Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

lexi1986

lexi1986

• Lid sinds 31 mei 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 29 april 2010
  • 13:33

How to: Root HTC Desire

LET OP!!!! Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele kapotte telefoons.
Voor de engelse guide van Modaco zie hier.

Benodigdheden:

- HTC Desire
- Windows computer
- Linux ( !!!!!! Ubuntu Live-cd)
- Micro USB Kabel
- Micro SD kaart

Downloads

Deze bestanden worden doorgelinkt naar Modaco, ik zal binnen een uurtje een link hebben naar mijn eigen website. Waarschijnlijk gaat het dan sneller met downloaden.

- the ‘test ruu’ - DOWNLOAD / MIRROR - MD5: f1981b26b90b97aea395d2b30909a23f
- the ‘push files’ - DOWNLOAD / MIRROR- MD5: 9ee301b702078dd1842bd1c67e552f6e
- the ‘rooted update’ - DOWNLOAD / MIRROR - MD5: 44f2614452ddf777cab9115e2174a91a

Goldcard:

* Belangrijk:
Maak eerst een goldcard van je Micro SD Kaart. Zie deze website hoe je dit moet doen.

Rooten:

- Kopieer “Rooted update” welke je gedownload hebt naar de root van je SD kaart.

- Doe je Desire helemaal uit, als die helemaal uit is doe je hem aan door de “terug” knop ingedrukt te houden en de power knop tegelijk. Je zult “FASTBOOT” op het scherm zien staan in een rood veld.

- Doe de telefoon met de usb kabel aan de computer, dan open je “Test Ruu”welke je gedownload hebt ( Het kan even duren voordat die deze opent ). Klik hier steeds op volgende en laat test ruu je telefoon updaten. Als je drivers nodig hebt omdat de computer hem niet herkend download deze dan hier HTC Sync install

- Na het updaten doe je de telefoon uit dus je gaat niet de hele wizard weer doorlopen om je telefoon klaar te maken maar je doet hem gewoon uit. Als de telefoon uit staat druk je op de “volume knop zachter” en de powerknop tegelijk. Het scherm zal op het vorige scherm lijken alleen nu zal die HBOOT zeggen i.p.v. FASTBOOT. Gebruik de volume knop om RECOVERY te selecteren. Als je hier opstaat druk je op de powerknop welke bevestigd dat je naar de recovery gaat. Je zult nu een scherm met een rood driehoek erin zien. Het is nu van belang dat je de live CD van Ubuntu gaat draaien om ervoor te zorgen dat de Recovery geladen kan gaan worden. Als Ubuntu geladen is moet je ervoor zorgen dat je de “Pushfiles” op en plek neerzet waar jij makkelijk met je terminal naartoe kunt navigeren.

- Doe nu de USB kabel in de computer en open een terminal, in de terminal typ je “sudo su”, en nu navigeer je naar je folder bij mij bijvoorbeeld “cd /home/ubuntu/Desktop/pushfiles” gevolgd door een enter.

- Nu voer je het volgende commando in “./recovery-linux.sh” als er geen melding komt maar dat hij aangeeft dat die bestanden naar je telefoon pusht is het goed en zul je zien dat je in een Recovery Menu zit met je telefoon. ( Mocht hier een foutmelding komen laat dan even weten wat voor melding je krijgt. )

- In het recovery menu kun je gewoon je trackpad gebruik, ga hiermee naar Wipe en dan Wipe data/Factory Reset en selecteer dit door je trackpad in te drukken. Als je dit gedaan hebt kies je voor “Flash zip from sdcard” en kies daar voor “rooted udpate”doormiddel van een klik op de trackpad zal het proces beginnen. Als dit klaar is kies je voor “Reboot” en je kunt genieten van een telefoon die geroot is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Succes allemaal lukt het niet laat dan even een reactie achter met wat er mis gaat.

Bewerkt (22 april 2013 12:22)
Harro

Harro

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 196
  • Reputatie 0
  • 29 april 2010
  • 14:01

Vind het op dit moment nog niet nodig om mn Desire te gaan rooten. Misschien denk ik er over een paar maanden wel anders over.
In ieder geval bedankt voor deze ‘How to’.

lexi1986

lexi1986

• Lid sinds 31 mei 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 29 april 2010
  • 14:37

Harro;19182
Vind het op dit moment nog niet nodig om mn Desire te gaan rooten. Misschien denk ik er over een paar maanden wel anders over.
In ieder geval bedankt voor deze ‘How to’./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Geen dank, ik wilde het puur vanwege apps2sd hebben en ik wil niet van HTC afhankelijk zijn qua updates. Als het goed is kom CM 5.0.6 vandaag nog op de Desire/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

marinesjeng

marinesjeng

• Lid sinds 01 oktober 2009
  • Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 29 april 2010
  • 16:10

Wat nu als je geen linux hebt?

Marinesjeng

HTC One M8 - S-OFF - Super CID - OS: converted to GPE 6.0 H10

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 29 april 2010
  • 20:16

Ik ga deze verplaatsen naar Howto's.

ejfrolich

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 30 april 2010
  • 11:50

Je hebt geen Linux nodig anders dan de ISO, daar staat een Linux versie op die voldoende is om dit mee te doen. Ook de benodigde pakketten staan al op dat ISO bestand. Branden dus en je systeem rebooten… Wel eerst die GoldCard maken natuurlijk en dat doe je in Windows.

ejfrolich

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 30 april 2010
  • 11:53

Ik heb wel nog een maar, eigenlijk een vraag. Ik weet niet precies wat er in de rom zit die na deze procedure op mijn Desire staat. Nu kan ik nog mijn telefoon gebruiken als een dongel voor mijn laptop. Die handigheid wil ik nu al niet meer kwijt. Zit die mogelijkheid er in?

RVJacobs

RVJacobs

• Lid sinds 15 april 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 30 april 2010
  • 13:46

Na zo ongeveer de hele modaco handleiding en nu ook deze gelezen te hebben zijn er nog 3 dingen die me tegenhouden om te rooten (ik wil namelijk erg graag rooten vanwege app2sd, en dat is dan ook meteen de enige reden).

1: Als ik mijn desire root, kan ik dan op elk gewenst moment terug naar de echte stockrom waarmee hij standaard out-of-the-box geleverd werd? en zo ja, hoe werkt dat dan? (voor het geval er inderdaad in 2.2 standaard ondersteuning komt voor applicaties installeren op je sd-card.)

2: Is deze root variant ook voorzien van HTC Sense en van de mogelijkheid om de Nederlandse taal te selecteren bij het voor de eerste keer opstarten van de telefoon?

3: Zijn er faciliteiten die anders zijn (of zelfs verdwenen zijn) ten opzichte van de standaard rom die out-of-the-box op mijn desire staan geinstalleerd?

Is het mogelijk dat er ook een kleine handleiding of how-to hier beschreven gaat worden die mij verteld hoe ik dan vervolgens app2sd geinstalleerd en werkend krijg? Samen met een stukje how-to om terug te gaan naar de standaard out-of-the-box rom in geval van wenselijkheid, zou dit de totale how-to hier erg compleet maken. Alvast bedankt.

ejfrolich

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 30 april 2010
  • 17:00

Ik heb zojuist mij Desire rootrechten gegeven. Ik heb dat gedaan met de instructie op de MoDaCo site omdat die simpeler is. Maak een Goldcard, download het iso bestand, brand een cd met het .iso bestand. Reboot de computer met die cd en volg de instructie op de site. Het kost echt 5 min.

Wat heb je dan:
Rootrechten, 2.1 met sence, alle standaard apps die op je telefoon stonden bij afleveren, de mogelijkheid om andere roms te draaien, alle aps waar rootrechten voor nodig zijn werken (voor zover ik weet).

RVJacobs

RVJacobs

• Lid sinds 15 april 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 30 april 2010
  • 18:17

Heb je nu ook gewoon nog de nederlandse taal kunnen kiezen.

En heb je heel toevallig ook app2sd al geinstalleerd?

En weet jij of het mogelijk is om weer terug te gaan naar je standaard out-of-the-box desire?

Ik wil het namelijk ook heel graag gaan doen, maar ben tich een beetje huiverig nog

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren