Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5950
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 5 juli 2018
  • 18:18

ik zie het woord ook wel op belgische websites, misschien is het daar gebruikelijker…

dat resampling issue kan komen door een nieuwe linux kernel wat ik eerder hier al las:
https://volumio.org/forum/kali-reclocker-white-noise-with-bit-music-t9828.html

lijkt vooral ook met de combi kali+piano te komen: http://www.diyaudio.com/forums/pc-based/271811-moode-audio-player-raspberry-pi-1413.html

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 5 juli 2018
  • 18:23

hier hebben ze het over een probleem met de eerste versie….maar kan makkelijk liggen aan de linux in combo met de kali/piano.

zolang het maar lekker klinkt daar gaat het om.

nanders

nanders

• Berichten 5950
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 5 juli 2018
  • 18:30

Ok, ik weet even niet hoe ik dat kan checken. Op zich maakt upsampling niet veel uit. En het klinkt goed

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 5 juli 2018
  • 18:39

heb ik ook al naar gezocht maar nergens de verschillende versie's kunnen achterhalen….ook niet op het board zelf.

des al niet te min ben ik nog zeer tevreden met het geheel en dat voor weinig geld, menig duurdere streamer haalt dit niveau niet.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 12 augustus 2018
  • 00:45

@nanders bevalt de combinatie kali/piano nog goed?

Mijn vriend wil ook graag zo'n combinatie kali/piano. vanwege het feit dat hij geen dac of digitale ingangen heeft en genoodzaakt is om direct naar de stereo ingang te gaan dan blijft alleen de piano over.

nanders

nanders

• Berichten 5950
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 12 augustus 2018
  • 07:42

Elke keer als ik hem aan zet denk ik nog: Yes!! Dat komt ook wel door die sub woofer die ik echt heerlijk vind. Dus ja, ik kan hem wel aanraden. Ik kan het natuurlijk moeilijk vergelijken omdat ik hem niet naast andere bordjes kan leggen.

Ik snap alleen niet waarom de piano de enige optie is, je kan toch elk bordje hebben die rca uitgangen heeft? Niet alle bordjes gaan op die kali reclocker, wel veel, en de piano is ontworpen om op de kali reclocker te gaan dus wat dat betreft zit je goed.

De sub woofer uitgangen hebben weinig toegevoegde waarde voor mij omdat ik de volume control via de versterker wil laten verlopen (ik draai graag aan een fysieke knop). De dual mono mode is wel mooi, die heb ik nu zo ingesteld, er zijn maar weinig bordjes die dat kunnen geloof ik.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 12 augustus 2018
  • 09:36

ik heb afgelopen week mijn raspberrry pi en dac bij aangesloten op mijn vriend versterker en hij was behoorlijk onder de indruk van het geluid.
nu is mijn ervaring is dat de kali reclocker het meeste verantwoordelijk is voor dat mooie geluid en nu wil hij graag de kali reclocker ertussen hebben en wat ik zie is dat die alleen werkt met dac boardtjes die in slave mode werken en niet met dac's die een eigen master klok signaal hebben.

nu zijn er trucjes om de software aan te passen en bijvoorbeeld van een master dac een slave dac te maken en daar wil ik mijn vriend voor behoeden aangezien hij weinig weet van linux en programmeren……  plus met een update word die aanpassing meestal weer overschreven.

plus de meeste dac boardjes hebben de 3,3 volt line nodig en de kali reclocker geeft die 3,3 volt niet door, je bent dan genoodzaakt om een externe 3,3 volt voeding t gebruiken.

dan blijft er niet veel over als alleen de piano dac.

ps, allo heeft trouwens weer een nieuwe player op de markt gebracht de kantana player moet ook goed klinken…..hier een review (filmpje) van hans beekhuyzen.

Bewerkt (12 augustus 2018 10:06)
nanders

nanders

• Berichten 5950
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 12 augustus 2018
  • 11:19

ja ik wist wel dat je een slave dac moet hebben, maar de meeste zijn volgens mij slave dacs. Die 3.3V moet je inderdaad wel op letten, met de piano zit je dan in elk geval goed. Ik wilde zelf niet hoeven pielen met externe voeding en solderen, gewoon inklikken en aanzetten, dus voor mij was die piano perfect. 

Die kantana zal ook vast wel goed zijn, daar zit ook een reclocker ingebouwd (net als veel andere pi-dacs), is wel weer wat duurder.  Er is zoveel keuze!

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 12 augustus 2018
  • 13:58

heb het net met hem er over gehad, hij gaat voor de allo kantana.

nanders

nanders

• Berichten 5950
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 12 augustus 2018
  • 14:05

Daar zal ie vast blij mee zijn!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren