Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Haramo

Haramo

• Lid sinds 19 augustus 2014
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 7 december 2018
  • 21:47

Hey

Ik kocht volgende tablet (2 stuks voor de kinderen) via amazon:

10.1" Inch Android 7.0 Tablet PC,PADGENE S11 2GB RAM 32GB Phablet Tablet Quad Core Tablets Dual Camera Sim Card Slots Wifi GPS Bluetooth 4.0 Google Play [2018

Heel raar, de  kerner versie: beide tablets zijn hetzelfde buiten de kleur blauw en roos (achterzijde), de  kernel version datum  06th dec 2017 en de andere is  21st september 2018. ook andere nummers hier te zien?

Kan er iets  misgegaan zijn bij de eerste installatie bij de leverancier/fabrikant, van de android software op deze tablets ?

ik wil familly link van google gebruiken maar merk telkens als dat ingesteld is dat de tablets wel opstarten maar enkel zwart scherm geven en ze zijn wel aan want famiily link ziet ze.

minimum vereiste zouden ok moeten zijn, namelijk android 7.0 maar toch tijdens intallatie zegt family link dat andorid 5.0 op systeem zit en of ik toch wil doorgaan. maaja, het werkt toch dus… .

via veilige modus blijft het zwart

Vraag me dan af of het toch geen google app is dat de oorzaak is?

google play services moest ik wel eerst updaten voordat ik family link kon gebruiken.

Dit heb ik gedaan via een derde partij app, want raar, vond de google play services van google LLC niet op play store!

Nu heb ik alles gereset en om dan opnieuw te beginnen en dan weer na afzetten van tablets, en terug aan zetten, staan ze aan maar ja zwart scherm.

Deze keer heb ik dan geen derde partij geinstalleerd om de google play services te updaten, maar heb enkel mijjn account aangelogd, wifi ingesteld , en enkel uren later gaan zien en de google play services versie 7.5.71 werd geupdate naar versie 14.7.99. 

Ergens las ik dat google play services nummers gelijk moeten zijn aan de android versie? hmmm maar dan zal family link niet geinstalleerd kunnen worden? hmm

Dit moment: de twee tablets werken goed, spellekes op gezet, kinderen hebben er mee gespeeld, eens uitgezzet, terug aan gezet, maar nog geen famillylink  geinstalleerd en nog mijn account zit er nog op, maar normaal zal een email adres dat aangemaakt is voor elk kind,gebruikt worden dan.

Maar durf family link niet te installeren tot ikzeker ben dat dat geen zwart scherm veroorzaak? of moet er nog een andere app geupdate worden ? ik zeg maar wat.. .

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6484
  • Reputatie 250
  • 7 december 2018
  • 23:06

heb je hier ook al gekeken voor mogelijke opties.

Haramo

Haramo

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 8 december 2018
  • 12:21

ja, met die stappen hebben we de  tablets kunnen instellen en dan via onze gsm volgen wat kinderen doen  en toestemming geven om een app te installeren… .

Dus niet zozeer dat we  problemen ondervonden met familylink  werking maar eerder:

dat we vrezen als we family link terug installeren, zwarte scherm terug tevoorschijn komt, .. .

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6484
  • Reputatie 250
  • 8 december 2018
  • 13:13

google playservice kan alleen werken met een bepaalde android versie en ook al zou je een hogere versie proberen dan zal hij domweg niet installeren…….dus dat je een update krijgt is dat oke'.

werken andere apps geïnstalleerd vanuit de officiële playstore wel? zo ja dan is er ook niets aan de hand met de google playsevice..

je zou ook nog kunnen proberen om een losse family apkte installeren (bijvoorbeeld een lagere versie) klik hier om een apk te downloaden vanuit apk mirror….let erop dat je voor jouw type (processor) neemt.
de site apk.mirror is veilig.

ook zou je ook nog op de site van de fabrikant tablet kunnen checken of er problemen met Android os zijn.

Bewerkt (8 december 2018 13:23)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6484
  • Reputatie 250
  • 8 december 2018
  • 13:41

en niet onbelangrijk is deze tablet wel voorzien van de officiele Android playstore en playsevice?

Haramo

Haramo

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 8 december 2018
  • 15:58

Ok, inderdaad spelletjes van play store werken goed, en  nu weer tablets uitgezet en aangezet, geen zwart scherm.

wel opgemerkt:
opstartijd (boot) van zelfde tablets:

ene duurt 30 sec (roze tablet)  = kernel versie is van 2018 - 21092018
andere duurt 01:39! (blauwe tablet) = kernel versie is van 06 dec 2017

Raar dat die ene een oudere kernel versie heeft en daardoro zeker 3 keer meer tijd nodig heeft om op te starten?

Gogle play services werd inderdaad automatisch geudpate.

Ik heb gisteren de leverancier hierover aangesproken.

en zal zeker je voorstel proberen om family link via andere manier te installeren en opletten op versie. alhoewel liefst had ik recente versie, (veiligheid?).

Haramo

Haramo

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 8 december 2018
  • 15:59

Hoe kan ik zien of de android en play services de enige echte is?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6484
  • Reputatie 250
  • 8 december 2018
  • 19:22

de play store app moet eruit zien als onderstaande afbeelding.

maar waneer gaat het nu precies fout?

A:  tijdens het aanmelden/doorlopen op de smartphone/tablet waarmee je account wilt aanmaken.

B:  het moment dat je gaat inloggen/aanmelden op de tablet (kinderen) waarvan je een aanmelding al gereed hebt maar alleen nog moet aanmelden en doorlopen om de tablet bruikbaar te maken voor je kinderen.

Haramo

Haramo

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 8 december 2018
  • 22:04

Er is geen probleem nadat family link volledig ingesteld is. Dus ook reeds mijn eigen account verwijderd en kinder gmail account toegevoegd.

Alles werkt goed, kind kan bericht sturen en wij accepteren om een app te laten installeren.

Dus alles functioneert hoe het moet.

Enkel: bij uitzetten van de tablet, daarna aanzetten, zwart scherm, en family link blijft de tablet monitoren en ziet 'm ook.

Veilige modus: blijkft op zwart scherm.

Dus ik weet niet wat dit veroorzaakte. de familly link of iets anders..

Playstore app icoontje: op onze tablet is dat zonder de tas, dus enkel driehoek en de kleuren komen overeen.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6484
  • Reputatie 250
  • 9 december 2018
  • 09:37

Als ik goed begrijp zodra je de tablet uitzet en weer aan krijg je een zwart scherm met ergens in een hoek de melding veilige modus?
zie ook onder blauwe pijl screenshot.

Bewerkt (9 december 2018 09:45)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren