Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 juni 2019
  • 18:07

ziet er weer strak uit :-)
ik ben nu Roon aan het proberen, morgen Ropieee installeren. Is wel een heel mooie interface moet ik zeggen.
Wel jammer dat er geen goede linux app is, alleen voor windows en mac (en een remote voor android, wat op zich wel gaat, maar minder mooi dan de desktop app).

Als het bevalt dan haal ik een eSata SSD schijf die ik aan mijn NAS koppel waar de Roon server op komt, met Ropieee als client.

Bewerkt (29 juni 2019 18:09)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6506
  • Reputatie 250
  • 29 juni 2019
  • 18:42

Roon en ropieee heb ook al poosje gebruikt en inderdaad een héle mooie interface…ook met het 7 inch scherm op mijn raspberry werkt dat prima en heb toen de Roon android app gebruikt.

Heb trouwens nu de combinatie raspberry/Allo isolator/Kali reclocker/Allo piano 2.1.

Voor Linux zou ik echt niet weten wat je als remote kunt gebruiken.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.roon.mobile

interface ropieee 7 inch touchscreen.

Bewerkt (29 juni 2019 18:47) | Aangepast via Androidworld Reader
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6506
  • Reputatie 250
  • 5 juli 2019
  • 15:59

ga een nieuwe voeding bouwen om op den duur over te stappen naar een allo kantana.

gebruik daarvoor een R-Core transformator en een studer 900 regulator…..deze moet ik wel zelf in elkaar zetten (solderen)

https://www.audiophonics.fr/en/r-core-transformers/r-core-transformer-30va-9v-0-9v-02a-9v-02a-63v-2a-240v-005a-p-8542.html

https://www.audiophonics.fr/en/linear-regulated-psu/regulated-linear-supply-module-op-tl072-mje15034-28v-p-12753.html

forum link DIY.

https://www.diyaudio.com/forums/power-supplies/297610-low-noise-pre-amp-dac-power-supply-mje15034-tl072-regulator-based-studer-900-a.html

nanders

nanders

• Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 juli 2019
  • 18:46

Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Ik vond het destijds overkill om honderden euro's uit te geven voor een lineaire voeding, vergeleken met de pi+dac van misschien 150 euro samen. Heb toen gekozen voor een 50 euro voeding, als tussenoplossing, waar ik wel goeie dingen over las. Ik heb geen vergelijking maar ben op zich tevreden.

Ik vermoed dat jij op een goedkope manier de kwaliteit kan benaderen van een goede lineaire voeding. Succes!

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6506
  • Reputatie 250
  • 5 juli 2019
  • 19:08

dit is echt niet overkill en ga je zeker merken.

een vriend van mij heeft een sbooster aangeschaft en gaf toch een behoorlijke boost aan het systeem, je bent dan wel zo'n kleine 300 euro lichter.

https://www.sbooster.com

en inderdaad ik probeer met zo min mogelijk middelen en zo goedkoop mogelijk een goed voedingssysteem te krijgen ik ga daar echt geen 300 euro vooruit geven.

maar goed ik laat wel weten zodra ik alles in elkaar heb gezet of het een goede keuze is geweest.

Bewerkt (5 juli 2019 19:10)
nanders

nanders

• Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 juli 2019
  • 19:12

Ik had inderdaad ook die sbooster in het vizier. Ik geloof ook zeker dat het verschil maakt! Alleen vond ik de kosten niet in verhouding. Op zich heb ik het er wel voor over maar het systeem moet een beetje in balans zijn qua specs vind ik. Wat jij doet ziet er beter uit :-)

nanders

nanders

• Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 juli 2019
  • 19:33

Maar net als jij doe ik het stapsgewijs. Ik heb eerst gezorgd dat er een goede basis is met de pi+ allo piano 2.1 en kali reclocker. Afgelopen tijd heb ik geïnvesteerd in het aanleveren van muziek met mijn NAS (synology ds918+), die ik ook voor server applicaties kan gebruiken. Ik ben nu in de weer met Roon om de UI te verbeteren. Misschien volgend jaar weer een hardware upgrade, wellicht de voeding. Vandaar de interesse ;-)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6506
  • Reputatie 250
  • 5 juli 2019
  • 19:51

ik ben trouwens wel heel blij dat ik die bryston 7B-NRB aangeschaft heb man man wat een power hebben die blokken, alles komt er nu zo gemakkelijk uit dat houdt.je niet voor mogelijk ik wist niet dat die spendor luidsprekers dat in zich hadden…..van de week nog twee van die audiofielen over de vloer gehad en die waren ook razend enthousiast een wilde zijn installatie (pink faun) ruilen voor de mijne…..gaan we niet doen

al met al is mijn installatie al aardig op leeftijd (omstreeks 1995) maar doet niet onder voor de huidige high-end spullen.
verleden week naar een mcintosh installatie plus de nieuwste b&w sprekers wezen luisteren maar daar gaan je de haren van overeind staan als je dat hoort, maar dat mag ook wel voor zo'n 25000 euro.

maar ik piel gewoon verder tot dat ik voor mij het ultieme geluid heb.

Bewerkt (5 juli 2019 19:52)
nanders

nanders

• Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 juli 2019
  • 19:56

Haha het ultieme ga je niet bereiken, het kan altijd beter :-)

Ik denk dat ik eerst moet verhuizen naar een vrijstaand huis voordat ik van die blokken aanschaf, want ik heb nu al klachten af en toe (woon in appartement), zeker na aanschaf van die subwoofer haha.

Maar wel mooi, steeds een stapje beter en blijven onderzoeken wat de beste volgende stap is.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6506
  • Reputatie 250
  • 20 juli 2019
  • 22:02

R-core transformator binnen en even profersories aangesloten……de studer 900 regulator komt volgende week binnen en dan gaan we daar mee aan de slag.

en dan moet ik onderstaande in elkaar solderen……dan moet ik wel eerst even zen! worden en niet te veel bier de avond ervoor drinken

Bewerkt (20 juli 2019 22:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren