Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Naja

Naja

• Lid sinds 01 augustus 2014
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2017
  • 20:28

Thuis heb ik een WiFi-netwerk waarop mijn computer en een iPad een uitstekende internetsnelheid haalt (72Mbps)
Maar op mijn Samsung smartphone (A3 2016) en die van mijn vriendin (Note 4) gaat internet, op ditzelfde WiFi-netwerk, ontzettend traag.

Het vreemde is dat op het WiFi-netwerk van mijn werk bijvoorbeeld het internet op mijn smartphone supersnel werkt.

Dus denk ik dat het aan de WiFi instellingen van onze telefoons ligt, aangezien andere apparaten, zoals mijn computer en de iPad  op onze eigen WiFfi  goed werken.

Aan de DNS instellingen van mijn telefoon ligt het niet, ik heb al andere DNS instellingen geprobeerd. Ook heb ik al van kanaal gewisseld met hetzelfde resultaat.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik dit oplossen? Wie kan mij helpen?

ferdinandes

ferdinandes

• Lid sinds 12 januari 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2017
  • 13:34

Ik heb dat ook wel eens. Volgens mij heeft dat er mee te maken dat verschillende devices gebruik gemaakt hebben van hetzelfde ipadres. Soms zorgt dat voor een conflict en kun je helemaal niet meer internetten. Oplossing : fixed ipadres voor elk apparaat of alle. Apparaten, wifi uitschakelen, apparaat opnieuw opstarten en wifi weer aan, dan wordt alles weet gerefreshed. Router minuutje uit stopcontact kan ook helpen

Naja

Naja

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2017
  • 12:38

Dank je ferdinandes,  die fixed ipadressen is een goede suggestie.

Ik heb het geprobeerd, ook een herstart van het modem, maar het maakt helaas niets uit.

Bewerkt (21 januari 2017 12:38) | tekst
Naja

Naja

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2017
  • 16:33

Bovenstaand probleem is opgelost. Er schijnt iets te zijn met de IPv6 switch van mijn modem in relatie tot WiFi. Heb de IPv6 switch uit gezet en nu doet WiFi het weer als van ouds …

Bewerkt (28 januari 2017 16:34) | tekst

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren