Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6184
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 25 juli 2014
  • 12:36

Mijn eerste ervaring met Android was toen een kennis uit Amerika overkwam die een HTC Dream bij zich had.
Een lelijk toestel, zeker in vergelijking met de Windows Mobile-toestellen die HTC in die tijd uitbracht, maar wel met een in mijn ogen toen al bijzonder mobiel OS.
Niet veel later werd hetzelfde toestel ook in Nederland door T-Mobile op de markt gebracht onder de naam T-Mobile G1 en omdat ik heel benieuwd was naar het dagelijkse gebruik van Android besloot ik dan ook om een toestel inclusief abonnement te nemen. De G1 draaide toen op Android 1.6 (Donut) maar de potentie van Android was al behoorlijk zichtbaar. Voor de geïnteresseerden, op Androidworld staat natuurlijk ook een review van de G1
In die tijd was ik een fanatiek Windows Mobile-gebruiker maar al snel stapte ik over naar Android, de ontwikkeling van het OS ging erg snel en was inmiddels geschikt om als daily driver te gebruiken, en de keuze in toestellen werd ook steeds groter.

Wat was jouw eerste kennismaking met Android en wat was jouw eerste Androidtoestel?

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2336
  • Reputatie 20
  • 25 juli 2014
  • 21:10

We hadden als eerste een Ipod, dat was al eenhele openbaring. Toen dacht ik dat ik na lang uitzoekwerk het geschikte toestel gevonden had: de Samsung Jet, welke ik via internet bestelde. Een grotere teleurstelling bestaat er volgens mij niet. Helaas zat ik 2 jaar een het abonnement vast.

Tussentijds wilde mijn vriendin ook een telefoon en wijs geworden ben ik toen gewoon naar een belwinkel gegaan en heb daar een HTC Desire gekocht. Wat een weelde tov van die Jet !. Alleen al dat OS. Op die Jet moest je bijna overal voor betalen en supertraag.

Na die Desire kwam de LG 2X Optimus, gevolgd door mijn Note, welke ik nog steeds als telefoon heb. En voor m'n vriendin hebben we een HTC One X+ aangeschaft.

Sinds enkele weken is het me gelukt (met hulp hier van een forumlid) om zowel de Desire als de ONE X+ te unlocken en te rooten.

De Desire heb ik nog steeds, alleen het belgeluid doet het helaas niet meer. Het is nog steeds een fijn en snel toestel.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 26 juli 2014
  • 21:25

Voordat Android echt beschikbaar kwam was er Openmoko, wat in feite niet anders was dan een linux kernel voor mobile use. Zelf was ik meer gecharmeerd van PalmOS dat prima draaide op de hardware van Handspring. De Treo was z'n tijd eigenlijk flink vooruit…

Anyway, wij deden op de zaak onderzoek naar mogelijke toepassingen voor Openmoko Linux toen HTC de Dream uit bracht en een paar maanden later de Hero, draaiend op Android 1.5 (Cupcake). De HTC Hero was mijn eerste echte Android phone en die heb ik nog steeds. Ik gebruikte hem tot voor kort nog als afstandsbediening bij het geven van presentaties, maar sinds de batterij niks meer doet ligt'ie stof te vergaren.

AmazingAndreaz

AmazingAndreaz

• Lid sinds 26 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2014
  • 22:27

Android 2.3.6 op een Galaxy Y. Ik vond het erg fijn, uiteindelijk heb ik me erin verdiept. Nu heb ik 4.4 wat gewoon super is!

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 26 juli 2014
  • 22:37

Volvens mij was dat een S2 met 2.3.4 in het begin. Daarvoor alleen maar toestellen gehad met ‘vage’ of merkspecifieke os'en. Sindsdien bij Android blijven hangen. De S2 is nog in gebruik maar voor priv��gebruik is er S4 gekomen vorig jaar. Ik heb af en toe te maken met Windows Phone en IOS maar dat is iedere keer weer een bevestiging om lekker bij Android te blijven.

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 26 juli 2014
  • 22:55

hier ook begonnen met een android telefoon met een galaxy 2.ook nog in gebruik hier (mijn lief).
ikzelf ondertussen overgeschakeld op de nexus lijn.een nexus 5 en nexus 10 in gebruik.en een nexus 4 ook gehad.
daarjuist nog een windows telefoon nokia moeten instellen van iemand.maar ook ik blijf bij android vanwege de vele mogelijkheden.

wittekoffie

wittekoffie

• Lid sinds 24 oktober 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2014
  • 01:24

Mijn allereerste androidphone was een LG Intouch GW620 met Android 1.5 (Donut). Volgens mij iets jonger dan de G1, maar ook uitgerust met een fysiek toetsenbord. Ik weet nog dat ik maandenlang zat te emailen met de LG klantenservice of dat hij een update kon krijgen naar 2.2 want ondertussen kwamen er nieuwere Android telefoons van LG en die verkochten nou eenmaal beter dus waarom zou je nog energie steken in een telefoon die bijna niemand had. Na een half jaar niks meer gehoord te hebben kwam eindelijk de update naar froyo en kon ik Whatsappen met mijn vrienden.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 24 oktober 2014
  • 09:29

Mijn eerste Android telefoon was een htc wildfire deze heb ik aangeschaft na dat mijn HTC hd2 origineel draaiende op Windows maar altijd android op gehad de geest gaf, sindsdien heb ik alleen nog maar Android gehad en dan met name HTC en alle types iPhone om even vreemd te gaanbehalve de 6 serie.

door de HTC hd2 ben ik wel gegrepen en verslaafd geworden door het androidvirus.

Android blijft toch nummer 1 voor mij

Bewerkt (24 oktober 2014 09:39)
makkie88

makkie88

• Lid sinds 01 september 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2014
  • 12:43

mijn eerste android telefoon was de HTC Magic, welke ik gekocht had nadat ik eerst een tijd geprutst had met Android op mijn HTC Pro 2 (windows mobile) maar dat draaide voor geen meter…

De HTC Magic werkte een stuk beter, op android 1.5.. weinig apps (gelukkig! want toen die eenmaal kwamen was ie niet vooruit te scheiten)
ik was meteen verkocht.. en heb in de tijd daarna al mijn vrienden kunnen overtuigen om ook een Android telefoon te nemen

gelukkig is de snelheid en stabiliteit van android een stuk verbeterd!.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren