Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Rainai

Rainai

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 304
  • Reputatie 0
  • 19 december 2013
  • 12:24

Sinds kort heb ik ook een Google+, maar velen van mijn vrienden gebruiken Facebook nog steeds. Ik ook, daar ik Google+ toch niet veel gebruik.
Facebook is meer handiger en populair dan Google+ of vergis ik me?

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6134
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 19 december 2013
  • 12:38

Verplaatst naar Offtopic-Forum aangezien dit geen Algemene Android-vraag is.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 19 december 2013
  • 14:15

Eigenlijk is het niet vergelijkbaar.
Facebook is een social netwerk voor bestaande vrienden. Op Google+ leer je vooral nieuwe mensen kennen op basis van gedeelde interesses.
Facebook is voor veel mensen de ‘comfort-zone’ omdat ze daar iedereen kennen. En waarom zou je wat anders proberen als je het daar naar je zin hebt? Valt wat voor te zeggen, je kan natuurlijk ook de sprong in het diepe wagen G+ gaan ontdekken.

Ik heb al een account sinds 2011 (toen het nog op uitnodiging was) en in het begin heel even mee gespeeld. Ook inderdaad weinig bekenden en toen gelaten voor wat het was. Eind 2012 toch besloten er actief gebruik van te gaan maken. Inderdaad nog steeds weinig bekenden maar gewoon op interesses gaan rondsnuffelen. Een jaar later heb ik op G+ een geweldig netwerk(100+) van interessante mensen opgebouwd welke zeer actief zijn. Als ik even een uur niet kijk mis ik zo weer 10-20 posts.

Dat is op Facebook wel anders. Het lijkt steeds minder gebruikt te worden voor echt interressante posts. Het gaat alleen nog maar over like-share en win, kijk mij eens gelukkig zijn(doen), of het wordt als schandpaal gebruikt. En dat zie niet alleen ik zo, in mijn omgeving zijn een hoop mensen het zat aan het worden. Maar het is een soort ‘moetje’ geworden. Want iedereen zit erop. Zolang die gedachte gemeengoed blijft zal er nooit iemand in je omgeving de stap met je maken om G+ te gaan verkennen.

En dat terwijl het eigenlijk gewoon het superieure sociale netwerk is. Het combineert de aspecten van een sociaal netwerk met communities waar je op interesse niveau kan discussieren. Het delen van berichten via het kringen systeem geeft je opperste controle. Ook over je profiel. Alle onderdelen zijn zichtbaar of onzichtbaar te maken op kring niveau. En geen stiekeme veranderingen achter je rug om. Door Google wordt je tenminste gewaarschuwd met de mogelijkheid tot opt-out.

Ik zit continu op G+ via zowel de PC als mobile app. Facebook kijk ik hooguit 3-4 minuten per dag naar, als ik al kijk.

Bewerkt (19 december 2013 14:21) | typo

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Rainai

Rainai

• Berichten 304
  • Reputatie 0
  • 21 december 2013
  • 01:57

Ik begrijp het.
ik heb zelf een indruk dat Facebook de mensen meer aantrekt dan G+. Ik kan het misschien mis hebben.
Maar ok, ik ga G+ toch opnieuw nog proberen.

Maar nu heb ik een ander vraag.
Ik merkte aan de timeline van mijn G+ dat er 3 soort stroken met dezelfde bericht enof foto's staan of ligt het aan mijn laptop?

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 21 december 2013
  • 14:18

Afhankelijk van de scherm grootte zal G+ op je computer 2 of 3 kolommen met berichten weergeven. Dit zouden verschillende berichten moeten zijn in chronologische volgorde. Als je liever 1 kolom hebt kan je rechtsboven via de knop ‘meer’ kiezen voor update-indeling met 1 kolom.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Rainai

Rainai

• Berichten 304
  • Reputatie 0
  • 23 december 2013
  • 00:24

Oh! Handig van uw tip! Dat wist ik niet dat het op G+ kan.
Morgen zal ik ernaar kijken of ik het in een kolom kan instellen.
Bedankt!*thumb up*

Rainai

Rainai

• Berichten 304
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2014
  • 12:18

Nu een maand voorbij vliegt, merk ik dat Facebook meer voor de sociale contact met eigen vrienden is en Google+ is meer voor de ervaringen/tips/info's wisselen met de buitenwereld.

Androidworld heeft ook een Google+…

Wat me opvalt, dat ik op de website van Androidworld met mijn nickname (Rainai) zit. En dat ik op Google+-pagina van Androidworld met mijn officielle naam zit.
Wilt dat zeggen, wanneer ik mijn reactie via Google+ zet, wordt mn reactie automatisch ook op het forum van de website van Androidworld gezet? Of zijn de website van Androidworld en Google+-pagina van Androidworld van elkaar los, begrijp ik?

(missch een domme vraag, maar met domme vragen kom je er uit…)

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 23 januari 2014
  • 19:35

Rainai
Nu een maand voorbij vliegt, merk ik dat Facebook meer voor de sociale contact met eigen vrienden is en Google+ is meer voor de ervaringen/tips/info's wisselen met de buitenwereld.

Precies!

Rainai
Androidworld heeft ook een Google+…

Wat me opvalt, dat ik op de website van Androidworld met mijn nickname (Rainai) zit. En dat ik op Google+-pagina van Androidworld met mijn officielle naam zit.
Wilt dat zeggen, wanneer ik mijn reactie via Google+ zet, wordt mn reactie automatisch ook op het forum van de website van Androidworld gezet? Of zijn de website van Androidworld en Google+-pagina van Androidworld van elkaar los, begrijp ik?

(missch een domme vraag, maar met domme vragen kom je er uit…)

Nee dat zit niet verbonden. De Androidworld site heeft zijn eigen gebruikers database met daarbij behorende gebruikersnamen. Op Google+ ben je gewoon een ‘passant’ die zich van de community lid kan maken en zo kan posten op de community met je Google+ profiel.

Rainai

Rainai

• Berichten 304
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2014
  • 19:49

Haa, is me duidelijk. Bedankt!
*Thumb up*

Bewerkt (23 januari 2014 19:49)
bigpapanl

bigpapanl

• Lid sinds 13 januari 2014
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2014
  • 18:28

Ik zou op sommige momenten wel van Facebook af willen, het is net zoals Sander al vertelde soms heel erg, dat like en delen, nominaties en andere dergelijke onzin geven mij het gevoel dat het niveau van de gemiddelde gebruiker steeds lager word.
Het is weer haat en liefde op het moment.
Op Google+ is dat gelukkig nog niet maar aan de andere kant zijn daar ook fatsoenlijke berichten te vinden, alleen vrienden mis ik daar nog.

Bewerkt (23 februari 2014 18:30)

Nexus 5 black 16GB

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren