Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

hansie55

hansie55

• Lid sinds 01 juni 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2014
  • 09:06

Goedemorgen,

Wij gebruiken whatsapp op pc via bluestacks en nu wil ik het geheel naar de laptop overzetten en gewoon door whatsappen met historie en al.
Echter krijg ik dit niet voor elkaar. Wanneer ik met bv. Astro filemanager de whatsapp folder op de laptop zet, wordt de historie niet gevonden. Ik kan de locatie van de whatsapp mappen nergens vinden.
Kaal erop zetten is geen is geen probleem, maar wanneer het niet lukt met de historie, moet je weer terug naar de pc en opnieuw aanmelden met telefoonnummer verificatie. Jammer genoeg moet je na 2 keer proberen 24 uur wachten voordat je weer kunt aanmelden. Lastig.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de complete zaak kan overzetten?

mvg
Hans

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 1 juni 2014
  • 13:34

eens even kijken of ik je vraag snap, je wilt dus je gehele map whatsapp wat op je telefoon staat synchroniseren, kopieren of verplaaten naar jou computer zodat de hele history van whatsapp op je computer staat en je verder wilt gaan waar je op jou telefoon gebleven was.

wat je kunt doen is even de app ES File Explorer File Managerinstaleren op je computer via het programm bluestacks.
ga dan naar de locatie op je computer naar C:\ProgramData\BlueStacks\UserData\SharedFolder\ vervolgens sluit je telefoon aan op je computer zoek de map whatsapp en kopieer de gehele map whatsapp naar de sharedfolder op je computer sluit alle mappen.
open de app ES File Explorer File Manager in bluestacks ga naar de homepage /windows/BstSharedfolder ga op de folder van whatsapp staan die je net gekopieerd hebt hou de linkermuisknop ingedrukt waarna je een aantal opties krijgt en kopieer de folder naar de sd kaart overschrijf gewoon alles vervolgens sluit de app start whatsapp op en als het goed werkt alles nu wel.

succes.

Bewerkt (1 juni 2014 13:38)
hansie55

hansie55

• Lid sinds 01 juni 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2014
  • 16:35

Dank voor de reactie.

Wat er excact moet gebeuren is dit:
Het is niet vanaf een telefoon maar een desktop computer.
Nu moet het geheel over naar de laptop.
Ik ben met Astro filemanager zover gekomen, dat ik de Whatsapp folder op de laptop heb staan in
c:/programData/Bluestacks/userdata/sharedfolder/whatsapp.
Nu durfde ik niet verder, want als ik Whatsapp installeer, moet ik verifieren en als het niet werkt, moet ik terug en 24 uur wachten.
Ik raak aardig in de war, want velen roepen dat je EERST de map neer moet zetten voordat je whatsapp installeerd en die zal vragen of je de oude data wilt gebruiken. Maar ik weet niet waar die map neergezet moet worden.
Op jouw manier hoeft dat niet en dat stelt gerust. Waneer ze pause hebben in het whatsappen, zal ik het telefoon nummer over zetten en kijken wat er gebeurt.
Ik houd je op de hoogte.

mvg Hans

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 1 juni 2014
  • 17:52

ja dat bedoel ik, je wilt de data {chat geschiedenis} van whatsapp van je telefoon naar je computer kopieren zodra je dan whatsapp op je computer opstart de hele chat geschiedenis van je telefoon te voorschijn komt.
gewoon de hele map whatapp van je telefoon naar je computer op de locatie C:\ProgramData\BlueStacks\UserData\SharedFolder\ kopieren vervolgens weer kopieren vanuit BlueStacks met een file mannager naar de locatie sd kaart in de file mannager.

kan zijn dat je eerst whatsapp moet verwijderen uninstallen van je computer bij opnieuw instaleren krijg je waarschijnlijk de optie {backup of nieuwe data gevonden wil je deze terug zetten}

ik heb er een screenshot bij gedaan waar de whatapp map van en naar toe moet!

Bijlage:

Bewerkt (1 juni 2014 18:19)
hansie55

hansie55

• Lid sinds 01 juni 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2014
  • 18:37

Hey, je maakt er wel werk van. Wordt gewaardeerd.

Het is helemaal duidelijk met die shots, maar ik ben er nog niet uit.
De map Windows zit niet in mijn ES file manager en ik heb een paar andere mappen. De meeste dezelfde.
Ik heb op andere locaties gekeken en vond wel de whatsapp map, met de inhoud van de desktop. Dus goed zou je zeggen.
Wanneer ik hem copieer naar de sd card, zie ik in de whatsapp geen contacten etc.
Nu moet ik zeggen, dat ik whatsapp installeer zonder het telefoonnummer te verificatie en in dat scherm gewoon naar instellingen/contacten ga.
Daar staat niets in, of dat aan de nummer verificatie ligt, weet ik niet. Ik had verwacht, dat het niet nodig is om de inhoud te zien die gewoon ernatoe gecopieerd zijn.
Ik blijf stoeien.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 1 juni 2014
  • 19:12

je moet natuurlijk wel aangemeld zijn met je telefoonnummer, maar op wat voor een manier staan je contacten op je telefoon? sim of intern geheugen als je met google syncroniseerd komen je contacten vanzelf tevoorschijn op je computer.
dat er geen windows bij jou staat kan te maken hebben dat jij een andere computer hebt dan de mijne, zolang je de whatsapp folder maar kopieerd uit de folder SharedFolder in android op je computer.

kan ook zijn dat je het syncroniseren van whatsapp uit hebt staan.

ik heb whatsapp even verwijderd en me even opnieuw aangemeld en zoals je ziet hieronder staan mijn contackten erbij en er is een backup terug gezet.

Bewerkt (1 juni 2014 19:36)
hansie55

hansie55

• Lid sinds 01 juni 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2014
  • 19:34

Dat aanmelden doe ik wel op een rustige tijd, anders heb ik een probleem met moeder en dochter.
De contacten staan niet op de telefoon maar op de desktop pc waarmee zij whatsappen.
Ik ga het uitzoeken en geef je de afloop later nog wel door.

In ieder geval nog bedankt voor de hulp. mvg

hansie55

hansie55

• Lid sinds 01 juni 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2014
  • 00:43

Update:
Hoe duidelijk alles ook is uitgelegd en begrepen, het werkt na een paar dagen stoeien nog steeds niet.
Ik heb nu het vermoeden, dat de het te maken heeft met versie verschillen van whatsapp. De versie die op de desktop staat, laat zich niet meer installeren en popt up met een scherm waarin het vraagt meteen om een nieuwe versie te downloaden aangezien de datum niet klopt. Dus ga ik ervan uit, dat de history in deze versie niet compatibel is met de nieuwe versies wanneer je de map overschrijft.

Ik blijf proberen.

mvg

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 3 juni 2014
  • 10:17

Mmm dat is vreemd je krijgt dan ook niet een optie backup gevonden wil je deze terugzetten, zo niet dan heb ik zo gauw ook geen oplossing meer.
Wat je nog wel kunt proberen om de contacten te zien in whatsapp is een map aan te maken op je computer in de SharedFolder met de naam contacten, kopiëer de contacten van jouw windows in de map en plaats het op dezelfde wijze als whatsapp naar de sd kaart reboot je computer en wellicht staan je contacten nu wel bij whatsapp.

Bewerkt (3 juni 2014 10:20)
hansie55

hansie55

• Lid sinds 01 juni 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2014
  • 10:40

Nee, ik krijg geen backup optie, maar vreemd is wel, dat het eerste eigen profiel en contact er al inzit. Dat zou bij een nieuwe installatie ook niet zo moeten zijn.Dus hij ziet de contacten wel, maar niet de historie. De aanmaakdatum van de contacten is ook al veel ouder, omdat de eerste opmerking van 7 maanden geleden erin staat. Blijft vreemd, maar ik zoek door. Alleen niet meer zo fanatiek uren achtereen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren