Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dennis118

dennis118

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2011
  • 13:15

Om de nieuwste firmware versie 3245, te kunnen flashen, dien je gebruik te maken van een zogenaamde Recover card. Deze Recover card maak je van een microsd kaart. Overigens is deze recover card ook te gebruiken voor de oudere firmwares.

Voordeel van de Recover card is, dat je niet meer hoeft op te starten in het recover menu. Het enige wat je nu nog maar hoeft te doen is, de recover card plaatsen en daarna je apparaat in te schakelen. Je apparaat zal dan automatisch booten vanaf de Recover card en zo de firmware flashen.

Ik zal hieronder stap voor stap uitleggen hoe je een recover card maakt.

1. Download het programma WinHEX via de link: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service. Plaats alvast je microsd kaart in je computer.

2. Na het rar bestand uitgepakt te hebben, zul je zien dat er een map Winhex staat en een bestand aben.start sector.001. Open de map Winhex en open het bestand winhex.exe

3. Na het programma geopend te hebben, ga je naar Options –> General. In het veld “folder for temporary files” kun je aangeven waar je je tijdelijke bestanden wilt opslaan, selecteer een map door op het vakje met de 3 stipjes te drukken. In het vakje “folder for images and backup files” doe je hetzelfde.

4. Ga vervolgens naar Tools–> Disk tools–> Clone disk. In het vakje “Source: raw image file” plaats je het bestandaben.start sector.001. In het vakje“Destination: Medium”selecteer je je drive waar je microsd kaart zich bevind. In het vakje “start sector (destination)”zet je 0 neer. Druk vervolgens op OK.

5. Je zal nu een melding krijgen, hier kan je wederom op OK drukken. Winhex zal nu je microsd kaart gaan omzetten.

6. Vervolgens krijg je de melding dat alles goed is gegaan en dat de operatie is voltooid. Haal nu de microsd kaart uit je computer en plaats hem wederom weer terug in je computer. Je krijgt nu de melding dat de sd kaart eerst geformateerd moet worden. Formateer je kaart FAT32 en vink snel formateren aan.

7. Je kaart is nu omgezet naar een Recover card, je kan nu de bestanden welke je nodig hebt om te flashen op je kaart plaatsen.

8. Plaats je microsd kaart in je apparaat ( voor de FT is dit de sdpoort tussen de twee usb poorten in) en zet je apparaat aan. Het apparaat zal nu booten vanaf de sd kaart en de nieuwe firmware installeren.

LET OP: Met het programma WINhex verander je je bootsectors op je Microsd kaart, hierdoor kan het zijn dat deze in andere systemen mogelijk niet meer werkt.

Uiteraard is bovenstaande op eigen risico!!!!

Hierbij ook de firmware update 3245, te downloaden via deze link: http://www.megaupload.com/?d=PUR3BJ2G

Bewerkt (6 maart 2011 13:15)
ErikM

ErikM

• Lid sinds 18 februari 2011
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2011
  • 16:30

Hoi Dennis, ik ga deze “how do” goed bestuderen en ( desnoods) met hulp van een van de techneuten van onze computerclub, binnenkort proberen.

Een paar vragen ( ja ik weet het, ik ben een digibeet als het op dit soort dingen aankomt)
- het microsd kaartje, moet die een minimum capaciteit hebben ?
- Moet het kaartje altijd in het slot blijven zitten of kan het er uit nadat het flashen ( succesvol) is gebeurd ?
- kan het kaartje daarna weer voor andere opslag gebruikt worden of is het beter om haar te bewaren voor toekomstige flash / firmware upgrades ?

Even ter verduidelijking, ik heb nu 2 x een 8 Gb kaartje in de FT2 zitten. Maar als een van deze kaartjes na de actie niet echt meer geschikt is voor andere dingen, kan ik misschien beter eerst voordat ik aan de klus begin een ander kaartje ( met minder capaciteit ?) kopen en gebruiken.

Bewerkt (6 maart 2011 16:30)
dennis118

dennis118

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2011
  • 20:11

- Een microsd kaartje van 1gb is meer dan voldoende
- Het microsd kaartje kan na het flashen weer uit het apparaat gehaald worden.
- Ik zou het kaartje na het flashen bewaren voor toekomstige nieuwe updates.

Ik zou zoals ik al eerder zei, een apart kaartje gebruiken of aanschaffen van 1gb en deze dan voortaan te gebruiken voor het flashen. Het is namelijk zo dat Winhex de bootsectors van je Sd wijzigt, hierdoor KAN het zijn dat het kaartje niet goed meer werkt. Ik zou hier dus geen kaartje van 8gb voor gebruiken, dat is zonde.

Als je de How to stap voor stap doorloopt kan het niet fout gaan.

Bewerkt (6 maart 2011 20:11)
Robert_Mertens

Robert_Mertens

• Lid sinds 11 januari 2011
  • Berichten 189
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2011
  • 20:50

Hoi Dennis,

Kijk daar hebben we wat aan. Dit staat natuurlijk niet in een gebruiksaanwijzing die bijgeleverd wordt.
Perfect.
Robert

Bewerkt (6 maart 2011 20:50)
dennis118

dennis118

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2011
  • 21:18

Robert,

graag gedaan!

Bewerkt (6 maart 2011 21:18)
ErikM

ErikM

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2011
  • 23:52

Nog een vraag, als ik het goed begrijp, moet er na punt 7 ( als de Msd kaart dus is omgezet in een recory kaart ) EERST het bestand , firmware update 3245 op het kaartje worden gezet en dan het kaartje in de FT2 die vervolgens wordt aangezet en de update van de firmware geschied dan automatisch….

Ja toch ?

Bewerkt (6 maart 2011 23:52)
RobertNL

RobertNL

• Lid sinds 26 december 2010
  • Berichten 95
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2011
  • 07:11

Mooie how to, heb nog niet gezien dat deze nodig was voor de ZT-180 (v2), maar wat niet is kan nog komen.

Bewerkt (7 maart 2011 07:11)
dennis118

dennis118

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2011
  • 11:52

ErikM;114869
Nog een vraag, als ik het goed begrijp, moet er na punt 7 ( als de Msd kaart dus is omgezet in een recory kaart ) EERST het bestand , firmware update 3245 op het kaartje worden gezet en dan het kaartje in de FT2 die vervolgens wordt aangezet en de update van de firmware geschied dan automatisch….

Ja toch ?

correct, je microsd plaatsen in de sd poort tussen de 2 usb poorten. Daarna je FT2 inschakelen. Voor de rest gaat het allemaal automatisch. Als de update voltooid is zal je de melding “remove sd card en reboot device” krijgen.

Bewerkt (7 maart 2011 11:52)
ErikM

ErikM

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2011
  • 15:50

Ik heb het geprobeerd. Maar ik heb de indruk dat het (nog) niet gelukt is. De stappen 1 tot en met 7 heb ik uitgevoerd. nadat ik de kaart uit de comp haalde en er weer terug in plaatste kwam er GEEN melding dat de kaart geformatteerd moets worden. vervolgens heb ik de kaart “handmatig” geformateerd ( Fat32 ) en daarna het bestand android.rar ( via de link verkregen update 3245 ) uitgepakt naar de sd kaart. Deze uit de PC, in de sleuf van de FT2 ( tussen de USB poorten in) en het apparaat aangezet. FT2 starte normaal op en kwam in het openingsscherm. Ik zag geen activiteit die op een update of iets dergelijks duidde. Vervolgens gekeken bij de instellingen van het tablet en daar staat bij “over deze telefoon” firmware versie: 2.1 update 1 V2.0#3048Volgens mij nog de eerste firmware.

Toen de FT2 uitgezet, kaartje eruit en deze in de PC bekeken. het valt me op dat het bestand andriod.rar weliswaar via de PC is uitgepakt maar op het kaartje OOK een map andriod heeft aangemaakt waarin een aantal bestanden staan en een submap ( data).

Ook staan er op het kaartje de volgende mappen: Digital Editions / eBooks / LOST.DIR / TunnyBrowser. Deze mappen zijn allemaal leeg!

Wat kan ik het beste doen ?
De hele procedure nog een keer opnieuw doen of de bestandjes uit de map android via de PC rechtstreeks in de “root” van het kaartje zetten en dan die andere 5 lege mappen verwijderen. Om vervolgens de kaart opnieuw in de FT2 te stoppen en opnieuw proberen te flashen.

Afijn, voor dit moment stop ik er even mee ( tot het moment dat er een reactie op deze post is) want anders “verziek” ik het misschien wel helemaal…

Bewerkt (12 maart 2011 15:50)
dennis118

dennis118

• Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2011
  • 18:47

Erik,

Na stap 4, zie je dan ook daadwerkelijk dat het programma het microsd kaartje om gaat zetten. Als het goed is hoor je nadat je op OK geklikt te hebben, een balkje zien lopen en dan zie je dat het kaartje wordt omgezet. Het bestand Android.rar MOET je uitpakken en de inhoud hiervan plaatsen op de root, van je microsd kaart. Ik zou de hele procedure nog een keer doen. Ps de andere mappen worden standaard op je sd kaart gezet op het moment dat je deze plaatst in je FT2 (dus Digital Editions / eBooks / LOST.DIR / TunnyBrowser)

Op het moment dat je niet de melding krijgt dat je je sd kaart moet formatteren dan is er wat fout gegaan en is je kaartje niet omgezet.

suc6

Bewerkt (12 maart 2011 18:47)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren