Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ErikM

ErikM

• Lid sinds 18 februari 2011
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2011
  • 22:02

Hoi allemaal,
Sinds een dag heb ik een flytouch2 en inmiddels ben ik zover dat ik weet hoe ik het apparaat aan- en uit moet zetten, kan Internetten en foto's / muziek op een micro SD kaart kan bekijken / beluisteren.

Maar er zijn nog veel dingen die ik moet ontdekken, uitzoeken en moet leren……
De handleiding is beknopt en in het Engels, niet mijn sterkste kant. Daar komt nog bij dat tablet PC, Linux ( Android) voor mij een compleet nieuwe wereld is, dus je begrijpen……
vragen, vragen, vragen…..

Daarom maar een nieuw topic gestart waarin ik mijn vragen wil stellen in de hoop van jullie antwoorden te krijgen en misschien hebben andere “beginnelingen” ook wat aan de antwoorden op de vragen….

Oké, de eerste vragen:

Hoe kan ik in het bezit komen van een een PDF reader, een applicatie voor het lezen van documenten (Word doc files) en een applicatie voor het bekijken van Excel files ?

Ik ga de FT2 gebruiken voor vergaderstukken van de vereniging waarvan ik kaderlid ben. Deze stukken krijg ik per email in Word, PDF en/of Excel toegestuurd.

Via een sticky of SD kaartje kan ik ze op de FT2 zetten ( zover ben ik al) maar dan nog kunnen lezen….

Bewerkt (26 februari 2011 22:02)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2011
  • 22:05

Neem aan dat er market opzit?
Dan zou je voor word documenten etc kunnen kijken naar ThinkFree office (even zoeken hierop)
Voor pdf zou ik adobe reader kiezen.

De betaalde versie van thinkfree office kan ook pdf's lezen

Bewerkt (26 februari 2011 22:05)
WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

• Lid sinds 19 december 2010
  • Berichten 232
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2011
  • 22:42

Documents to go / Adobe reader / Office Suiter ( viewer ) zijn ook allemaal apps. waar jij wellicht wat mee kunt en FREE !!

Bewerkt (26 februari 2011 22:42)
japjum

japjum

• Lid sinds 27 november 2009
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2011
  • 06:06

en voor dat je de market gaat gebruiken moet je een google account aanmaken met bv een gmail email adres en als je dat email adres aan je vereniging geeft hoef je je pdf word exel bestande niet meer via een usb stick erop zetten maar vanuit je mail en waarschijnlijk ga je een foutmelding krijgen met market die oplossing staat uitgelegd in het ander ft2 topic misschien wat over zichtelijker als we daar alles over de ft2 houden

mvg jaap

Bewerkt (27 februari 2011 06:06)
ErikM

ErikM

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2011
  • 19:18

Adobe reader, voor PDF, geinstalleerd en werkt prima. Ook heb ik documents to go geinstalleerd, draait ook goed maar toch een vraag erover. Ik dacht namelijk dat ik de free versie had binnengehaald ( via een gmail account) en de applicatie geinstalleerd. Wat me gelijk opviel, er zit ook een PDF reader “ingebouwd” terwijl ik dacht dat die alleen in de betaalde versie zit. Of is het zo dat deze ( en mogelijk nog andere) opties er wel inzitten maar pas actief worden als ik een “sleutel” koop ?

Nog een vraag, de standaard meegeleverde e-reader doet het ook, ik heb inmiddels van een vriend een aanzienlijke collectie e-books gehad die ik ook gewoon kan openen ( lezen). Maar eigenlijk zou ik een e-book reader willen hebben die ook de covers van de boeken in de “boekenkast” laat zien. Bij de standaard reader zie ik alleen maar hetzelfde plaatje voor alle aanwezige boeken ( een soort boom met Chineze tekens). Welke ( gratis) e-book reader adviseren jullie mij die de covers laat zien ?

Bewerkt (28 februari 2011 19:18)
dennis118

dennis118

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2011
  • 21:50

Ik gebruik wow reader, bevalt erg goed. Te downloaden via de market

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (28 februari 2011 21:50)
WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

• Lid sinds 19 december 2010
  • Berichten 232
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2011
  • 22:12

ErikM;110666
Welke ( gratis) e-book reader adviseren jullie mij die de covers laat zien ?

Aldiko of Laputa ;-)

Bewerkt (28 februari 2011 22:12)
ErikM

ErikM

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2011
  • 18:19

dennis118;110805
Ik gebruik wow reader, bevalt erg goed. Te downloaden via de market

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Tja, WOW Reader, ik heb begrepen dat deze standaard in de FT2 zou zitten.
Alleen….. kan het echt niet vinden.
Downloaden via de market…. Welke market ?

Sorry als ik `domme` vragen stel, ik ben een echte newbe als het om android en tablet pc gaat/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />

Bewerkt (1 maart 2011 18:19)
dennis118

dennis118

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2011
  • 19:25

ErikM;111418
Tja, WOW Reader, ik heb begrepen dat deze standaard in de FT2 zou zitten.
Alleen….. kan het echt niet vinden.
Downloaden via de market…. Welke market ?

Sorry als ik `domme` vragen stel, ik ben een echte newbe als het om android en tablet pc gaat/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />

Je stelt helemaal geen domme vragen, ik ga je proberen te helpen.

Inderdaad zou WOW reader standaard voorgeinstalleerd moeten zijn op de Flytouch2, dus apart als hij er bij jou niet opstaat.Het icoontje van de marktet zou er uit moeten zien als een soort boodschappen tasje, zie het bijgevoegde plaatje van het android poppetje met het boodschappentasje (het icoontje is dus hetzelfde als dit boodschappentasje).

Als je hierop klikt, zal je bij de eerste keer je eigen moeten aanmelden, door een gmail account aan te maken, dit wijst zich vanzelf. Hierna kun je in de market zoeken. rechts bovenin staat een vergrootglas, daar op drukken en dan bijv wowreader intikken. Hierna kan je deze downloaden en wordt ie geinstalleerd.

Hoop dat het zo wat duidelijker is, zoniet vragen!!!

Bewerkt (1 maart 2011 19:25)
ErikM

ErikM

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2011
  • 06:10

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar wat ik ook doe ( gewoon googlen, via de ingebakken Chinese market, via google market, ik kan geen thinkfree of wowreader vinden in de vorm van een apps voor de FT2

Ik denk dat ik voor alle zekerheid straks op mijn werk ( geen internet) docs to go nog maar even installeer ( die heb ik er wel op gekregen) want ik moet vanavond naar een vergadering in Den Bosch en dan heb ik digitale stukken bij die ik dan moet inzien. (Vanuit het werk gelijk door)

Ik zal van de komende dagen nog verder “rommelen” want het moet toch niet al te ingewikkeld zijn lijkt me om een (gratis) viewer voor word, excel en pp files op het tablet te krijgen….. ? (PDF is geen probleem, Adobe Reader staat er op en doet het prima)

Als er iemand mij via een rechtstreekse link naar een locatie waar thinfree of wowreader staat kan leiden zodat ik die rechtstreeks kan installeren op de FT2 of op een sticky kan zetten en dan via USB op het tablet kan zetten, die krijgt van mij “eeuwige dankbaarheid”

Alvast bedankt….. Erik, Vlissingen

Bewerkt (2 maart 2011 06:10)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren