Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

loep

loep

• Lid sinds 29 oktober 2016
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2019
  • 18:14

Ik heb mijn tablet met Android 7 terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen.
Nu start hij echter niet meer door. Ik krijg het opstartscherm gedurende een paar seconden en daarna een zwart beeld. Na weer een paar seconden komt het opstartscherm weer terug enz enz.. Na een aantal minuten stopt dit proces ook. Opnieuw de opstartknop indrukken geeft het zelfde resultaat.
Heeft iemand hier een oplossing voor ?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 30 augustus 2019
  • 11:42

lastig omdat je niet vertelt wat je precies gedaan hebt. Ik vermoed dat je in een recovery modus moet opstarten (vaak een knoppencombinatie ingedrukt houden, hangt af per merk) en dan nog een keer een factory reset/wipe data uit moet voeren.

Als je per ongeluk de gehele firmware hebt verwijderd (dat kan normaliter niet zomaar) dan moet je deze opnieuw installeren via een pc. Of dat makkelijk gaat hangt ook af per merk.

loep

loep

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2019
  • 17:07

Dank Nanders voor je reactie. De ellende is begonnen toen ik de tablet naar de fabrieksinstellingen wilde terugzetten. Dit om een probleem met de accu op te lossen. ( te snel leeglopen).
Dit had ik ook een keer met een andere tablet en daar was het resultaat dat de accu weer perfekt presteerde.
Nu echter ,na korte tijd een zwart scherm , begon het opstartscherm voor een paar seconden aan en daarna weer  uit te gaan.  Toen heb ik geprobeerd in de recovery mode te komen door de aan/uit knop gelijktijdig met de volume knop ingedrukt te houden, maar het proces van aan/ uit begon weer opnieuw..
 Inmiddels heb ik het apparaat weer aan de praat gekregen door misschien wel 100 keer de aan/uit knop steeds weer in te drukken . Ga ik nu echter weer proberen naar de fabriksinstellingen te gaan dan begint de ellende weer opnieuw.
Op dit moment heb ik hem weer aan de praat in afwachting van misschien een oplossing van jouw kant.
Nog even voor jouw info. Ik heb een BMXC,model K 107 tablet met Android 7.0
Kan ik misschien  een ander os installeren ? Zo ja hoe en waar kan ik dit vinden ?
Ik hoop dat je met deze info iets uit de hoge hoed kan toveren ?
Groet Loep

nanders

nanders

• Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 1 september 2019
  • 12:37

Ik heb helaas geen hoge hoed met oplossingen! Over het algemeen moet je het doen met het OS wat meekomt met je apparaat. Voor populaire toestellen bestaan er soms wat aangepaste firmware gemaakt door enthousiastelingen. Voor jouw toestel is mij niets bekend, voor wat dat waard is.

loep

loep

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 1 september 2019
  • 17:10

Ok ik begrijp  het. Is het nu einde verhaal of is er toch nog iets te proberen ?

nanders

nanders

• Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 1 september 2019
  • 17:26

Ik zou zelf nog een keer die reset proberen als het niet is geslaagd, of je dat aandurft moet je zelf beslissen :-)

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2387
  • Reputatie 20
  • 2 september 2019
  • 13:46

Niet elke merk heeft eenzelfde herstartvolgorde.

probeer eens andere toetsen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

loep

loep

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 2 september 2019
  • 17:18

Ik heb maar 2 knoppen, een voor starten en een voor geluid. Het indrukken van beide knoppen geeft geen resultaat.
Het apparaat schakelt uit met zwart scherm en verder niets.
Ook met paperclip of via Instellingen "Fabrieksinstellingen"  helemaal niets.
Om hem nu weer aan de praat te krijgen moet ik zo`n "100 keer" de startknop indrukken en ben ik weer binnen.
Ik sta eigenlijk op het punt het maar op te geven of hebben jullie nog een laatste suggestie ?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 september 2019
  • 09:43

Kan zo niet exact jouw type tablet vinden maar check de YouTube link.

https://youtu.be/4xeUiztljaI

loep

loep

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 3 september 2019
  • 17:40

de instructies in het video filmpje heb ik wel 10x geprobeerd ,maar steeds kwam weer het startende opstartscherm aan/uit te voorschijn..
Het vreemde is dat als het apparaat met heel veel moeite eindelijk opgestart is ik alle functies ( mailen,surven) gewoon kan gebruiken, alleen de batterij is in no time leeg.
Moet ik hem maar weggoien ????

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren