Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

PinkBunny666

PinkBunny666

• Lid sinds 09 juli 2018
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2018
  • 01:27

Hi Iedereen,

Ik heb een vraagje over een normale update van lollipop naar Marshmallow. 

Ik had eindelijk de update gekregen voor de Lenovo Tablet. Dat heeft een tijdje geduurd dus ik was daar heel blij mee. Tijdens het update proces bleek een zip bestand corrupted wat ik vreemd vond en vind omdat het een bestaande update was. Ik had er verder niet mee gerommeld. 
Ik moest een reset doen en toen heb ik de tablet gereboot. Uiteindelijk heeft hij toch een update van 5 naar 6 gedaan alleen al mijn interne en externe gegevens (alles) was weg. Zelfs geen back up???? Ik begrijp er totaal niets van. Ik heb al een recovery gedaan maar deleted files krijg ik niet meer goed. Ik weet ook niet of de tablet nu goed is te gebruiken of dat hij nu corrupted is ???? hij doet het wel gewoon maar alles is weg. 

Wat kan ik hier mee beginnen??? Ik vrees dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen maar ik vroeg mij af of iemand weet van een beter recovery progje  of een andere trick om nog wat stuff naar boven te krijgen. Ik kan natuurlijk altijd nog opnieuw beginnen maar wil liever eerst wat boven water halen. 

Hebben jullie dit weleens meegemaakt????  Ik kan hier echt niets mee beginnen. ANY HELP ZOU SUPER WELKOM ZIJN>

Bewerkt (9 juli 2018 01:31)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6184
  • Reputatie 250
  • 9 juli 2018
  • 14:58

over het algemeen wordt bij een factory reset alles verwijderd (je krijgt die waarschuwing ook) en soms gebeurt het weleens dat een update bestand corrupt raakt tijdens het downloaden, in zo'n geval kun je het beste het cache en de gegevens wissen op die manier kun je het corrupte bestand opnieuw downloaden zonder eerst een factory reset te doen zodat je  bestanden op je toestel blijven staan.

je zou kunnen proberen met bijvoorbeeld DiskDigger (zie link) de verloren bestanden terug te krijgen….er zijn meer van zulk soort apjes.
verder is hier al heel wat geschreven over restoren van verloren foto's/bestanden enz…. gewoon even zoeken hier op het forum.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.defianttech.diskdigger

in het vervolg tijdig een back-up maken naar een externe schijf/nas of gebruik google foto's en upload ze naar drive of gebruik een ander cloud medium.
zorg wel altijd dat synchroniseren aan staat of dat je bijvoorbeeld alleen laat uploaden zodra je met een wifi netwerk verbonden bent (scheelt data op je abbo) 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.photos

Bewerkt (9 juli 2018 15:04)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren