Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

sylves

sylves

• Lid sinds 26 december 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2012
  • 18:05

Zelf heb ik 2 toestellen merk TomTec - 7" gekocht bij Bart Smith.
Dit leek me een goed toestel voor z'n kleine prijs.
We gebruiken deze toestellen voornamelijk als e-reader.
Maar natuurlijk wil men er wel eens angry-birds op spelen.

- Al snel bleek dat het toestel meermaals vastloopt wanneer het ietwat belast wordt. Ik heb dit op beide toestellen.
- En reset is dan vereist.
- soms is een reset niet genoeg, en dient de optie: ‘terug naar fabrieksinstellingen’ meermaals uitgevoerd.
- 1 van m'n toestellen heeft problemen met het interne flash geheugen en sluit telkens terug af. Krijg ik hem toch aan de praat reageert het scherm nauwelijks.
- Dan maar op de garantie beroep doen denk je?

- Via mail geraak ik eindelijk aan een telefoonnummer waarop ik de helpdesk kan bereiken. (De nummers op de doos lukken niet vanuit België)
- Wanneer je de helpdesk bereikt kom je blijkbaar terecht bij clikq.nl
- Daar heb ik de grootste incompetentie ooit meegemaakt.
- Er speelde een opgenomen bandje af, waarop je de telefoon hoort doorgeven aan de collega om in een andere taal hetzelfde (te proberen) zeggen. Waarop de uitspraak tegen de collega “ja dat was goed” Nog wat geroffel en dan de lijn toe.
- Als het je uiteindelijk lukt om iemand te bereiken krijg je een vriendelijke dame aan de lijn. Die blijkbaar alles moet navragen wat het gebruik of RMA procedures betreft.
- Zij geven dit dan door aan: AllServe Automatisering
- Daarna kom je te weten dat het opsturen ten laste van de klant is (ja voor die prijs wil ik dat nog aanvaarden)
- Koste me een kleine €12
- Daarna krijg je de melding dat ze de problemen die ik melde niet hebben kunnen vaststellen, en als ik het toestel terug wil, de retours-kosten ook moet dragen: 7,5€.
- Na nog een gesprek met cliq.nl herbekijkt men de zaak, maar zelfde antwoord.
- Ik mail m'n ongenoegen naar Allserve automatisering maar vraag om het toestel toch op te sturen, en stort de 7,5€.
- Ik wacht al 3 weken op het toestel die volgens hen niet defect was!!
- Als ik telefoneer krijg ik een nieuw bandje aan de lijn. (iets beter dan de vorige) maar met de continu melding in 4 talen dat ze u zullen terug bellen als je een boodschap nalaat. Natuurlijk belt er niemand, wat had je gedacht. En je kan de ganse dag naar het bandje luisteren ook.

Met andere woorden mensen koop nooit deze toestellen!!
Men zegge het voort.
Ik heb me laten vangen, zorg dat het u ook niet overkomt.
:cry:

Bewerkt (24 april 2013 14:11)
flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 952
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2012
  • 09:34

ik heb ook een heeeele tijd terug een bartje tablet gehad. het werkte wel maar daar was alles mee gezegd. op een moment wou hij niet meer opladen en starten. terug naar de winkel en ik kreeg mn geld gewoon direct terug zonder probleem.
had je dit niet beter kunnen doen?

Bewerkt (24 april 2013 14:14)
sylves

sylves

• Lid sinds 26 december 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 16:59

Ondertussen heb ik eindelijk m'n tablet terug. Indien nog problemen breng ik hem onmiddellijk terug. THX

Bewerkt (24 april 2013 14:14)
romobolu

romobolu

• Lid sinds 14 februari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2012
  • 14:01

Ik heb de 10'' ultimate met capatative scherm voor m'n zoon gekocht… hij kan er alles mee en alles werkt naar behoren.
De android market en alle spellen doen het goed, ook surfen incl. flash werkt prima… Het beeld is prima en de kwaliteit van de behuizing zeker ok.
Genoeg aansluiting voor (mini, micro) USB, micro SD en de laatste versie heeft zelf een G3 optie (simkaart)
Enige nadeel is dat het apparaat wat dikker is en net niet in een Ipad hoes past… Passende hoesjes met keyboard zijn te koop.

Voor dat geld (E 198,-) een prima tablet!

Bewerkt (24 april 2013 14:15)
flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 952
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2012
  • 20:16

romobolu;269599
Ik heb de 10'' ultimate met capatative scherm voor m'n zoon gekocht… hij kan er alles mee en alles werkt naar behoren.
De android market en alle spellen doen het goed, ook surfen incl. flash werkt prima… Het beeld is prima en de kwaliteit van de behuizing zeker ok.
Genoeg aansluiting voor (mini, micro) USB, micro SD en de laatste versie heeft zelf een G3 optie (simkaart)
Enige nadeel is dat het apparaat wat dikker is en net niet in een Ipad hoes past… Passende hoesjes met keyboard zijn te koop.

Voor dat geld (E 198,-) een prima tablet!

deze was van bart smit??

Bewerkt (24 april 2013 14:16)
Mel

Mel

• Lid sinds 07 mei 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2012
  • 14:22

ik heb ook de tomtec tablet gekocht online bij BS in november 2011 voor de verjaardag van mijn dochter. nou het is nu mei 2012 en we hebben er tot nu toe misschien maar 10 keer mee geprobeerd er iets mee te doen. veel dingen die we wilden downloaden, herkende de app market niet, na gegoogeld te hebben ben ik er achter gekomen dat de app market op het tablet niet de originele versie is en dat ik deze op een bepaalde manier op een sd card moet installeren. nou dat slaat werkelijk alles. nu wilde ik het op advies gaan resetten en wat denk je er zit een barst in het scherm. Ik heb gebeld en mag het nu opsturen er zit nl nog garantie op, ben heel erg benieuwd wat ze voor ons kunnen betekenen.

Bewerkt (24 april 2013 14:47)
AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2012
  • 01:27

Het programma Radar had ook iets over die goedkope tablets. Na wat zoeken heb ik die uitzending gevonden http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1942/

Bewerkt (24 april 2013 14:48)
Godsgift

Godsgift

• Lid sinds 19 oktober 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 09:34

De tablets die daar NU verkocht worden met android 4.0 zijn een goede keus voor deze prijs. Eerdere waren idd kwalitatief aan de slechte kant.

Bewerkt (24 april 2013 14:52)
ml2mst

ml2mst

• Lid sinds 22 juli 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2012
  • 19:21

Jammer dat de OP zo'n slechte ervaring heeft gehad, kan me voorstellen dat je daar gefrustreerd van raakt en boos van wordt.

Mijn eigen ervaring met het Bart Smit TomTech 7“ WM8650 tablet was in tegenstelling tot de op heel positief. Ik heb het apparaat twee jaar in gebruik gehad, voordat ik de modernere TomTec Ultimate 10 kocht en dit is echt het neusje van de zalm, zeker voor dat geld.

Dankzij Aindroidworld ben ik op de TomTech 7” de UBEROiD HoneyComb MOD firmware gaan gebruiken, waardoor het tablet een stuk bruikbaarder wordt. Heb er zelfs Debian GNU/Linux op gedraaid (in een chrooted omgeving, onder Android). Wat er niet op draaide was Skype en aDOSbox (onvoldoende RAM). Angry Birds en Angry Bird Rio draaide (na UBEROiD te hebben geïnstalleerd) vrij goed.

Bewerkt (24 april 2013 15:12)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren