg elke x “kan niet verbinden met de server”. Hoe geraak ik in godsnaam verbonden met mijn gewone data verbinding??
Vervolgens heb ik alle instellingen en combinaties van Francky geprobeerd en dan geeft hij opnieuw “fout paswoord of…”

Het gaat om een telenet-mail en heb zelfs met de instellingen van mijn gsm-provider (mobistar) geprobeerd maar noppes.
Ben er ondertussen redelijk moedeloos door geworden.

Dan te weten dat het bij een domme eenvoudige nokia x2 amper 3" werk was, gewoon ff adres en paswoord en klaar was kees…

Bewerkt (30 juni 2011 21:09)
Francky

Francky

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2011
  • 21:27

Bij dit toestel is het ook niet zoveel werk hoor, en een foutje zit meestal in een klein hoekje. Ik gebruik mijn telenetmail weinig maar heb hem speciaal voor dit topic op mijn toestel gezet en hij werkt, dus het moet zeker aan de instellingen liggen. Beschrijf is juist na welk venster het misloopt.

Bewerkt (30 juni 2011 21:27)
smetje

smetje

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2011
  • 02:40

Dus het gaat zo (de instructies van bartito gevolgd):

Eerst vul ik de naam en paswoord in en dan ga ik voor “handmatig instellen”
Dan vul ik dit in -> Gebruikersnaam: XXX.XXX@telenet.be (waarbij ik de @telenet.be dus opnieuw invul)
Wachtwoord: XXXXXXXXXXXX (dat ik dus ook opnieuw handmatig invoer)
POP3-server: in.telenet.be en niet meer pop.telenet.be
E-mail verwijderen van server: Nooit

So far so good want dan kom ik bij “instellingen uitgaande server, daar vul ik dit in:

SMTP server: uit.telenet.be ipv smtp.telenet.be
Poort: 25 ipv de 587 die daar staat ingevuld!!!!!!
En ik vink ”Aanmelden verplicht“ UIT
Dan gaat hij de serverinstellingen controleren en krijg ik elke keer weer ”Installatie kan niet worden voltooid - Kan niet verbinden met server".

Ik denk dus dat het probleem bij de uitgaande instellingen ligt…

Bewerkt (1 juli 2011 02:40)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2011
  • 03:01

Je maakt toch al progressie. Gisteren kwam je nog niet eens voorbij de inkomende server.

Maar als je geen verbinding hebt met wifi, dus geen verbinding met Telenet, dan is het logisch dat ie de uit.telenet.be niet kan vinden…

Bewerkt (1 juli 2011 03:01)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren