Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

oOMorfieusOo

oOMorfieusOo

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 93
  • Reputatie 0
  • 4 november 2010
  • 19:45

Hallo allemaal,

Ik ben de hele dag al aan het rond kijken voor een android tablet, maar op het internet zie je door de bomen het bos eigenlijk niet meer.. Je raakt verward door al die aziatische sh!t en namaak spullen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een degelijke tablet die minimaal de volgende dingen heeft:

- 16GB geheugen
- capacitive scherm,
- mogelijkheid om een sim-kaart in de tablet te stoppen,
- HSDPA, 3G & Wi-Fi verbindings mogelijkheden
- minimaal 7 inch scherm
- Android 2.2
- uitbreidbaar flash geheugen
- USB of mini USB aansluiting
- goed geluid

Iemand die mij misschien een draai in de goede richting kan geven, of weet of zoiets dergelijks al is aangekondigd?

Met vriendelijke groet,
Coen

Bewerkt (4 november 2010 19:45)
Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 4 november 2010
  • 20:43

Dit kan de Notion Ink Adam allemaal, behalve de Sim kaart volgens mij (but why?). USB is dongel.. dus alsnog kan je overal internet hebben.

Daarnaast zal ik wel even een poging wagen (ondanks de matige motivatie :p) Let op: Meeste tablets hebben geen simkaart slot en het geluid is ook niet makkelijk te weten over een tablet die nog niet uit is of wat dan ook. Vaak moet je de tablet eerst zelf in handen hebben gehad voordat je kan zeggen wat goed geluid is. De een heeft een beter oor dan de ander, dus ik zal op deze 2 punten weinig letten.

Zoals ik al eerder vermeldde kan de Notion Ink Adam dat allemaal. Prima tablet en zonet is er nieuws uitgekomen dat hij aan het eind van dit jaar (voor kerstmis) misschien al te koop is. Ik zelf ben helemaal gek van die tablet, en waarschijnlijk koop ik die dus ook. Maar om mijn voorkeur niet te veel door te laten schemeren, zal ik ook nog even andere tablets gaan benoemen. (10.1 inch btw) gaat ongeveer 400 tot 500 euro kosten. (450 voor een 3G model). Nog een toevoeging, ze hebben veel aandacht gelegd in het produceren van deze tablet! Dus ook bij het geluid, ze zeggen zelf dat die enorm goed is. Maarja…

Nog een mooie is de Archos 101, goedkoop maar zeker een tablet waarbij je je geld goed besteed. Heeft alles wat jij wilt, alleen weer niet de simkaart slot.
ARCHOS

Natuurlijk hebben we dan nog de Samsung Galaxy Tab, naar mijn idee te duur voor wat je er voor terug krijgt. Is precies aan jouw specs gebonden, maar het geluid weet ik niet. Echter zijn daar wel reviews over te lezen, waaronder deze op AW: Review: Samsung Galaxy Tab | Androidworld

Dan hebben we nog de Toshiba Folio 100. Deze heeft, net zoals alle andere tablets, ongeveer de specs die jij wilt. Weer op de simkaart na, het goede geluid weet ik ook niet. Maar wat ik wel weet, is dat hij eerst in Europa komt en later pas in Amerika (Eindelijk europa eens voorrang xD). Hij zal iets van 449-499 euro gaan kosten.
Toshiba Folio 100, Ready.. Set.. Go!

Dan hebben we nog de Viewsonic Viewpad 7, deze heeft volgens mij wel een simkaart slot! Draait ook Android 2.2 en alle benodigdheden van jou. (het geluid weet ik niet). Ook USB aansluiting..
Viewsonic Viewpad 7 en 10 gelanceerd in Europa

Vervolgens komt de Advent Vega ook nog even aan bod! Deze heeft alles wat je hebt, dus ook simkaart usb etc… Behalve het goede geluid, want dat is niet goed te meten (wat vind jij goed? :p). Al met al gaat deze tablet 285 euro kosten (als ik de ponden omreken).
http://www.tabletworld.nl/1583/advent-vega-amico-budget-amusements-tablet-een/

Mijn advies, welk het best aansluit op jou eisen:
- De Advent Vega
- Samsung Galaxy Tab
- Viewpad 7 (je zou ook kunnen kijken naar de Viepad 10 maar heeft wel minder te bieden)

Natuurlijk heb ik dit even snel gedaan en kan ik soms wel vergeten zijn om te checken of de tablet 3G heeft of niet. (van de meeste tablets weet ik de specs wel een beetje uit mijn hoofd, maar nooit gedetailleerd en goed/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

PS. wat je ook kan doen is wachten op Honeycomb (Android 3.0/2.5) welke speciaal gericht is op tablets. Dit zou een hele nieuwe tablet generatie met zich meebrengen (zo gaat er hier en daar wat geruchten)… Het is geheel aan jou, dit zijn enkel wat suggesties!

Bewerkt (4 november 2010 20:43)
oOMorfieusOo

oOMorfieusOo

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 93
  • Reputatie 0
  • 4 november 2010
  • 22:51

Hartelijk bedankt voor je reactie, je hebt er zo te zien genoeg verstand van!

De simkaart was vooral vanwege mijn telefoon-abonnement in combinatie met internet. Deze zou ik dan gewoon in mijn tab kunnen stoppen, altijd internet op zak

Verder, qua geluid gaat het mij er vooral om dat hij niet bass-loos is en het geluid niet blikkerig klinkt, ben dan al snel tevreden.
Er bestaan trouwens USB simkaart lezers, zouden die misschien nog kunnen werken i.c.m android op een tablet?

De Archos had ik inderdaad al gezien, prachtig ding !

De Galaxy Tab vind ik ook wel mooi, maar ik denk dat die zijn geld niet waard is als je naar enkele andere tablets kijkt die hetzelfde kunnen en hebben.

Jammer dat de Advent Vega maar 4GB geheugen heeft, valt mee een beetje tegen.

Is er al meer duidelijkheid wanneer 2.5/3.0 gaan uitkomen? Ben toch wel benieuwd, draai een telefoon met 2.1 en duurt toch allemaal wel lang met updates, neem aan dat updates voor de tablets vaker komen, en langer geupdate blijven worden?

Ik ga trouwens ook registreren en kijken op tabletworld.nl, staan veel tablets daar!
Wist ook niet dat dit bestond, als dit ook van androidworld is, waarom dan zou weinig reclame erover?

Ben trouwens ook benieuwd wanneer de tablets in de Nederlandse winkels gaan doorbreken. Zie er hier maar nauwelijks wat van, hooguit een iPad, maar dat is ook puur de naamsbekendheid. Hoop dat het snel doorbreekt!

Bewerkt (4 november 2010 22:51)
Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 5 november 2010
  • 11:20

oOMorfieusOo;54936
Hartelijk bedankt voor je reactie, je hebt er zo te zien genoeg verstand van!

De simkaart was vooral vanwege mijn telefoon-abonnement in combinatie met internet. Deze zou ik dan gewoon in mijn tab kunnen stoppen, altijd internet op zak/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Verder, qua geluid gaat het mij er vooral om dat hij niet bass-loos is en het geluid niet blikkerig klinkt, ben dan al snel tevreden.
Er bestaan trouwens USB simkaart lezers, zouden die misschien nog kunnen werken i.c.m android op een tablet?

De Archos had ik inderdaad al gezien, prachtig ding !

De Galaxy Tab vind ik ook wel mooi, maar ik denk dat die zijn geld niet waard is als je naar enkele andere tablets kijkt die hetzelfde kunnen en hebben.

Jammer dat de Advent Vega maar 4GB geheugen heeft, valt mee een beetje tegen.

Is er al meer duidelijkheid wanneer 2.5/3.0 gaan uitkomen? Ben toch wel benieuwd, draai een telefoon met 2.1 en duurt toch allemaal wel lang met updates, neem aan dat updates voor de tablets vaker komen, en langer geupdate blijven worden?

Ik ga trouwens ook registreren en kijken op tabletworld.nl, staan veel tablets daar!
Wist ook niet dat dit bestond, als dit ook van androidworld is, waarom dan zou weinig reclame erover?

Ben trouwens ook benieuwd wanneer de tablets in de Nederlandse winkels gaan doorbreken. Zie er hier maar nauwelijks wat van, hooguit een iPad, maar dat is ook puur de naamsbekendheid. Hoop dat het snel doorbreekt!

Hmmm niet eens overdonderd van de Notion Ink Adam… :p Naja, wat ik weet is dat USB aansluiting vaak wordt gebruikt voor een toetsenbord of muis. Zo'n USB simkaart lezer zou dan ook wel moeten lukken (durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, het gaat er natuurlijk om of de tab met die verbinding kan omgaan. Maja, ik ben geen hardware techneut die alles begrijpt hoe de USB controller (etc..) in een tablet in elkaar zit. (was hier wel ergens een topic waarbij iemand een harde schijf wou aansluiten op zijn mobiele telefoon, daar staat wel nuttige informatie in. (desnoods kan Marvin (dacht ik), je verder helpen op dat gebied of Google/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />)

Het blikkerige geluid kan ik je alleen toevertrouwen dat dat bij de Notion Ink niet zo is (zo zeggen ze dat, en ik geloof hen.. :p). De rest zou ik het niet weten…

Hmmmm na uitvoerig onderzoek ben ik er achter gekomen dat de Advent Vega niet eens een 4GB aan intern geheugen heeft, maar 512 MB! Foutje van mijn kant :s Maar wat is daar erg aan? Je kan toch een SD kaart gebruiken? Dan kun je hem (denk ik) wel uitbreiden tot 32 of zelfs 64GB (het is wat de tablet ondersteund).

De updates zijn 2.3 (Gingerbread) en 2.5/3.0 (Honeycomb). Waarschijnlijk zal Honeycomb 3.0 zijn (i.v.m. het doel voor tablets en niet voor smartphones). Gingerbread zou ergens eind dit jaar uit komen, en geruchten gaan dat Honeycomb (voor tablets) begin 2011 de wereld in wordt gebracht. Vervolgens duurt het nog een tijdje voordat de fabrikant de upgrade uitbrengt, dus Gingerbread upgrades kun je verwachten in 2011 en Honeycomb halverwege. (hangt van de snelheid van je fabrikant af).
Hierbij zou je kunnen kijken naar je smartphone en de fabrikant (HTC, Samsung etc..). Dan kun je zelf er wel uit opmaken of je een snelle upgrade kunt verwachten of niet.. :p

Tsja, Tabletworld.nl is nog jong en staat nog in de ‘kinderschoenen’. We zijn druk bezig om het te promoten en er natuurlijk veel voor te schrijven!

De tablets in Nederland zullen nog wel even duren. Volgens mij kun je ze op een hand tellen (hoeveel er nu in de nederlandse winkels liggen). En dat zijn de iPad, Galaxy Tab en de Dell Streak. Misschien nog wat Aziatische tablets bij de winkel in de steeg om de hoek, maar daar blijft het voor de rest ook bij! We zullen dus moeten wachten op 2011 voordat tablets ‘echt’ doordringen op de markt! Misschien wel tot halverwege 2011 voordat we eindelijk een groot assortiment hebben.

EDIT: nog even terug komend op dat sim idee. Toen ik het gisteravond las, dacht ik ook van: Shit dat wil ik eigenlijk ook wel. Maar dan zou de Notion Ink Adam voor mij 500 euro gaan kosten (Pixel QI, WiFi + 3G), dat werd mij wat te duur. Maar nu ik zo bedenk, ik heb zelf een HTC Desire met Android 2.2 die Wifi kan tetheren. Ik weet niet wanneer Android 2.2 voor jou komt, maar dan heb je alsnog onbeperkt internet (dan wel niet toegang tot je sms en bel bundel (maar ik denk dat je vaker je mobiel bij je hebt, dan je tablet). Dus als jij dat straks ook hebt, dan kan is dat 3G gebeuren een beetje overbodig..? (Pff scheelt me ook weer wat geld, dom dat ik daar gister niet op kwam.. :s)

Bewerkt (5 november 2010 11:20)
oOMorfieusOo

oOMorfieusOo

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 93
  • Reputatie 0
  • 5 november 2010
  • 19:40

Haha, dat idee over wifi-tethering was bij mij ook gisteravond in mijn bed boven gekomen XD
Ik heb een Samsung Galaxy Spica die waarschijnlijk niet meer geupdate wordt. En alsnog, als Samsung de aankondiging doet, kan het nog maanden duren.. (Zoals 2.1)
18 maart:
Samsung Galaxy Spica krijgt Android 2.1 upate | Androidworld

Afgelopen week is hij online gezet voor NPC, haha.

Ik ga sowieso mijn Spica rooten, zodat ik er dan wel wifi-tethering bij kan gebruiken
En dat uitbreidbaar flash geheugen, is op dit moment nog behoorlijk duur (Sandisk microSD 32GB -> 130 euro)

Ik ben trouwens vanmiddag nog even bij de Dixons langs geweest, en daar was de Galaxy Tab ook als enige tablet te koop. De verkoper zei ook dat het inderdaad in Nederland nog moet doorbreken, en je sowieso voor de echte winkels nog wel tot begin 2011 kan wachten voor goede prijzen en goede kwaliteit.

De simkaart lezer zou ik altijd nog even kunnen proberen, mits ik een tab koop (vriend heeft een sim-kaart lezer voor USB)
Het is gewoon zo verleidelijk, al die tablets. Je zou er bijna van gaan kwijlen.
Vraagje, heb jij ook al een tablet of heb je er gewoon heel veel verstand van?

Grappig trouwens, als je nu naar Notion Ink Adam komt steeds dichterbij, nog voor kerst? gaat, zul je zien dat mijn topic (deze) bovenaan staat bij reacties, dus het is al geïntegreerd met elkaar, haha !
Dacht al bij die reacties, dat herken ken ik! XD

Die Notion Ink Adam, enig idee hoeveel deze ongeveer zal gaan kosten?

Bewerkt (5 november 2010 19:40)
Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 6 november 2010
  • 10:43

Haha, achja.. Samsung is nooit het snelst geweest op dat gebied.. Gelukkig heb ik HTC ^^ Op 2 Augustus al genieten van Android 2.2…

Hmmmm, ik zelf had niet gedacht dat dat zo duur zou zijn :O Dat worden weer extra kosten boven op mijn Notion Ink Adam… (zucht.. :p).

Tsja, wat kunnen we er aan doen… Stel dat een tablet gelanceerd is, dan zal het alsnog weken of maanden gaan duren voordat hij eindelijk in Europa komt of überhaupt in een winkel. Ik denk dat je dan nog het best naar MediaMarkt kan gaan, want ik zie niet in dat Dixons straks een assortiment van 10 tablets heeft… :p (MediaMarkt lijkt me wel logisch).

Ah ja, dan kan je het altijd nog proberen ja. Ja heb ik ook hoor, maar tot nu toe heb ik één tablet die er voor mij met kop en schouders boven uit steekt.. Er is gewoon zoveel aandacht gelegd in het ontwikkelen van die tablet, dus als hij uitkomt.. Dan is hij volgens mij ook echt af… En dat is lekker..
Nee, ik heb nog geen tablet. Ik heb gewoon een goedgevulde Google Reader (±500 berichten per dag), dus alle Android en Tablet nieuws gaat wel langs mijn ogen. Voor de rest interesseer ik mij gewoon in Tablets omdat ik een beetje een gadgetfreak ben… :p Want ik heb dit jaar al een Macbook Pro + HTC Desire gekocht, waarom dan nog een tablet erbij xD (gadgetfreak??)
Voor de rest interesseer ik mij ook net zo hard in Development (web) en Webdesign. Dus eigenlijk komt al dat tablet nieuws mij aanwaaien en schrijf ik er over op Tabletworld.nl

Klopt, gaat automatisch.

De prijs staat nu op 400 - 500 dollar. Ik hoop dat ze dat gaan redden en dat hij iets goedkoper wordt in Euro's (dat ze wel valuta verschil meenemen). Dan heb je nog 4 versies, WiFi + TFT LCD, WiFi + 3G + TFT LCD en hetzelfde bij de andere 2 alleen dan heb je een PixelQI scherm met TFT LCD (dat is echt niet normaal hoe lekker dat is :O). Kan je switchen tussen TFT LCD en PixelQI, dan kan je hem bijvoorbeeld ook zeer gemakkelijk als eReader gebruiken!

Bewerkt (6 november 2010 10:43)
oOMorfieusOo

oOMorfieusOo

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 93
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 11:46

Die Notion Ink Adam staat nu echt bovenaan mijn lijstje, maar houdt een 3G versie in dat er een simkaart slot in zit, of dat je dan gewoon altijd 3G hebt? Er staat namelijk bij de specificaties op de notion ink Adam site, dat er een simkaart slot in zit
Met oog op het PixelQI scherm, dit houdt toch in dat je accu langer meegaat en dat je ook kunt zitten in de zon met weinig tot geen reflectie?
Hoop dat de Adam nog voor kerst in de winkels komt te liggen, dat ik hem niet hoef te bestellen. (Lekker voor op vakantie)

Bewerkt (7 november 2010 11:46)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 7 november 2010
  • 11:49

Die simlock zal je wel via het net en voor een kleine vergoeding wegkrijgen. Je moet er eens naar googlen.

Bewerkt (7 november 2010 11:49)
oOMorfieusOo

oOMorfieusOo

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 93
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 11:51

Het gaat mij alleen om de simkaart lock, Het gaat mij er om dat er een simkaart IN kan !

(simkaart slot, is een opening waar de simkaart in kan, in deze context)

Bewerkt (7 november 2010 11:51)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 7 november 2010
  • 11:58

oOMorfieusOo;56151
Het gaat mij alleen om de simkaart lock, Het gaat mij er om dat er een simkaart IN kan !
(simkaart slot, is een opening waar de simkaart in kan, in deze context/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />)
Sorry , verkeerd begrepen./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (7 november 2010 11:58)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren