Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nom001

nom001

• Lid sinds 20 april 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 20 april 2016
  • 09:21

HAllo,

Ik ben in het bezit van een OnePlus One toestel, fijn ding en heb er zelf veel plezier van. Echter heb ik gemerkt dat het toestel niet automatisch zelf netwerken detecteert in het buitenland. De afgelopen 3 maanden was ik voor mijn werk wekelijks in Finland te vinden en daar viel het me op. 

Onder Instellingen > Mobiele netwerken staat Gegevensroaming aan. Verder zou ik niet weten waar ik moet kijken. Maar onder dezelfde menu staat ook Mobiele providers en deze dien ik iedere keer in Finland, maar ook bij thuiskomst in Nederland op Schiphol, handmatig te selecteren. Ook herstarten/rebooten heeft weinig effect, ik moet de provider handmatig selecteren.

Waarom selecteert mijn OPO de provider niet zelf automatisch? Is dit een bug? OF mis ik ergens een instelling??

Wie helpt me verder? Alvast mijn dank!

In het bezit van een OnePlus One.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 20 april 2016
  • 09:53

Topic verplaatst naar het Oneplus One forum

Ik heb ook een OPO maar ervaar niet wat jij beschrijft. De gegevensroaming is alleen van toepassingen of je internetverkeer actief wilt hebben in het buitenland of niet. De provider zou hij automatisch moeten pakken. 

Bij mobiele netwerken kan ik kiezen of deze handmatig dan wel automatisch geselecteerd worden. Heb je dat toevallig op handmatig staan?

nom001

nom001

• Lid sinds 20 april 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 25 april 2016
  • 11:32

Hallo,

Deze staat bij mij ook op automatisch (Instellingen > Mobiele netwerken > Mobiele providers > Automatisch kiezen > Voorkeursnetwerk automatisch kiezen)  Vind het erg vreemd dat ik dan niet automatisch een netwerk krijg.

In het bezit van een OnePlus One.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren