Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

TrojanHorse

TrojanHorse

• Lid sinds 27 september 2014
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 september 2014
  • 10:15

Goedemorgen,

Mijn ouders hebben een tablet, ik doe het onderhoud/cq beheer. Op vakantie hebben ze blijkbaar een tablet besmetting opgelopen met Trojaans Paard. Hun Avast antivirus maakt hier ook melding van. com.android.server Trojaans Paard (Android:agent-EZJ (Trj) Avast zet com.android.server terug naar fabrieksinstellingen, maar dit werkt niet. Het blijft terugkomen. Het is helaas geen false positive, aangezien er continue popups en medlingen en geluidjes van advertentie verschijnen, ook middenin het surfen en het typen. Dus er is wel degelijk een probleem! Er is namelijk nauwelijks fatsoenlijk te surfen.

Om een lang verhaal kort te maken, van alles geprobeerd, allerlei onbekende apps verwijderd, diverse malware apps uitgeprobeerd, uiteindelijk teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar binnen no time, weer hetzelfde liedje en nog erger als voorheen. Hoe krijg ik dit gefixt? Com.android.server is toch niet te verwijderen is onderdeel besturingssysteem?
Iemand een oplossing? Wat zie ik over het hoofd?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Annelies

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 september 2014
  • 09:05

misschien moet je de firmware opnieuw installeren. Hoe dat gaat hangt af van je toestel. Om welke tablet gaat het?

TrojanHorse

TrojanHorse

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 28 september 2014
  • 10:13

Het gaat om een Zeepad 9XN ANDROID 4.2.2 .

Stel dat ik dat ga doen, nieuwe firmware. Hoe kom ik daar dan aan en/of hoe doe ik dit dan?

Bedankt voor jouw reactie

Groetjes Annelies

Bewerkt (28 september 2014 10:42)
nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 september 2014
  • 11:00

Omdat het installeren van firmware anders gaat voor elk toestel, heb ik je topic verplaatst naar het Overige tablets forum

Annelies/Karin: hier staat informatie over het installeren van nieuwe firmware op de Zeepad: http://zeepad.net/9XN.html

maar dat is wel een rigoureuze oplossing. Welke apps heb je geprobeerd?

TrojanHorse

TrojanHorse

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 28 september 2014
  • 11:45

Hi Nanders,

Ja, dat vind ik zelf ook rigoreuze oplossing, maar indien nodig, moet het maar! Ik heb het paard geprobeerd te verwijderen met Avast, Malware bytes anti malware. Nog Zooner antivirus laten draaien. Advertentieinstellingen bekeken en nogmaals ingesteld. Diverse onbekende apps van het apparaat verwijderd. Nog een keer clean master gebruikt. Uiteindelijk terug naar Fabrieksinstellingen. De MBAM en Zooner vonden overigens niets. Aleen Avast detecteert het! Maar er is wel degelijk iets aan de hand.

Er komt ook continue een notificatie van Du battery saver, maar de app staat er niet op en is niet eens compatibel met tablet. Zelfs na het resetten naar fabrieksinstellingen was deze boodschap binnen no time terug op tablet. Ik heb het idee dat het daar ook mee te maken kan hebben, maar ik kan niets vinden.

Ik ga jouw link even bekijken.

Annelies

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 september 2014
  • 12:23

vindt deze ook iets? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brosmike.airpushdetector

TrojanHorse

TrojanHorse

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 28 september 2014
  • 13:11

Deze app Air Pushdetector heb ik gisteren gevonden en opgeschreven als probeer mogelijkheid. Echter ik heb de tablet nu niet tot mijn beschikking om te testen. Binnenkort neem ik hem mee naar huis. Nu kunnen ze hem met restricties laagdrempelig gebruiken om te whatsappen. Ik heb ook nog Ad-network Scanner en Detector gevonden van Lookout, ken je die toevallig ook. Deze wil ik ook nog wel een keer proberen.
Ik heb nog een beetje reserve om tablet op mijn eigen netwerk te gebruiken om te voorkomen dat mijn eigen apparatuur besmet raakt of is dit niet mogelijk?
In ieder geval super bedankt voor het meedenken?

Annelies

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2367
  • Reputatie 20
  • 28 september 2014
  • 21:41

Ik heb op m'n pc ooit eens een soortgelijk iets gehad. Tot bleek dat het programma wat ik er altijd als eerste op zette, besmet bleek te zijn.

Mijn vraag is dan ook: als je reset naar fabrieksinstellingen en GEEN account aanmaakt en verder GEEN apps installeert, dus gebruiken zoals uit de doos, heb je het probleem dan ook ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2367
  • Reputatie 20
  • 28 september 2014
  • 21:43

Die notificatie van Du battery saver, is die echt van DU of is het een reclame voor DU ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

TrojanHorse

TrojanHorse

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 29 september 2014
  • 09:24

Door Timelord; ´Ik heb op m'n pc ooit eens een soortgelijk iets gehad. Tot bleek dat het programma wat ik er altijd als eerste op zette, besmet bleek te zijn.

Mijn vraag is dan ook: als je reset naar fabrieksinstellingen en GEEN account aanmaakt en verder GEEN apps installeert, dus gebruiken zoals uit de doos, heb je het probleem dan ook ?´

Hi Timelord,

Ik weet het moment niet zeker! Dat zou ik de volgende keer kunnen uitproberen. Even wachten voordat ik mijn Google account activeer, dat zorgt er natuurlijk inderdaad voor dat een aantal apps meteen worden geupdate. Ik ga dat de volgende keer uittesten. Alle tips zijn welkom Bedankt!
Ik laat hier de vorderingen wel weten.

Annelies

Bewerkt (29 september 2014 09:27)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren