Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Gijs

Gijs

• Lid sinds 30 april 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 14 december 2009
  • 09:06

Ik denk inderdaad meer VoIP. Google wilde met Android dat het mobiele internet even groot zou worden als het gewone internet. Op het gewone internet kan je nu VoIPen, eerst was dat ook nog taboe. Maar de vastelijnaanbieders zijn er mee ingestemd, en nu heb je geen vaste lijn meer nodig, je belt gewoon via internet.

De eerste stap om het mobiele internet even groot te laten worden is naar mijn mening dus VoIP. Telefoonaanbieders maken er nu nog een groot probleem van, maar uiteindelijk moet iemand overstag gaan. AT&T bijvoorbeeld, die staan het al toe (zeggen ze?). Vodafone heeft sinds een tijdje een nieuwe internet blox waarbij je kan VoIPen. Deze is nog erg duur, maar als iedereen VoIP gaat aanbieden wordt het vanzelf goedkoper.

Ik denk dat Google wacht tot iemand echt begint met VoIP aanbiedingen, en als dat te lang duurt, dat ze dan zelf een aanbieder worden. Hiermee zullen ze andere aanbieders niet blij maken, dus dat doen ze liever niet denk ik.

Ideaal lijkt mij dat je 15-20 euro p/m betaald, en dat je dan gewoon onbeperkt (of FUP) kan internetten, en dus ook VoIP. De bellers die dit niet gewend zijn, voor hen maakt het niet uit: er hoeft niks aan de interface te veranderen, je houdt gewoon je eigen telefoonboek. Of je download de skype-app natuurlijk.

Bewerkt (22 april 2013 12:15)
Dennis

Dennis

• Lid sinds 17 januari 2009
  • Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 14 december 2009
  • 09:24

Gijs;11290
Ik denk dat Google wacht tot iemand echt begint met VoIP aanbiedingen, en als dat te lang duurt, dat ze dan zelf een aanbieder worden. Hiermee zullen ze andere aanbieders niet blij maken, dus dat doen ze liever niet denk ik.

Geloof niet dat Google de provider markt wil betreden, hierbij komen verschillende dienst en problemen om de hoek kijken waar Google niks mee te maken wil hebben zoals een support afdeling, Google heeft helemaal geen customer support bijvoorbeeld.

Ook komt er iets bij zoals radio planning voor een wireless netwerk, deze afdeling slurpt heel veel geld op van een provider.

Het zou logischer zijn als Google deals aan gaat met operators maar ook dat geloof ik niet dat ze dat zullen doen.

Gijs

Gijs

• Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 14 december 2009
  • 14:01

Of Google er mee start of iemand anders, VoIP op het mobiele internet MOET komen. Het is alleen de vraag hoelang het nog duurt. Ik hoop niet te lang meer, want ik wil m'n Google Phone graag met VoIP

Gijs

Gijs

• Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 14 december 2009
  • 16:49

nieuwe informatie en foto's van engadget. Staat ook al in de openingspost.

Een verwijzing naar een pagina van google.com, geen HTC logo, geen Sense. Komt de Google Phone nou eindelijk toch?

Dennis

Dennis

• Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 24 december 2009
  • 09:51

Blijkbaar komt hij dus ook met de Qualcomm Snapdragon CPU van 1 GHz

Dit is echt een pracht telefoon.

@Gijs, zal mij echt benieuwen wat voor'n nieuwe technieken en software er op die telefoon te vinden zijn.

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
Flozzo

Flozzo

• Lid sinds 19 december 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 24 december 2009
  • 23:58

Ik zal jullie moeten teleurstellen, blijkbaar wordt de google phone (aka Nexus One)
niks met VOIP, maar een gewoon toestel (Endgadget zegt dat i.i.g.)
specs:
http://www.informationweek.com/blog/main/archives/2009/12/google_nexus_on.html;jsessionid=WWAIAX133SGCLQE1GHPCKHWATMY32JVN

Dennis

Dennis

• Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 31 december 2009
  • 14:55

Jammer, maar zoals het eruit ziet heeft Google iets moois voor ons in petto met Android 2.1, geen voip maar een hoop andere leuke dingen

R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2010
  • 16:35

Dennis;11937
Jammer, maar zoals het eruit ziet heeft Google iets moois voor ons in petto met Android 2.1, geen voip maar een hoop andere leuke dingen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

de vraag blijft dan wanneer de andere toestellen (HTC Hero, Motoral Droid/Milestone, Acer Liquid, …) van die 2.1 zullen kunnen genieten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Hoe vlugger hoe liever/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren