Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

  • RollerCoaster Tycoon® Classic

  • Bully: Anniversary Edition

  • Paper Wings

  • Pokémon GO

Trending smartphones
  • OnePlus 5T

  • HTC U11+

  • Huawei Mate 10 Pro

  • Google Pixel 2 XL

  • LG V30

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

  • ASUS ZenPad S 8

  • ASUS ZenPad 8

piekra

piekra

  • Lid sinds 06 december 2017
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #1
  • 6 december 2017
  • 20:09

Goedenavond,

Mijn naam is Pieter, ik maak al enige tijd tevreden gebruik van mijn Oneplus 3.
Ik zit altijd al bij AHmobiel, eerst prepaid, nu slim only. Ik maak dus gebruik van een soort blocks, bundels die ik aanschaf. Nu is dat niet het meest ideaal gezien mijn bereik met AHmobiel, maar daar gaat deze vraag niet over.

Ik heb sinds ik gebruik maak van Slim Only problemen met de synchronisatie over mobiel netwerk.
- Whatsapp en Messenger stoppen na een random tijd met synchroniseren.
- Snapchat, Outlook, bankieren en meer synchroniseren überhaupt niet.
- Facebook en Instagram blijven wel synchroniseren.
Dit is dus alleen het geval met mobiel internet, via Wi-Fi gaat alles goed.

Dit was op mijn vorige telefoon het geval, een HTC One M7, maar ook op mijn huidige Oneplus 3.
Ik heb de instellingen al verscheidene keren doorgewerkt, op zoek naar verkeerde instellingen.

Laatst met mijn zwager nog even gekeken en simkaarten gewisseld, AHMobiel klantenservice kon mij namelijk ook niet helpen.
Dus mijn simkaart in zijn Iphone, alles komt binnen zoals het hoort.
Zijn simkaart in mijn telefoon, het welbekende probleem.


Kunnen jullie mij helpen?
Mijn mobiel internet werkt dus wel, maar het synchroniseert niet door. En het ligt aan mijn telefoons, aangezien met een andere simkaart ik exact hetzelfde heb.

Groetjes, Pieter

gizmobinky

gizmobinky

  • Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5303
  • Reputatie 250
  • #2
  • 7 december 2017
  • 13:23

check eens de mobile internet instellingen van AH klik hier om te checken hoe ze moeten staan.

zorg ook dat je geen data besparing of accu besparing aan hebt staan en check of de apps waarmee je problemen hebt voldoende machtigingen hebben en kijk ook of de probleem apps toegang tot achtergrond gegevens via mobile data hebben, zie voorbeeld screenshots.



Bewerkt (7 december 2017 13:29)
piekra

piekra

  • Lid sinds 06 december 2017
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #3
  • 7 december 2017
  • 15:10

Dankjewel voor je reactie

Databesparing staat uit, evenals accubesparing. Daar zou het dus niet aan moeten liggen. Ook hebben de
apps de benodigde machtigingen.
De mobiel internet instellingen kwamen niet 100% overeen, de APN namelijk. Deze heb ik net aangepast,
maar het doet het nog steeds niet zoals het hoort…

gizmobinky

gizmobinky

  • Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5303
  • Reputatie 250
  • #4
  • 7 december 2017
  • 15:19

Hmmm vreemd ook de apps hebben toegang tot de mobile achtergrond gegevens en na de apn instellingen te hebben veranderd ook het toestel opnieuw opgestart.

Je zou roaming ook nog even aan kunnen zetten of verwijder de cache of gegevens van de betreffende apps even.

Verder weet ik het dan ook even niet.

Bewerkt (7 december 2017 15:21)
gizmobinky

gizmobinky

  • Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5303
  • Reputatie 250
  • #5
  • 7 december 2017
  • 15:29

Of verwijder de algehele cache in de recovery van de phone, zie filmpje.

piekra

piekra

  • Lid sinds 06 december 2017
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #6
  • 7 december 2017
  • 16:22

Na aanpassing APN gegevens de telefoon inderdaad nog even herstart, roaming staat ook aan.
Zojuist ook nog even de cache compleet geleegd en opnieuw gestart. Helaas mocht dit niet helpen… Nog steeds exact hetzelfde

gizmobinky

gizmobinky

  • Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5303
  • Reputatie 250
  • #7
  • 7 december 2017
  • 18:14

Heb je al eens een Factory reset overwogen.

piekra

piekra

  • Lid sinds 06 december 2017
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #8
  • 8 december 2017
  • 10:23

Ik zat er gisteren aan te denken inderdaad… Want het lijkt toch ergens in de instellingen te zitten.
Alleen heb ik er vrij weinig tijd voor beschikbaar, dus vandaar dat ik het eerst zo probeer

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren