Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 19 november 2013
  • 23:20

De meeste van ons gebruiken hun toestel in het Nederlands.
Ik ken echter ook een aantal mensen die hun toestel in het Engels gebruiken. Omdat sommige dingen logischer klinken (slechte vertalingen) of geavanceerdere functie's als Google Now ten volle te benutten.

In welke taal staat jouw Android, en waarom?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6150
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 20 november 2013
  • 00:03

Mijn toestel staat op Engels.
Dit had ik al voordat Google Now er was maar nu met Now is het Engels sowieso handiger (voor mij) omdat je dan tenminste alle functies kunt benutten.
Maar de voornaamste reden is omdat ik niet kan wennen aan de Nederlandse vertalingen en er zijn genoeg apps die niet in het Nederlands zijn. Ik vind het vervelend als je dan in een app zit en je steeds moet switchen tussen Engels en Nederlands.
Tijdens het testen van toestellen zet ik de taal wel op Nederlands omdat dit nodig is voor de review en de screenshots (twee woorden die vrijwel iedereen in het Engels zegt) en dan merk ik dat ik steeds zit te zoeken in bijvoorbeeld de instellingen omdat de Nederlandse vertaling dan weer zo vreemd is.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5967
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 20 november 2013
  • 06:51

Ik heb mijn toestel in het Engels staan. Voornamelijk omdat Nederlandse woorden vaak net wat langer zijn en daarom niet goed worden afgebroken in de launcher en in verschillende apps.

Ook google ik altijd met Engelse trefwoorden omdat soms net wat meer te vinden is. Dan is het wel zo handig als de trefwoorden overeenkomen met de Engelse naamgeving op mijn toestel.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 22 november 2013
  • 21:07

Engels. De Nederlandse vertalingen vind ik nog steeds erg krom.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren