Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ncaffrey

ncaffrey

• Lid sinds 18 januari 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2016
  • 21:17

Beste mensen,

Enkele dagen geleden ging het alarm op mijn telefoon af, en om de een of andere reden kreeg ik het niet uit. Al snel bleek dat mijn telefoon midden in de nacht druk bezig is geweest om zo veel mogelijk malware te installeren. Al snel kwam ik er achter dat wanneer mijn telefoon verboden was met wifi hij direct begint met meer downloaden. Met enige deductie kon ik achterhalen dat 2 programma's central stonden in dit alles, -engrills en bcfservice-. Terug naar factory mode deed niks. Ik heb toen de telefoon geroot, en met hulp van superuser(root), system app remover & stubborn trojan killer  kon ik alle geinstaleerde malware plus engrils verwijderen. Tot op heden heb ik bcfservice niet kunnen verwijderen. Als tijdelijke oplossing om de telefoon handelbaar te maken, heb ik de telefoon opgestart in safemode en de applicatie gedisabled. Op dit moment installeert de telefoon geen malware meer. Maar totdat ik bcfservice heb kunnen verwijderen durf ik eigenlijk te telefoon ook niet te gebruiken. 

Iemand ideeen of tips?

Met vriendelijke groet,
- N 

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 19 januari 2016
  • 10:36

hoe is dit zo gekomen? ik vraag me dat altijd af.

heb je toevallig een GloablBCServiceInfo.apk staan in je /system/app/…submap…/ ?
zo ja, probeer deze eens te verwijderen met een file manager (root aanzetten) of een terminal emulator.

http://forum.xda-developers.com/general/general/fix-monkey-test-time-service-virus-t3194907/post64858636#post64858636

ncaffrey

ncaffrey

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2016
  • 20:17

Ik zit nu te blokken voor mijn tentamen, maar ik ga je tip morgen na het tentamen direct uitproberen! Over hoe het is gekomen.. Ik kan 4 mogelijke bronnen bedenken. 1. de telefoon zelf, het is een Chinese telefoon, en hoewel van een redelijk betrouwbaar bedrijf,, je weet het nooit. 2. ongeveer twee weken voor het incident heb ik vanuit de google planstore een gba emulgator gedownload, nu zal dit wel safe zijn, maar de rom die ik gebruik heb, die zou natuurlijk iets extra's kunnen bevatten. 3. Ik maak gebruik van de Chinese app qqmusic, de app is volledig betrouwbaar en ook gewoon via de playstore gedownload. In de app is het echter mogelijk om muziek te downloaded, misschien had 1 van de muziek nummers een extra pakketje. En dan tenslotte via de die browser,, hoewel je volgens mij toch altijd toestemming moet geven voordat een apk zichzelf kan installeren.Daarnaast kan ik mij ook niet herinneren op schimmige websites te zijn geweest. Ik zal morgen een update geven! In ieder geval alvast bedankt voor de reactie!

rick.maat

rick.maat

• Lid sinds 15 februari 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2016
  • 00:59

Beste mensen, Enkele dagen geleden ging het alarm op mijn telefoon af, en om de een of andere reden kreeg ik het niet uit. Al snel bleek dat mijn telefoon midden in de nacht druk bezig is geweest om zo veel mogelijk malware te installeren. Al snel kwam ik er achter dat wanneer mijn telefoon verboden was met wifi hij direct begint met meer downloaden. Met enige deductie kon ik achterhalen dat 2 programma's central stonden in dit alles, -engrills en bcfservice-. Terug naar factory mode deed niks. Ik heb toen de telefoon geroot, en met hulp van superuser(root), system app remover & stubborn trojan killer kon ik alle geinstaleerde malware plus engrils verwijderen. Tot op heden heb ik bcfservice niet kunnen verwijderen. Als tijdelijke oplossing om de telefoon handelbaar te maken, heb ik de telefoon opgestart in safemode en de applicatie gedisabled. Op dit moment installeert de telefoon geen malware meer. Maar totdat ik bcfservice heb kunnen verwijderen durf ik eigenlijk te telefoon ook niet te gebruiken. Iemand ideeen of tips? Met vriendelijke groet, - N

Ik heb bcfservice uit kunnen schakelen in veilige modus. Hou de power off button uit, niet de fysieke maar de knop op het scherm als je hem normaal uit zet. Dan start ie in veilige modus. Dan ga je vervolgens naar Apps>Alle apps, en schakel daar bcfservice uit. Blijkbaar gaat dit in veilige modus. Nu is nog de vraag of hij zichzelf niet weer aanzet

ncaffrey

ncaffrey

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2016
  • 21:02

hoe is dit zo gekomen? ik vraag me dat altijd af. heb je toevallig een GloablBCServiceInfo.apk staan in je /system/app/…submap…/ ? zo ja, probeer deze eens te verwijderen met een file manager (root aanzetten) of een terminal emulator. http://forum.xda-developers.com/general/general/fix-monkey-test-time-service-virus-t3194907/post64858636#post64858636
Ik heb die apk niet in de system map zitten.. helaas

ncaffrey

ncaffrey

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2016
  • 21:03

Dat is mij inderdaad ook gelukt, maar helemaal prettig voelt dit nog niet. Het virus zit dan natuurlijk nog altijd op de telefoon..

Daniel1

Daniel1

• Lid sinds 20 februari 2016
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2016
  • 14:41

de enige manier om dit helemaal uit te schakelen is een nieuwe ROM erop zetten.
mijn opa heeft dit gehad, maar na een aantal máanden komt het weer terug.
mijn broer had nieuwe firmware op zijn telefoon gezet, en hij heeft er nu geen last meer van

MaffeProg

MaffeProg

• Lid sinds 30 maart 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2016
  • 17:48

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Het is het Chinese merk. Je kunt er vrijwel niets aan doen. Ja het probleem oplossen.

IK zelf heb de afgelopen dagen ook last gehad van behoorlijk wat trojans. Ik heb ze weten te verwijderen door net zoals jij te rooten.

Hoe het bij mij ging:
Eerst liep mijn mobiel zo erg vast dat hij uit ging en vanzelf weer opstarten daarna weer vast liep na ongeveer 5 seconde. Vervolgens hetzelfde telkens verder. Ik heb hem toen net zoals jij terug gezet naar fabrieks instellingen. Nou hij liep niet vast dus ik kon eindelijk beginnen met het opsporen van het probleem. Ik heb dus eerst de trojans moeten blokkeren omdat ik anders niet op internet kon.

Daarna virus scanner gedownload (Malwarebytes(De beste)) virussen gevonden. En vervolgens mijn mobiel geroot. Daarna de virussen via superuser verwijderd tot een virus bcfservice.

Ik zelf heb een ZOPO ZP999 (Chinees). Dit uittypen doe ik express zodat nakomelingen hier iets aan hebben.

Waarschuwing: Virussen op android zullen steeds meer voorkomen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren