Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

afvankeulen

afvankeulen

• Lid sinds 22 oktober 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2014
  • 10:48

Ik heb een abbo bij Hollands Nieuwe. 525 MB/SMS/MIN en 500 mb extra databundel.
Iedere maand kom ik tekort, terwijl bij mijn vorige provider (vodafone) dit niet het geval was.
Ik verbruik nu gemiddeld 50 mb per dag, terwijl ik eerst op ongeveer 15mb per dag zat.
Ik heb klantenservice gebeld, en deze meldden me dat het waarschijnlijk kwam omdat ze iedere datasessie onder 100 kb die beeindigd wordt afronden naar 100Kb. Dat roept vraagtekens bij me op!!!!! Ik beeindig weinig apps, heb geen appkiller, en weet eigenlijk ook niet wanneer ik een sessie beeindig.
Vraag is nu dan ook of iemand hier ook ervaring mee heeft of dat ik de oorzaak toch ergens anders moet gaan zoeken.

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6217
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 21 februari 2014
  • 11:02

Wat geeft het toestel zelf aan hoeveel je verbruikt?
Ik weet niet welk toestel je hebt maar meestal kun je dit zien via Instellingen > Datagebruik.
Als daar aanmerkelijk verschil inzit dan weet je dat het te maken zal hebben met hoe Hollands Nieuwe het verbruik meet.
Komt het overeen dan zul je het bij jouw eigen verbruik moeten zoeken, een app die je hebt geïnstalleerd sinds je bij de nieuwe provider zit bijvoorbeeld.

Bewerkt (21 februari 2014 11:05)
afvankeulen

afvankeulen

• Lid sinds 22 oktober 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2014
  • 10:37

Het gaat om een galaxy s2. De app Onavo geeft een lager verbruik aan.
Afgelopen weekend weer een verbruik gehad van bijna 300mb terwijl ik niets aparts gedaan heb.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 24 februari 2014
  • 14:15

Hollandse Nieuwe rondt dataverbruik af naar boven, per 100 kByte. Als ik het goed begrijp vindt die afronding plaats “per sessie”. Stuur je één WhatsAppje en sluit je dan de sessie af (door de WA app af te sluiten?) dan heb al 100 kB verbruikt.

Ik kan mij zo voorstellen dat dit hard aantikt als je in een omgeving zit waar je regelmatig wifi verbindingen ter beschikking hebt. Iedere keer dat je telefoon uit sleep gehaald wordt, probeert'ie dan eerst een 3G verbinding te maken en schakelt daarna pas over naar wifi. Dat kost je dan iedere keer 100 kB als je pech hebt…

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren