Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bluebloomer75

Bluebloomer75

• Lid sinds 03 oktober 2018
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2018
  • 12:41

Hi all, ik heb een J530F en die had ik geroot, en voorzien van LineageOs 15.1 met Magisk 17.1

Helaas is het tijdens het updaten van de bootloader fout gegaan, en nu zit ik vast in het download scherm, met de melding dat er iets is fout gegaan tijdens het updaten, als ik de telefoon reset zit deze vast in een bootloop of ik kom terug in het normale download scherm.

Flashen met Odin kan niet meer, de telefoon is gelocked. Odin herkent de telefoon wel maar elke poging om te flashen faalt. ADB herkent de telefoon niet, en ook Smartswitch herkent het apparaat niet meer.

Kan iemand mij helpen met een oplossing ? Ik heb al geprobeerd om de originele 7.0 rom te flashen maar ook dit werkt niet, en ook de Poolse Oreo versie kan ik niet meer flashen.

Alvast bedankt.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2018
  • 17:02

en welke foutmelding geeft Odin dan?

en anders zoeken op internet naar samsung frp reset file with odin.

Bewerkt (3 oktober 2018 17:05) | link toegevoegd
Bluebloomer75

Bluebloomer75

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2018
  • 21:12

Vanwege de OEM lock kun je niet meer flashen met Odin heb ik begrepen. Ik had de ontwikkelaars opties uit gezet, omdat de USB verbinding met de PC niet lekker werkte, vergeten aan te zetten waardoor er nu een OEM lock op zit, en wat ik via XDA begreep is dat flashen via Odin dan niet meer mogelijk is. Dus de standaard FAIL fout, zonder uitleg.

FRP reset was mogelijk geweest als die OEM lock er niet op zat, en dat is nu het hele probleem..

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2018
  • 23:19

Vreemd, ik zou gewoon even de Rom opnieuw flashen via de custom recovery.

Bluebloomer75

Bluebloomer75

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2018
  • 06:23

Als ik in de recovery kon komen, was alles zo opgelost, maar het is of de bootloop, of download modus.
Recovery werkt niet, denk dat het daar fout is gegaan met flashen.

Geen dev options aangezet vóor de update, dus geen OEM ontgrendeling..
Custom recoery kwijt, en stock recovery kan niet geflashed worden helaas..

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 4 oktober 2018
  • 09:13

Nog vreemder oem unlock staat uit en je kunt niets flashen maar toch is de custom recovery weg.

Voor zo'n jaartje geleden had iemand hier een soortgelijk probleem met een Samsung maar uiteindelijk is het wel opgelost.
Ik weet alleen niet meer waar die post staat.

Heb je al eens de orginele firmware geprobeerd wat bij het toestel hoort….dus niet de Poolse.

Bluebloomer75

Bluebloomer75

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2018
  • 11:42

Geen foutmelding alleen FAIL, en ik heb echt ruim 20 verschillende dingen geprobeerd; andere TWRP, stock rom 7.0, stock rom 8.0 recovery en bootlader uit een stock rom in tar formaat, niks maar dan ook niks kan geflashed worden.

Telefoon start op met 'custom binary blocked by frp lock'  en elke oplossing gaat er vanuit dat je via Odin kan flashen, maar dat kan ik dus niet. Recovery werkt niet, flashen met Odin werkt niet, ADB en Smartswitch zien het apparaat niet, en de SamsungTool krijg ik niet aan de gang.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 6 oktober 2018
  • 13:19

krijg je wel added! in het venster te staan en word het vakje blauw (com) in Odin zodra je de telefoon aansluit?

veder een andere usb kabel/usb poort, proberen op een andere pc……verwijder eens de drivers en laat ze opnieuw installeren of gebruik smartswitch voor de drivers.

opmerking! de smartphone word niet herkent in smartswitch beginscherm als het toestel in downloade mode zit.

gebruik noodherstel in samsungsmartswitch (zie onderstaande filmpje)….kan zijn dat noodherstel niet meer in de nieuwe versie zit, gebruik dan een eerdere versie van samsung smartswitch.
opmerking! in noodherstel (samsung samrtswitch) word de smartphone wel gezien als hij in download mode zit.

of zoek op internet naar samsung FRP tool.

hieronder nog een aantal linken van androidworld naar mogelijke oplossingen.

https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s7/68578-frp-lock.html

https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s7-edge/72979-telefoon-geroot-mislukt-en-nu-gaat-hij-aan-en-dan-staat-er-custom-binary-blockt-byfrp-lock.html?page=1

en dan hier nog een link:

https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s7/72967-telefoon-onbruikbaar.html?page=1

en hij heeft de onderstaande link gebruikt om zijn telefoon weer leven in te blazen.

https://www.techoxygen.com/bypass-factory-reset-protection-on-samsung-galaxy-phone/

noodherstel samsung smartswitch.

Bewerkt (6 oktober 2018 13:36) | link toegevoegd
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 6 oktober 2018
  • 16:02

als niets meer lukt dan weg brengen naar een reparateur of zelf proberen met een JTAG riff als je zelf handig bent met het open maken van smartphones.

https://en.wikipedia.org/wiki/JTAG

Bewerkt (6 oktober 2018 16:04)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 14 oktober 2018
  • 18:23

is het bootloop probleem opgelost en start het toestel weer normaal op?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren