Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

6IXTH

6IXTH

• Lid sinds 22 november 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 november 2017
  • 13:17

Goedendag allen,

Ik heb sinds kort een Android radio (tablet idee) en nu vraag ik me af of er ook app's zijn om dit systeem wat sneller te maken.

Er zijn een hoop processen onnodig die gestart worden. En soms heeft hij in het begin moeite met apps laden ect.
Als hij tijdje gestart is dan verloopt dit soepeler.

Eigenlijk ben ik opzoek naar een app die veel kan uitschakelen en echt alles kan veranderen.
Ik zoek namelijk ook de functie om je scherm uit te zetten maar wel het geluid door te laten gaan ( dus niet het systeem helemaal uit) en om hardkeys te kunnen wijzigen.

En dan de moeilijkste vraag. De radio leunt ietjes schuin naar achter omdat mijn Dashboard van de auto nou emaal zo loopt. Bestaat er iets om je beeld zo te reflecteren zodat het scherm rechter lijkt te staan door diepte verhouding aan te passen ofzoiets?

bij voorbaat dank,

Mark.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6484
  • Reputatie 250
  • 22 november 2017
  • 14:47

de snelheid van de android radio zijn afhankelijk van het type processor en werkgeheugen je zou om hem sneller te kunnen maken hooguit apps te stoppen of verwijderen, bij instellingen/apps/klik op een app en kies nu stoppen of gedwongen stoppen op diezelfde plek kun je de betreffende app ook verwijderen. als het een standaard of systeem app is dan niet.

verder zou je het toestel kunnen rooten en de processoren te overklokken met een appje zoals (cpu tuner) klik hier voor dat appje die ik bedoel er zijn er natuurlijk veel meer, let op! rooten is niet voor de gemiddelde gebruiker weggelegd en zeker niet voor een android radio waarvan het systeem toch al moeilijk aan te komen is mocht het rooten verkeert gaan..

verder zou je voor het scherm dimmen bijvoorbeeld het appje macrodroid kunnen proberen met deze app kun je allerlei triggers instellen bijvoorbeeld zodra je verbinding maakt met wifi,bluetooth een bepaalde applicatie enz….kun je het automatisch laten dimmen klik hier voor macrodroid.

wat de on screen buttons betreft daarvoor moet je root hebben om die aan te passen naar wens er zijn wel apps die zonder root werken maar niet alles mee kunt , klik hier voor bijvoorbeeld de app button remapper.

ik weet niet hoe handig je bent maar wat scherm kantelen betreft (vanwege slecht zicht) zou je alleen dmv een opvulring achter de radio te plaatsten die schuin loopt en daardoor kantelt of de sleeve waarin de radio zit schuin omhoog of omlaag te verplaatsten in de juiste richting en dan een vul ring erachter.

ps je hebt toch niet toevallig zo'n android radio tablet merk (Joying) zoiets als deze hier of heb je echt een android twee din autoradio of nog handiger vermeld even het type radio erbij.

Bewerkt (22 november 2017 15:21) | Extra info.
6IXTH

6IXTH

• Lid sinds 22 november 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 november 2017
  • 15:58

Bedankt voor alle informatie er zit zeker handige app's bij. 

Ik denk dat ik toch wel me radio wil gaan Rooten maar zal dit eerst "oefenen" op me android telefoon haha

https://autowolf.nl/nl/home/572-aw9499s-seat-ibiza-2din-7-inch-android-navigatie-dab-multimedia-car-pc.html
Dit is de 2DIN radio die ik momenteel in de auto heb

En dit is hoe mijn dashboard loopt :
(DIit is niet mijn foto haha)

zoals je een beetje kunt zien kantelt de bovenkant een stukje naar achter. hier door verslechterd het zicht op de radio en al helemaal voor andere passagiers.

Bewerkt (22 november 2017 16:08) | link werkte niet, nu wel.
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6484
  • Reputatie 250
  • 22 november 2017
  • 16:34

in eerste instantie is het jammer dat je voor zo'n type radio gekozen hebt er zijn 2 din radio's die een gemotoriseerd scherm hebben zie ook filmpje vanaf 1 minuut 48 er zijn er die zowel omlaag als omhoog kunnen.

voor het schermprobleem kun je het beste even langs een garage gaan misschien hebben zij er wel een speciaal paneeltje ervoor. 

https://www.youtube.com/watch?v=14pnhYRxbTk

en het rooten zou ik me eerst maar eens goed in verdiepen het kan heel snel mis gaan en dan zit zo dadelijk met een autoradio die niet meer opstart…..een telefoon kun je snel even aan een pc hangen als er iets mis is gegaan met een autoradio is dat niet zo eenvoudig……je bent gewaarschuwd!

ik weet wel uit ervaring dat veel van zulke autoradio's standaard root acces hebben.. je zou ook even kunnen checken met dit appje of dat met jou radio ook het geval is.

Bewerkt (22 november 2017 16:44)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren