Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

smartie1983

smartie1983

• Lid sinds 14 januari 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2016
  • 11:45

Hallo iedereen,  

Ik schakelde onlangs over van IOS (iPhone 4) naar Android(OnePlus X) en heb enkele concrete vragen. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. 

1.     Ikkrijg geen MELDING ALS ER EEN SMS binnenkomt. Wel als er een nieuwe mail ofbericht via Facebook Messenger binnenloopt. Dan is er een geluidssignaal én verschijnt er een pop-up op mijn beginscherm. Waar en hoe kan ik dit aanpassen voor gewone smsjes?Bij ‘onderbrekingen’ staanoproepen en berichten aangevinkt als prioriteitsonderbreking. Evenementen en herinneringen niet, hoewel ik daarvoor wel een pop-up krijg. Bij ‘App meldingen’
zie ik niet meteen een verschil bij de verschillende opties t.o.v. de instellingen voor agenda of Facebook. Wat doe ik verkeerd? 

2.     Metwelke app kan je je eigen MUZIEK AFSPELEN? Automatisch het ene liedje na het
andere? En met een zoekfunctie op artiest, titel, …?

Ik heb nu een aantal liedjesop mijn smartphone gezet via een aansluiting met de computer. Ik kan ze opslaan
in een map documenten, deelmap muziek. Wanneer ik de app ‘Documenten’ open op mijn smartphone, vind ik mijn liedjes terug. Ik kan ze ook afspelen, maar de player stopt na elke song. Tijdens het sporten moet ik dan telkens opnieuw een liedje aanklikken om af te spelen. Hij beschouwt de liedjes als tekstbestanden, aangezien er opties zijn om ze te bewerken (knippen, …). En ik kan er niet in zoeken.

Op mijn iPhone zat al mijnmuziek (aangekocht via iTunes of niet) in de Muziek app, die gratis is. Hij speelde automatisch het ene na het andere liedje af. En ik kon zoeken op titel, artiest, … Heel gebruiksvriendelijk.

Met de app ‘Play Muziek’ kanje naar je eigen muziek luisteren en gestreamde muziek. Maar die kost 9 € per maand. Ik heb voldoende eigen muziek en vind die maandelijkse kost te hoog. Is
er een gratis alternatief?  

3.      Hoekan ik een FOTO als bijlage bij een mail opslaan in de map foto’s?
Op de iPhonevolstond het om de foto zelf aan te klikken. Dan verscheen de optie ‘bewaar afbeelding’ en stond hij meteen in mijn app ‘Foto’s’. Op de OnePlus komt er niets als ik op de foto ga staan. Ik vind hem wel terug in de app ‘Downloads’,
maar kan hem niet bewerken of opslaan.  

4.      Hoekan ik de AGENDA app altijd laten openen op het maandoverzicht? 

5.      GoogleCHROME werkt wel op Wifi, maar niet in een 3G omgeving. De andere apps werken wel. Hoe komt dit? 

6.      OnePlusX vindt mijn PROVIDER niet. Ik wordt altijd verbonden met France Telecom. Er komt geen R, dus ik maak geen kosten voor roaming.

Alvast bedankt!

Bewerkt (14 januari 2016 12:12)
karel-willem

karel-willem

• Lid sinds 10 november 2015
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2016
  • 14:07

1: Instellingen > Geluid en melding > App-meldingen > selecteer de app voor je SMS

2: Play Muziek is gewoon helemaal gratis voor je eigen muziek.

3: Selecteer de foto: klik op het deel-symbool (3 bolletjes mer streepjes verbonden) > selecteer de mail-app

4: Als ik Maand selecteer. en ik sluit de app helemaal af, dan opent deze de volgende keer weer met Maand.

5: Geen idee, bij mij werkt deze altijd (en zo hoort dat ook).

6: ?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren