Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Paulien7

Paulien7

• Lid sinds 25 februari 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2020
  • 08:25

Hallo, ik heb een S10 maar mijn Wi-Fi verbins8ng thuis verbreekt steeds. Ik moet iedere keer opnieuw verbinden. Bij de andere telefoons hier in huis van Iphone gebeurt dit nooit.
Ik heb internet van Ziggo.

Wie heeft de tip om dit te verbeteren? soms valt.de verbinding wel om de 3 minuten weg.

In veilige modus ook geprobeerd, dat gaat iets beter maar ook daar valt de verbinding soms weg.

Dio

Dio

• Lid sinds 13 januari 2020
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2020
  • 02:59

Enkele tips:

Heb je al een wifi analyzer app? Kijk hier even hoe druk het is op het kanaal waar je router op zend. Indien het druk is zet de kanaalkeuze via de router op handmatig en selecteer een rustig kanaal (het beste is ook rustige buurkanalen, bijv bij 8 moeten ook 7 en 9 niet pieken, helaas is dat tegenwoordig bijna niet meer mogelijk).

Probeer 5GHz of 2,4 GHz (5 is sneller maar heeft aanzienlijk minder bereik als het door muren heen moet)

Herstart de modem/router, verplaats deze evt. naar een andere plaats (uit de buurt van radiators/leidingen/kabels)

Indien je ontwikkelaaropties hebt aanstaan op je S10 controleer of de aggressieve wifi/mobiele gegevens wissel is uitgeschakeld.

Controleer of de verbinding ook wegvalt als je de telefoon ander vasthoud of met bijv. een ander hoesje. 

Heb je veel IOT gadgets in je huis, zoals slimme gloeilampen? Deze kunnen je netwerk behoorlijk verstoren en /of belasten, een separaat IOT-netwerk kan dit met de juiste configuratie deels oplossen.

Voer een netwerkreset uit op je telefoon ( let op: alle netwerken worden vergeten)

Controleer de DHCP instellingen op je router. (verband met de leasetime?)

Indien de wifi in bepaalde plaatsen van het huis wegvalt, overweeg om (met een kabel!) een exta accespoint te plaatsen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren