Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

FrankNL

FrankNL

• Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2015
  • 12:36

Hallo,
In Frankrijk kochten we bovenvermelde tablet maar er kunnen haast geen apps meer opgezet worden.
Als ik bij opslag kijk dan zie ik:
0,98 GB Interne opslag, beschikbaar 36,34 MB
11,67 GB Interne opslag, beschikbaar 10,15GB
SD 14,62 GB, beschikbaar 9,21GB

Volgens de specificaties moet hij 16GB zijn, maar kennelijk zit de geheugenindeling in de weg?
Heeft iemand een verwijzing naar een oplossing of de oplossing?
Is het settings of hardware.

Sorry ik ben niet zo goed thuis in de Android, maar dit lijkt me geen uniek probleem.

Bij voorbaat hartelijk bedankt
Frank

Bewerkt (19 juli 2015 12:39)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 20 juli 2015
  • 10:59

de interne opslag is gepartinioneerd in 3 delen. De eerste partitie is gereserveerd voor het Android OS en kun je niet zien/benaderen. De tweede partitie is voor Android apps (de 0.98 GB partitie). De derde partitie is voor persoonlijke documenten (de 11.67 GB partitie). Samen kan dit best 16 GB zijn (hoeveel ruimte de eerste partitie inneemt kun je niet gemakkelijk zien). Vaak kan hier (of op het SD geheugen) wel wat app data op gezet worden (bv kaartmateriaal van navigatieapps of voorkeursinstellingen), maar niet de gehele app zelf.

Normaliter kun je deze partitieindeling niet zomaar wijzigen.

FrankNL

FrankNL

• Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2015
  • 22:23

Bedankt voor je reactie.
Die opdeling is kennelijk iets wat af fabriek bepaald is. Ik heb nu ruimte over die ik anders zou willen inzetten.
Je spreekt over normaliter kun je de indeling niet wijzigen….. Hebben we het dan over een truukje?

gr, Frank

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 22 juli 2015
  • 10:32

Je spreekt over normaliter kun je de indeling niet wijzigen….. Hebben we het dan over een truukje?

In het verleden heb ik voor sommige toestellen wel eens gezien dat deze partitie anders werd. Zo had ik een Samsung Galaxy S2 die eenzelfde partitiestructuur had die jij ook beschrijft. Na het installeren van een andere (opensource) ROM/firmware kreeg ik 1 groot app+opslaggeheugen. Dat is echter heel toestelspecifiek, en voor jouw toestel moet dat dan naar net gemaakt zijn door een stel enthousiaste (en vrijwillige) ontwikkelaars.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren